Op 29 september 2016 21:05:17 schreef maartenbakker:
Dat laatste werpt de vraag op: staan er ergens, waar dan ook, letters of cijfers op?

Weet iemand trouwens wat het gevaarsymbool betekent? Hitte?

Ja, heet oppervlak. Oppassen met aanraken.

Kans op ASML lijkt me dan vrij klein. Er tenminste van uitgaande dat daar nog steeds de Philipscultuur (overal hoort een opschrift op) heerst.

asml zou toch best weleens kunnen, sowiso dat let op heet stickertje hebben ze daar vaak gebruikt.

het ding is een regelaar zo lijkt het, er mist wel iets. bovenin het midden wordt iets geklemd en opgespannen, dat ding bepaald de druk op die pal welke een luchtuitgang knijpt. de plastic slangen zeggen koude perslucht, maar er zit een ongebruikte kabelschoen in. zou dus elektrisch zijn deels. het ding zit ergens op geschroefd, dat doet ook iets aan de werking af.

dit soort dingen kwamen vaker van asml af, test toestellen voor hun eigen productie. heb er zat van gezien in het verleden. altijd degelijk gemaakt uit alu met veel degelijke stekkers en goede componenten..

Maarten; dank voor je reactie.
Het ding heeft inderdaad de tekst: made in Germany"
De zogenaamde gaffel is niet beweegbaar.
Ik heb het ding , met wat veel moeite, losgekregen en het blijkt een vrij simpel apparaat te zijn.
De gaffelpunten zijn allebij hol en aan het einde van de een is een mini gloeilampje geplaatst en aan het einde van de andere poot zit een fotocel.
Verder zit in het, uiterst deugdelijk huis, een klein printje met een eentrapsversterker met een BCY85 die overigens niet goed werkt.
Dus een uiterst eenvoudige sensor met een lamp en een cel..

Interessant. Staat er op het printje (koperzijde meestal) toevallig ook nog een nummer?

Het zal inderdaad dan een of andere industriele sensor zijn, maar ik vraag me nog af waarom ze het als bouwsteen inplaats van zelfstandig product beschouwden, en uit welke hoek het komt.

Ik ben een voeding op basis van een UA78GU aan het "reverse engineren" en kom daarbij een transistor tegen met opschrift L131 met daaronder een gedeeltelijk leesbare productie / datum code XX023.

Met googlen kom ik wel wat aanbieders tegen die deze transistor aanbieden als NOS L131 maar ik kan er geen specs bij vinden. Heeft iemand een suggestie?

Maarten; helaas kan ik jouw vragen niet beantwoorden.
Het printje heb ik weer keurig in de behuizing gestopt.
Maar ik neem het ding(etje) mee naar Deurne en schenk het jou.

Op 4 oktober 2016 17:14:51 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
Ik ben een voeding op basis van een UA78GU aan het "reverse engineren" en kom daarbij een transistor tegen met opschrift L131 met daaronder een gedeeltelijk leesbare productie / datum code XX023.

Met googlen kom ik wel wat aanbieders tegen die deze transistor aanbieden als NOS L131 maar ik kan er geen specs bij vinden. Heeft iemand een suggestie?

SGS-ATES, later ST, heeft reeksen IC's op de markt gebracht die met een L beginnen. Ook de 5-cijferige datumcode is typerend voor die fabrikant. Volgens mijn ECA-boek is het een 15V 0,6A spanningsregelaar en kan vervangen worden door een 7815.

Op 4 oktober 2016 17:46:38 schreef pietplof:
Maarten; helaas kan ik jouw vragen niet beantwoorden.
Het printje heb ik weer keurig in de behuizing gestopt.
Maar ik neem het ding(etje) mee naar Deurne en schenk het jou.

Oeh, spannend. Leuk stukje Philipscuriosa voor in de nog te plaatsen vitrine. Dankjewel!

Maarten en Henry bedankt. Ik was hem inmiddels ook tegengekomen toen ik zocht op L131 TO126.

Het betreft een zelfbouw voeding met 4x een 2N3055 parallel, de L131 staat in serie met een UA78GU1C. Het probleem is dat de bouwer overwegend zwarte kabels heeft gebruikt en de L131 en UA78 "zwevend" in de behuizing zitten dus het is nogal een drama om er iets wijs uit te worden.

