Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Lekker handig een BSS83_P en BSS83_N dat is ook door een randdebiel bedacht dat het N en P-fets zijn. Was dat niet Einstein die zei dat numbers infinite zijn maar ook de human stupidity?

P.S. Die link naar Conrad werkt bij mij wel zoals het hoort, maar een parametrische search hebben ze bij mijn "Firefox" versie gesloopt. IE werkt dan weer wel.

[Bericht gewijzigd door henri62 op dinsdag 29 september 2015 19:19:39 (14%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

bij mij werkt hij ook prima met chrome.. conrad is al afgestapt van die aparte linkjes bij de artikelen op de site. nu kun je net als bij andere sites de url gewoon kopieren..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
pa3gws

Golden Member

Ik ben met spoed op zoek naar een RCA print chassisdeel voor een mixer.
ASWO heeft hem wel in het programma maar een week levertijd.
En de mixer moet eigenlijk volgende week vrijdag weer naar een klus.
Wie heeft een idee waar te vinden of nog beter wie heeft er een en kan hem missen. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik heb er zo eentje liggen, zij het gebruikt. Ik kan hem je opsturen in een bobbelenvelop.
Bussen zijn 2×geel, één zwart en één wit

Mail me maar

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

ben eigenlijk niet op zoek naar een onderdeel maar naar de pinout/datasheet van de KD5810, is een 16pins SMD ic'tje die in een rookmelder zit

duck-tape does miracles...so do I
If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Ik denk niet dat je daar wat van gaat vinden, zo aan de letters te zien eigen opdruk van kingdun...
Misschien een RE46C190 die opnieuw bedrukt is. http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/22271A.pdf

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

nou ik zat inderdaad te twijfelen in welk topic ik het zou plaatsen, maar ik weet wat het onderdeel doet alleen de aansluitingen niet :)

het zou zomaar kunnen ja een kingdun... maar dankzij die datasheet kwam ik viavia op de MC145010/MC145016 en voor zover ik kan meten komen de pinnen daarmee overeen

dank u..

duck-tape does miracles...so do I

Ben opzoek naar (de naam van) dit onderdeel. Zit aan een voeding met 5 en 12 VCD voor een losse harde schijf. Lijkt me een soort PS2 maar daar vind ik m zo 123 niet mee. Ik kan direct bij Farnell shoppen, dus mocht je m daar kunnen vinden en een linke zou helemaal super zijn. Klusje voor de schoonouders ...

edit: gevonden op aanwijzing van Arco, hartelijk dank!

zit sinds 2009 in de PV.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ben opzoek naar een zo compact mogelijke zaagmachine voor het zagen van aluminium rai van ongeveer 50 x 50 mm. heb nu een elektra beckum KS205 maar t liefst heb ik m nog compacter

zit sinds 2009 in de PV.

Al eens naar Proxxon gekeken? O.a. bij Herman Buitelaar.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
pa3gws

Golden Member

Hoi allemaal.
Ik zoek voor een oude Rotel versterker de VU meters.
De vorige eigenaar heeft (denk ik) een poging gedaan deze te repareren maar dat is jammerlijk mislukt.
Als het een meter is met dezelfde maten voor het gat in de versterker ben ik blij.
De maat van het gat in het front is 60mm breed en 32mm hoog.
Heeft iemand enig idee waar te vinden het gaat om 2 stuks.

Arco

Special Member

pa3gws

Golden Member

@Arco
Ik snap niet hoe je die zo snel vind. :-p
Maar aan de hand van het nummertje wat erbij staat heb ik in China dezelfde meter gevonden voor 4,05 dollar.
Gewoon per stuk en zonder verzend kosten.
Wederom bedankt toppie.

evdweele

Overleden

Op 17 oktober 2015 11:21:49 schreef Tidak Ada:
Al eens naar Proxxon gekeken? O.a. bij Herman Buitelaar.

Ik vind het programma van Proxxon bij Buitelaar nogal beperkt.
Bij https://www.kruis.nl/ is veel meer te vinden.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Er is al veel over geschreven, maar als koopjesgek (goedkoper is leuker) zoek ik nog wat laatste info / tips over "value packs".

