Hallo,

Ik heb laatst een Siemens LOGO! kabel gekocht via ebay, van China.

LOGO! USB-Cable 6ED1 057-1AA01-0BA0 6ED1057 USB Isolated Cable For Siemens LOGO

Als ik de kabel nu in mijn pc plug, dan kan hij het stuurprogramma niet vinden.
Er zit een cd bij, maar ik kan het stuurprogramma er niet op vinden en ik kan veel bestanden op de cd niet openen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of weet iemand waar ik het stuurprogramma kan vinden?

als er geen setup.exe op de CD staat kun je proberen om naar apparaatbeheer te gaan in windows.

daar klik je op het apparaat, en als windows aangeeft dat hij geen driver kan vinden, klik je op handmatig zoeken en zoek je naar een .inf file (of de directory waar de .inf file instaat).

en andere optie is om rechtermuis op de .inf klikken, en dan voor installeren te kiezen. dan de kabel opnieuw inprikken en hopen dat hij de driver zelf vind.

Die driver is niet meer beschikbaar van Siemens.

Als ik installeren aanklik komt er te staan: het geselecteerde INF Bestand ondersteunt deze installatie methode niet.

Je moet een officiele licentie van LOGO! soft hebben.
Je kunt bij Siemens dan een USB. driver ophalen, maar je kunt ook een upgrade van je LOGO Soft doen. bij deze laatse optie wordt gelijk gevraagd naar de installatie van de USB driver.
Allemaal kostenloos, mits je een licentie hebt, mag ook van LOGOSoft V2!

Hallo,

Dit is een USB naar logo kabel van China (namaak). Werkt de officiële driver van Siemens daar dan mee? De Logo! Soft is van school, dus ik neem aan dat het een legale versie is van LOGO! Soft.

Hallo,

Het is wel een originele LOGO, alleen de kabel is niet van Siemens zelf .

Dit is de kabel:
http://m.ebay.com/itm?itemId=331010916243

Ja en? Heb je die Chinese driver geprobeerd?
De driver is niet voor de logo maar voor de kabel en die is wel Chinees.
Bovendien, weet jij waar Siemens z'n Logo's koopt? Ik ook niet, maar ze komen in ieder geval ook uit China.

Hallo,

Bedankt!

Het is gelukt. Ik heb de USB driver van de Logo geïnstalleerd op : www.xlogic-plc.com . Toen ik hem had geïnstalleerd, werd de kabel meteen herkend.

@GJ: Wat vind jij van die xLogic dingen? Heb er eentje besteld, en het werkt best wel leuk. Vooral omdat de Ethernet hier (in tegenstelling to de Siemens OBA7 serie) wel open ligt voor communicatie van uit onze PC gebaseerde applicatie. Heb het ding net een paar uur in huis, dus ik kan nog niks zeggen over betrouwbaarheid. Hij deed het wel meteen goed uit de doos, geen rare fratsen...

misschien de nieuwe Siemens Logo OBA8 eens proberen
https://sitrain.automation.siemens.com/sitrain/open_wbt/logo8/menu.htm…

[Bericht gewijzigd door Peter112 op (57%)]

@Peter112: Volgens mij wil de OBA8 nog steeds alleen maar onderling en met S7 communiceren. En dat wil ik nou juist niet.... Ik wil vanuit een PC via de interface met het ding babbelen. En zolang Siemens obscuur blijft, en de xLogic gewoon ModBus-RTU kletst....

Op 26 september 2014 23:10:20 schreef fripster:
@GJ: Wat vind jij van die xLogic dingen?....

De Logo is indertijd ontwikkeld door Easy Electric in China voor Siemens. Net zoals Siemens veel heeft laten ontwikkelen door VIPA en PLC's inkocht bij Koyo (o.a. de oude texas modellen, die Texas dus ook nooit zelf gemaakt heeft).
De xLogic is dus precies hetzelfde als de Logo, alleen met wat andere firmware om de koppeling met andere fabricaten dan Siemens mogelijk te maken.

(dat xLogic verhaal heb ik verzonnen maar als het ongeveer zo gegaan is verbaast het me niks. Zelfs de software is vrijwel het hetzelfde, de communicatie met de programmer is het zelfde enz enz.
De behuizing telt niet, dat is gewoon een koopdeel. Maar Siemens heeft vroeger vaker PLC's domweg ingekocht in China, o.a. dus bij Koyo, dus waarom met de Logo niet? De LOGO word sowieso in China gemaakt)

@GJ_ bedankt voor de reactie. Ik ga deze week deze nieuwe unit aan de tand voelen (testopstelling / duurtest)

@Peter112: Ik kende SNAP7 nog niet! ziet er geweldig uit.... Ik werkte al lang met libNoDave, maar dat werkt niet op OBA7 (wel op s7-300, en goed ook). Dat belooft wat....