Opruiming elektronica'verzameling' Deel 2

Dit topic is gesloten

dijkmane

Golden Member

Op 29 september 2017 08:24:54 schreef Sine:
[...]

Met zonder internet is dat niet heel nuttig.

is daar toch wel 3/4G in de lucht ?

In no Sense, Nonsense
Tidak Ada

Golden Member

Ja, maar niet iedere laptop begrijpt dat....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

De meeste slimme telefoons kunnen tegenwoordig wel een hotspot maken. In Windows kan je dan voor zulke verbindingen aangeven dat hij zuinig moet zijn met de data.

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.
Schimanski

Golden Member

Jammer Bert, ik heb je eraf gehaald.

AANMELDEN PER E-Mail (adres in mijn profiel) dan krijg je ook adres + route toegestuurd.

Iedereen is weer van harte welkom

Deelnemers 30 september 2017

  1. bprosman
  2. Mel
  3. GerardMonique
  4. KoenP
  5. Dijkmane
  6. Kridri
  7. Hewlett
  8. Cyrano
  9. Markce
  10. kVA16
  11. Florick Wibier
  12. Sine
  13. Dantos
  14. adval40
  15. TonHek
  16. Dratsabylgu
  17. Marcel (nickname volgt)
  18. GuidoB
What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
dijkmane

Golden Member

Op 29 september 2017 13:40:42 schreef Shock6805:
De meeste slimme telefoons kunnen tegenwoordig wel een hotspot maken. In Windows kan je dan voor zulke verbindingen aangeven dat hij zuinig moet zijn met de data.

hoeft niet zuinig te zijn, komt goed.
ik neem ook nog voor iedereen een kadootje mee :-)

In no Sense, Nonsense
guidob

Overleden

Ben er morgen ook bij. Niet vanwege het kadootje, maar omdat ik opeens behoeft heb aan -48V voedingen :) Achteraan in de 1e ruimte liggen wat industrie voeding, kans dat wat bij zit. En anders voor de gezelligheid.

Hotspot heb ik bij me. Zuinig met data is niet noodzakelijk.
Ben misschien wel wat later. Tot morgen!

pietplof

Golden Member

Ondergetekende wenst alle Deurne gangers een bijzonder vruchtbare snuffeldag.

festina lente

Ik baal er erg van maar er is morgen middag onverwachts wat tussen gekomen waar ik echt niet onderuit kan. Hierdoor zou ik om 12 uur weer moeten vertrekken uit Deurne. Omdat het voor mij in totaal drie uur rijden is, heb ik besloten om voor die twee uurtjes niet te komen en bij deze af te zeggen. Erg jammer. Ik wens jullie in elk geval een leuke dag toe.

maartenbakker

Golden Member

Iedereen een mooie dag in Deurne morgen!

Ik zie dat ik nog op de lijst sta. In gedachten ben ik er ook nog wel even, maar fysiek toch niet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Schimanski

Golden Member

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
adval40

Special Member

tot morgen en voor dadelijk welterusten

Ad (adval40)

Goede avond.
Helaas kan ik er morgen ook niet bij zijn.... Te druk qua werk en prive, ik had goede hoop dat het toch nog zou lukken, maar het blijkt op het laatste moment gewoon niet haalbaar.

Ik hoop op een volgende keer, en voor eenieder die wel kan, een mooie dag morgen!

Vriendelijk groetend,

Cyrano (Job)

Tidak Ada

Golden Member

Reeds aanwezig bij de loods. Tot morgen 10:00u.

@adval40:
Één keer is genoeg hoor ;)

@Cyrano:
Dat is een Jobstijding! >:)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 29 september 2017 23:28:07 (29%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Tidak Ada

Golden Member

Vingers te dik voor m'n iPhone.....;(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Inmiddels weer terug. Was weer een gezellig dagje, veel gescoord, weer teveel eigenlijk.

Die beute.

2 Meetapparaten (staat er 1 op de foto) het ging me eigenlijk om de 19" behuizing maar er zitten toch wel wat leuke voedinkjes in. Heel degelijk (a la Delta) in elkaar gezet en met de hand gesoldeerd.

Wat expoxy plaat

2 Transformatoren 17V 13A

Een EPROM wisser

Een alarmbel (mijn zoon zal het weten als het alarm vergeten wordt uit te zetten.

Een hele berg TTL, opto couplers, wat MAX232, en wat I2C rammetjes

Een bakje "divers"

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Die BDX63 uit die meetapparatuur is daar nog iets nuttigs mee te doen ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Schimanski

Golden Member

BDX63A. Dat is een mooie 80V/8A darlington. hFE=2500. Maak b.v. een voedinkje met een 723 en BDX63.

De BDX62 is z'n PNP broertje

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
guidob

Overleden

Helaas waren de voedingen op het rack geen -48V. Toch weer onderdelen verzameld, waaronder een groot aantal goede banaan chassisdelen voor de weerstand referentie. Moeten er 26 op en als je dan goede bestelt bij een normale winkel gaat het hard. Nu niet :)

Nog een 19inch kast meegenomen van Fokker. Leek eerst op een soort video schakel doos, maar het blijkt dat het video signaal wordt gegenereerd. En dan 4 aparte kanalen. Video dac en static rams als video geheugen. Leuke kast met fan, voeding enz. Zelfs op de printplaten het Fokker logo. Blijkbaar in-house ontwerp.

En nog dit gevonden, een 20A meetshunt van flips:

http://members.home.nl/baltusg/Philips%20shunt.jpg

Een oudje, 1948?? Bakeliet en als nieuw. Lijkt me iets voor een verzamelaar van oud philips meetapparatuur. Nog even gezocht, maar niets gevonden aan info.

http://members.home.nl/baltusg/Philips%20shunt%20back.jpg

De laatste cijfers zijn haast onleesbaar. -4 denk ik en dan nog twee cijfers die helemaal onleesbaar zijn.

Ook nog een verloop plug van db9 female naar RJ45 stekker. Op zich niet bijzonder, maar er staat een philips nummer op: 8222-150-03941. verloopconn. R&M / WORKSHOP.

Was weer gezellig en de soep was weer lekker.

maartenbakker

Golden Member

Op 1 oktober 2017 00:40:36 schreef guidob:
En nog dit gevonden, een 20A meetshunt van flips:

[afbeelding]

Een oudje, 1948?? Bakeliet en als nieuw. Lijkt me iets voor een verzamelaar van oud philips meetapparatuur. Nog even gezocht, maar niets gevonden aan info.

[afbeelding]

De laatste cijfers zijn haast onleesbaar. -4 denk ik en dan nog twee cijfers die helemaal onleesbaar zijn.

In elk geval na 1965, zou mogelijk week 48 van 1970 kunnen zijn. Zie je kans om er eens een hoge resolutie foto van te maken?

Ook nog een verloop plug van db9 female naar RJ45 stekker. Op zich niet bijzonder, maar er staat een philips nummer op: 8222-150-03941. verloopconn. R&M / WORKSHOP.

Een schetsnummer dat ik in Hilversum zou plaatsen. Vermoedelijk een ontwikkeling van de werkvloer die belangrijk genoeg was om een nummer te geven maar in principe niet bedacht voor gebruik buiten de vestiging dus hoefde geen Philipsbrede 12NC te hebben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
guidob

Overleden

Een foto gaat niet helpen ben ik bang. En ik heb geen lens om dichterbij te komen. En het is nog maar heel erg vaag.

Ik geloof dat ik nog ergens wel wat meters heb staan zonder een volledig NC nummer.

expert in percussive maintenance
maartenbakker

Golden Member

Ik heb er ook wel genoteerd waar het puntnummer ontbreekt, dus met 4+3+4 cijfers. Met minder cijfers is het geen uniek identificeerbaar type, dat lukt alleen met halfgeleiders en buizen (4+3+2 cijfers) en lampen (4+3+3 cijfers).

Op 1 oktober 2017 18:39:57 schreef guidob:
Een foto gaat niet helpen ben ik bang. En ik heb geen lens om dichterbij te komen. En het is nog maar heel erg vaag.

Ik zie op de foto wel een paar hoopgevende contouren en gooide dat op basis van eerdere ervaringen op een net iets te lage resolutie en scherpte, maar het kan natuurlijk dat ze alsnog onleesbaar zouden zijn. Maar vandaar dus mijn vraag. Misschien dat je dan de niet-verkleinde foto indien beschikbaar eens zou kunnen sturen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
guidob

Overleden

de originele foto's heb ik al weggegooid. Maar het is echt onleesbaar.

Dit topic is gesloten