Bij inschakelen van een Meanwell LCM LED-voeding in het donker viel me op dat er een lichtflitsje door het plastic scheen bij inschakelen (ongeacht de belasting). Het treedt niet op als ik 'm aansluit op mijn scheidingstrafo (daar zit wat ontstoormateriaal in). Opengemaakt en toen was te zien dat het onderdeel op de foto de lichtbron is. Er staat "D4" bij. Het is zo ongeveer zo groot als een 1/4 W weerstand. Wat is dat voor een ding? Een soort overspanningsbeveiliging? Zou een ferrietkraal om het netsnoer het flitsen "verhelpen"?

zit dat ding niet tussen aarde en 1 van de net aansluitingen? dat zou verklaren waarom de scheidingstrafo niet dit effect geeft.

het is een overspanning beveiliging, heb er vaker gezien op japanse airco printen.

Op 6 oktober 2016 10:48:13 schreef testman:
zit dat ding niet tussen aarde en 1 van de net aansluitingen? dat zou verklaren waarom de scheidingstrafo niet dit effect geeft.

Nee, de voeding heeft geen aansluiting voor aarde, wel een symbool voor "dubbel geïsoleerd".

Wordt zo'n ding slechter als-ie vaak licht geeft?

Ik kwam dit tegen in een recyclebak. Iemand een idee wat het is? Het zit heel goed dichtgeseald. Ik vermoed een soort van rfid dongle.

Daar kun je je sportsessie mee opslaan. Onze sportschool heeft crosstrainers met een aansluiting daarvoor. Dan kun je bij je trainer je resultaten analyseren. (ik gebruik het niet)
volgens mij is het deze:
http://www.technogym.com/se/products/apps-devices-content/devices/tech…
je kunt er zelf niet zoveel me denk ik omdat je ook een speciale reader nodig hebt. Zal wel gewoon iets van een EEPROM in zitten. Mocht je hem open maken ben ik erg benieuwd naar de foto's.

Gewoon een soort USB stick dus.

Volgens mij werkt google wel maar ben ik niet wakker ;-)
Merci voor je info.
RVL-Electronics Jouw informatie kwam nadat mijn post had gepost. Vandaar mijn edit. Ik ga hem wel eens een keertje openmaken en post dan wel de foto's

[Bericht gewijzigd door brains op (50%)]

Op 10 oktober 2016 13:04:15 schreef RVL-Electronics:
http://www.technogym.com/se/products/apps-devices-content/devices/tech…

Ze veranderen daar hun site wel eens. 9 uur later is de site gereorganiseerd en bestaat de pagina niet meer....

Dat dacht ik ook toen ik tweede keer op de link klikte maar ze hebben gewoon een vage site. Als je de tweede keer klikt open de site vreemd genoeg wel. Heb ik net geprobeerd.
Misschien toch maar eens een goedkope rfid lezer/schrijver kopen voor dit soort projectjes. Alleen nog eens uitzoeken welke.

[Bericht gewijzigd door brains op (27%)]

Ik heb een stripje met SOT23 onderdeeltjes waar het labeltje van zoek is geraakt.... De chinese onderdelen tester zegt: P-fet, Vt= 2.13V. Er staat op P03. Suggesties?

PO3, of P03?... ;)
PO3 o.a. een PBMS3904
P03 o.a. een SST174, BZX84

[edit] sorry,regel te ver gekeken. (bij P04...)

Ik denk een ZXM61P03F

Dan is ie zo'n 20 keer slechter (kwa RSDON) en 500x duurder dan m'n standaard P-mosfets....

Thanks!

Heeft iemand gegevens van deze module?

Daar is iets geks mee. Het typenummer hoort bij ELA; LBD0.. t/m LBD4.. betekent in Duitsland uitgegeven typenummers van audioproducten (PA, vertaal, oproep, intercom, etc.) zonder nadere specificatie (het kan best dat ze in Duitsland nog een gedetailleerdere typenummersleutel hanteerden maar mijn sleutel zegt alleen: Duitsland).

De 12NC hoort niet bij het typenummer (als in: is geen directe vertaling van het typenummer) en is uitgegeven door de Duitse tak van PTI. Dus electro-acoustiek versus telecommunicatie. Het onderdeel kan dus bijvoorbeeld in een radiozender of telefooncentrale gebruikt zijn, want dat zijn de projecten waar ELA en PTI elkaar wel eens tegenkwamen.

Hier staat dat het een 'cassette module' is van Thales:

5965010177962
Part Number
3512-741-05340
Description
CASSETTE MODUL
CAGE
D9645
Manufacturer
THALES DEFENCE & SECURITY SYSTEMS GMBH

Er is wel een link denk ik.
Holland Signaal met o.a. Philips USFA - werd Thompson- werd Thales.