Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Op 21 oktober 2015 12:44:33 schreef Benadski:
Dat is toch "gewoon" een 5V 3A lineaire regulator? Is de LT323 niet geschikt? Wat is je Vin?

EDIT: Anders een 78T05 zoeken. Die gaat tot 35V.

het is een negatieve regelaar, dan lijkt mij de 78 serie niet zo geschikt ;)

RTFM, dan pas vragen...
bprosman

Golden Member

2905 is over het algemeen low-drop dus ik weet niet hoe hoog je ingangsspanning is. Als die hoog genoeg is zou je met een 7905 uit de voeten kunnen.

Op E-Bay lijkt ook nog wat te liggen :
http://www.ebay.co.uk/itm/TDB2905SP-THOMSON-TRANSISTOR-NOS-New-Old-Sto…

[Bericht gewijzigd door bprosman op 21 oktober 2015 13:53:00 (34%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Henry S.

Moderator

De TDB2905SP is geen low-drop regelaar, je kan op minimaal 2V drop rekenen, en een Thomson versie (ze maakten veel standaard types met een eigen(wijs) typenummer) van de 7905.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Iedereen alvast voor hun bijdrage.

De hoogwerker draait op 24 Volt, maar als de accu's vol zijn is de spanning wat hoger, dus een ingang spanning van zo'n 30 volt is wel wenselijk.
En ja die 3A is echt nodig.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
fred101

Golden Member

In de weinige info die ik vond stond overal 1A en volgens mij is het zoals Henry zegt gewoon een 7905. Ik zie nergens 3A staan.

In het ergste geval maak je even een piggyback board met een 7905 en pass transistor of knutsel je er een smps pcbtje in.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Je kunt even een tor plaatsen over de regelaar.

Een kleine regelaar (in bijlage LM317 en 337) met een volgtor om het vermogen te leveren.
U2 voor de spanning en Q2 voor het vermogen.

dan kun je met een paar goedkope onderdelen uit de voeten.

RTFM, dan pas vragen...
Lucky Luke

Special Member

Op 23 oktober 2015 11:23:25 schreef fred101:
of knutsel je er een smps pcbtje in.

Diverse Chinezen op ebay verkopen heel prima stepdown bordjes voor zowat niks. (Efficiëntie is niet denderend, maar veel beter dan van een 7805, en kan ook meer stroom aan. 3A is heel normaal.)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Hier had ik eerder scheef gekeken. Zoals je kunt zien is er geen negatieve 3A regelaar in de serie. Max 1.5A, dus als je echt 3A nodig hebt dan is er ergens iets anders stuk...

Een vervanger zou kunnen zijn: gewoon de 7905.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Weet iemand waar ik een header kan vinden met een tail lengte van 16 mm (0.63") ?

Haakse uitvoering 2x24 pinnen, totaal 48 dus of meer, de 'korte' kant zit in de print gesoldeerd.
De lange pinnen moeten gold plated zijn, gaan in een ander PCB met female header.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Wat bedoel je met tail lengte? (de pin lengte?). En wat is de pitch?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Oh ja, pitch=2.54mm effe vergeten. Tail-lengte=pin lengte wat uitsteekt vanaf het kunststof (dus niet de totale lengte).

Samtec zou deze kunnen maken volgens de catalogus: MTSW-124-11-L-D-630-RA
Maar de vraag is waar kan ik zoiets (eenmalig) kopen?

[Bericht gewijzigd door henri62 op 4 november 2015 23:06:18 (35%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Henry S.

Moderator

Samtec geeft wel eens een sample weg.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

edit: is gevonden, hartelijk dank

heb het hier al eerder gevraagd namelijk:
Ben opzoek naar de handleiding van een Scott ceran HAH 6000AB (inductie kookplaat Ikea)zonder ergens op een rare website mijn mail adres moet invullen.

ben nog even aan het speuren geweest en hij heette zo: Nutid HIN4T
en zo ziet ie er uit.

Bij Ikea op de site krijg ik m niet te pakken, vandaar.

zit sinds 2009 in de PV.
maartenbakker

Special Member

Waarom neem je dan geen contact met ze op? IKENEE heb je en IKEJA kun je krijgen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik hoopte dat iemand hier mij de goede kant op kon wijzen naar een website zonder registratie bijvoorbeeld, of een trucje op de Ikea site oid. vandaar.

zit sinds 2009 in de PV.

Deze bedoel je?

ben nog even aan het speuren geweest (..)

Dat zal ik dan maar met een korrel zout nemen.. ;)

Hartelijk dank Retrotechie! denk dan dat mijn speurneus verstopt zat...

zit sinds 2009 in de PV.
Arco

Special Member

Weet iemand of/waar dit soort spantangen te koop is? (op eBay wordt genoeg aangeboden, maar er staan nooit de buitenmaten bij... :( )

Buitendiameter schacht is 5mm, totale lengte ~17mm. Deze spantang is 3.2mm intern, en ik zoek wat kleinere voor 1 tot 2.5mm boortjes.

[edit]
Ik vind wel wat 4.3mm (dremel) types, kan eens proberen of dat past, maar ben bang dat 't gaat slingeren...

[Bericht gewijzigd door Arco op 6 november 2015 22:59:41 (17%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
leime

Golden Member

Ik weet wel dat het setje dat ik van ebay heb gehaald direct weggegooit heb. Ze voldeden qua maten absoluut niet aan de specs.

misschien zit er iets bij als je zoekt op "collet" en/of "shank"

meeste hit's die ik krijg komen wel van een ebay of een ali afgeleide af

duck-tape does miracles...so do I
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

@arco: voor welke merk machine zijn ze?
voor mijn Proxxon heb ik ze wel eens gevonden door op die naam te zoeken.

Lucky Luke

Special Member

Proxon heeft inderdaad dergelijke spantangen, ik weet de maten niet uit mijn hoofd. Conrad en Reichelt verkopen Proxon spul (Al komt de mijne van een lokale, stenen, hobbywinkel. Dus als je zelf zoiets in de buurt hebt kun je daar ook kijken).

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Arco

Special Member

Op 6 november 2015 23:24:04 schreef leime:
Ik weet wel dat het setje dat ik van ebay heb gehaald direct weggegooit heb.

Ik heb er een paar voor heel kleine boortjes. Ze zagen dan de kop in, naar je mag hopen "in het midden" en vervolgens gebruiken ze het "kruispunt in het midden" als centreerpunt om de boel op te ruimen naar "rond de gewenste boormaat". Prima, maar helaas gaat dat opboren wel eens scheef. Dan zit het gat dus ruim uit het midden. :-(

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten