Mosterd na de maaltijd wellicht, maar laat ik me er ook nog even mee bemoeien, en nog wat achtergrond informatie verstrekken.
- De stroombegrenzing van Delta voedingen is snel en laat geen piekstromen toe. Dat is een keuze, wij vinden dat als je 10A instelt, er ook niet meer mag gaan lopen, hoe kort ook, waardoor je alsnog je schakeling of apparatuur naar de knoppen helpt.
- Bij mechanische aandrijvingen gaan bij mij alarmbellen rinkelen. Moderne borstelloze motoren, maar ook sommige oudere borstelmotoren hebben de vervelende eigenschap om stroom terug aan de voeding te leveren. Een normale voeding kan die niet opnemen. De retourstroom laadt de uitgangselco's op, dus de regeling gaat dicht en de spanning wordt te hoog. Vervolgens trekt de motor weer stroom, maar omdat de regeling helemaal dicht staat duurt het even voordat de voeding weer gaat leveren (slew rate van de regeling) en dus zakt de spanning. Dit herhaalt zich snel en het gevolg is een hoge, instabiele rimpelspanning.
Voor deze toepassingen adviseer ik een Power Sink optie. Dat is een inwendige, kleine elektronische belasting die de retourstroom voor zijn rekening neemt. De voeding blijft hierdoor stabiel. Voor professionele toepassingen is dat noodzakelijk.

Hierboven een mooi voorbeeld rechts een situatie zonder Power Sink. De onderste lijn geeft de stroom weer, die dus positief en negatief gaat. Duidelijk is te zien dat de spanning (bovenste lijn) niet stabiel is en weinig overeenkomst heeft met de ingestelde waarde. De linker foto is genomen onder exact dezelfde omstandigheden, maar dan met een voeding MET power sink. De spanning blijft dan stabiel, met enkel een kleine verstoring van een paar microseconden in de overgangen.
Zoek bij professionele toepassingen altijd even contact met een leverancier en leg de applicatie voor. Achteraf een probleem oplossen is altijd lastig en kost veel meer.