Ik moet van alles nog een voorraad aanleggen, maar ben vooral op zoek naar de meest voorkomende zaken (E12 reeks, weerstanden, C'tjes, keramisch, diodes, transistoren, VR's, mis ik nog wat?)

Hierbij koop ik nu per project zelf bijv. 1% MF 0,6w weerstanden á 0,10c p.s..

Maar ik weet niet zo goed wat zin of onzin is, zeker met weerstanden, 1%, 5%, koolweerstand of metaalfilm? 1/4 of 1/2 watt etc.

Zo heb ik o.a. deze link gevonden:
http://www.samenkopen.net/action_product/655301/601778
ga er van uit dat het een kwart watt is.

Het meeste hou ik mij bezig met automotive projectjes zoals een turbo timer, gear indicator of digitale tacho etc. HF heb ik niets mee en verder is het nog geen hobby maar wel leuk om af en toe eens wat te kunnen (na) maken. Zelf verzinnen/maken komt wel.

maartenbakker

Golden Member

Als die weerstanden achteraf 5% 1/4W koolfilm blijken te zijn, en dat is daar vaker vertoond, dan heb je alsnog een goede koop voor dat bedrag. Gewoon niet op hun veronderstelde limiet gebruiken maar dat doe je met je grijpvoorraad 9 van de 10 keer al niet. Met condensatoren en potmeters kom je heel vaak al uit als je de E3 of eventueel E6 reeks op voorraad neemt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 19 oktober 2015 22:15:18 (17%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 19 oktober 2015 14:49:36 schreef sanscorp:
http://www.samenkopen.net/action_product/655301/601778
ga er van uit dat het een kwart watt is.

Het zou me niets verbazen als ze 1/8e watt zijn. Maar dan nog kan je met 2S2P een half-watter samenstellen....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 20 oktober 2015 08:30:17 schreef rew:
Het zou me niets verbazen als ze 1/8e watt zijn.

Maken ze die nog?

Ik ben even bij gerennommeerde (yageo, vishay, koa) weerstandsboeren wezen kijken, en koolfilm is daar niet in 1/8W uitvoering verkrijgbaar.

Samenkopen bied 8500 weerstanden in 1.5kg. Dat is 0.17g/weerstand.
Vishays 0.35W weerstanden (0207 size) zijn 0.21gr.
Koa's 0.25W weestanden (CF1/4 seris) zijn, afhankelijk van de draadlengte, tussen de 0.18 en 0.24gr

sanscorp,
link die je opgeeft is van een afgesloten aktie, dus niet meer geldig. Je moet de open akties nemen.
Etienne

Hallo,

Op the war and piece revival heb ik een control unit gekocht waarmee ik mijn WS 19 set met mijn WS38AFV kan verbinden. Nu ben ik opzoek naar de 6 polige kabel om dit tot stand te brengen. Heeft iemand deze toevallig nog liggen? De manual:http://www.vmarsmanuals.co.uk/archive/329_WS38AFV_Working_Instructions… pagina 17. Een indruk van de set (ligt boven op de 19 set):http://dumeas.com/images/P5234104.JPG

Alvast bedankt!

Voor de reparatie van een joystick van onze hoogwerker ben ik op zoek naar een spanningsregelaar te weten TDB2905SP
Bij toeval heb ik die een paar maanden geleden bij van Hove electronica in Amersfoort kunnen scoren (oude voorraad) maar ze kunnen hem nergens voor mij bestellen.
ik heb al gezocht bij farnell, mouser, digikey, conrad etc.
maar kan hem nergens vinden.

Hellup :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
RTFM, dan pas vragen...

Dat is toch "gewoon" een 5V 3A lineaire regulator? Is de LT323 niet geschikt? Wat is je Vin?

EDIT: Anders een 78T05 zoeken. Die gaat tot 35V.

[Bericht gewijzigd door Benadski op woensdag 21 oktober 2015 12:46:32 (12%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Dit topic is gesloten