Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Maarten en Henry bedankt. Ik was hem inmiddels ook tegengekomen toen ik zocht op L131 TO126.

Het betreft een zelfbouw voeding met 4x een 2N3055 parallel, de L131 staat in serie met een UA78GU1C. Het probleem is dat de bouwer overwegend zwarte kabels heeft gebruikt en de L131 en UA78 "zwevend" in de behuizing zitten dus het is nogal een drama om er iets wijs uit te worden.

Alex P

Golden Member

Bij inschakelen van een Meanwell LCM LED-voeding in het donker viel me op dat er een lichtflitsje door het plastic scheen bij inschakelen (ongeacht de belasting). Het treedt niet op als ik 'm aansluit op mijn scheidingstrafo (daar zit wat ontstoormateriaal in). Opengemaakt en toen was te zien dat het onderdeel op de foto de lichtbron is. Er staat "D4" bij. Het is zo ongeveer zo groot als een 1/4 W weerstand. Wat is dat voor een ding? Een soort overspanningsbeveiliging? Zou een ferrietkraal om het netsnoer het flitsen "verhelpen"?

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

zit dat ding niet tussen aarde en 1 van de net aansluitingen? dat zou verklaren waarom de scheidingstrafo niet dit effect geeft.

het is een overspanning beveiliging, heb er vaker gezien op japanse airco printen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Alex P

Golden Member

Op 6 oktober 2016 10:48:13 schreef testman:
zit dat ding niet tussen aarde en 1 van de net aansluitingen? dat zou verklaren waarom de scheidingstrafo niet dit effect geeft.

Nee, de voeding heeft geen aansluiting voor aarde, wel een symbool voor "dubbel geïsoleerd".

Wordt zo'n ding slechter als-ie vaak licht geeft?

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

Lijkt wel op een sparkgap alex !?

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Ik kwam dit tegen in een recyclebak. Iemand een idee wat het is? Het zit heel goed dichtgeseald. Ik vermoed een soort van rfid dongle.

Daar kun je je sportsessie mee opslaan. Onze sportschool heeft crosstrainers met een aansluiting daarvoor. Dan kun je bij je trainer je resultaten analyseren. (ik gebruik het niet)
volgens mij is het deze:
http://www.technogym.com/se/products/apps-devices-content/devices/tech…
je kunt er zelf niet zoveel me denk ik omdat je ook een speciale reader nodig hebt. Zal wel gewoon iets van een EEPROM in zitten. Mocht je hem open maken ben ik erg benieuwd naar de foto's.

Gewoon een soort USB stick dus.

Volgens mij werkt google wel maar ben ik niet wakker ;-)
Merci voor je info.
RVL-Electronics Jouw informatie kwam nadat mijn post had gepost. Vandaar mijn edit. Ik ga hem wel eens een keertje openmaken en post dan wel de foto's

[Bericht gewijzigd door brains op maandag 10 oktober 2016 13:12:45 (50%)

Op 10 oktober 2016 13:04:15 schreef RVL-Electronics:
Gewoon een soort USB stick dus.

nope: Het is een RF-ID tag met eeprom erin voor apparatuur van sportscholen.

-edit- Er zit een Philips/NXP Mifare 4K chip in. Werkt op 13.56 MHz.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 10 oktober 2016 13:04:15 schreef RVL-Electronics:
http://www.technogym.com/se/products/apps-devices-content/devices/tech…

Ze veranderen daar hun site wel eens. 9 uur later is de site gereorganiseerd en bestaat de pagina niet meer....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat dacht ik ook toen ik tweede keer op de link klikte maar ze hebben gewoon een vage site. Als je de tweede keer klikt open de site vreemd genoeg wel. Heb ik net geprobeerd.
Misschien toch maar eens een goedkope rfid lezer/schrijver kopen voor dit soort projectjes. Alleen nog eens uitzoeken welke.

[Bericht gewijzigd door brains op maandag 10 oktober 2016 22:15:41 (27%)

Ik heb een stripje met SOT23 onderdeeltjes waar het labeltje van zoek is geraakt.... De chinese onderdelen tester zegt: P-fet, Vt= 2.13V. Er staat op P03. Suggesties?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

PO3, of P03?... ;)
PO3 o.a. een PBMS3904
P03 o.a. een SST174, BZX84

[edit] sorry,regel te ver gekeken. (bij P04...)

Ik denk een ZXM61P03F

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dan is ie zo'n 20 keer slechter (kwa RSDON) en 500x duurder dan m'n standaard P-mosfets....

Thanks!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Heeft iemand gegevens van deze module?

maartenbakker

Golden Member

Daar is iets geks mee. Het typenummer hoort bij ELA; LBD0.. t/m LBD4.. betekent in Duitsland uitgegeven typenummers van audioproducten (PA, vertaal, oproep, intercom, etc.) zonder nadere specificatie (het kan best dat ze in Duitsland nog een gedetailleerdere typenummersleutel hanteerden maar mijn sleutel zegt alleen: Duitsland).

De 12NC hoort niet bij het typenummer (als in: is geen directe vertaling van het typenummer) en is uitgegeven door de Duitse tak van PTI. Dus electro-acoustiek versus telecommunicatie. Het onderdeel kan dus bijvoorbeeld in een radiozender of telefooncentrale gebruikt zijn, want dat zijn de projecten waar ELA en PTI elkaar wel eens tegenkwamen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Hier staat dat het een 'cassette module' is van Thales:

5965010177962
Part Number
3512-741-05340
Description
CASSETTE MODUL
CAGE
D9645
Manufacturer
THALES DEFENCE & SECURITY SYSTEMS GMBH

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hubie

Special Member

Er is wel een link denk ik.
Holland Signaal met o.a. Philips USFA - werd Thompson- werd Thales.

maartenbakker

Golden Member

Thales zat in TDS (de opvolger van PTI) toen het nog Hollandsche Signaal heette. Hoewel de module gewoon bij Philips Elektrospezial (een fabriek die naar mijn idee vooral meetapparaten en industriële spullen bouwde) vandaan komt kan het best dat hij ook gebruikt is in iets militairs en op die manier een nummer van PTI/TDS en een Nato Stock Number (wat Arco opzocht) heeft gekregen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 15 oktober 2016 19:12:15 (26%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Eh...?

Arco, je hebt het nummer 3512-741-05340 opgezocht (?)

Het nummer op de module is echter 3512-741-05342
Hoe zit dat en is dat nu een 12NC nummer of een deel van het NSN
Of is het bovenste nummer het NSN en ben je de streepjes vergeten?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 15 oktober 2016 20:59:24 (14%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Het laatste cijfer is normaal een revisienummer volgens mij, dus xxxx2 is de 3e editie van een artikel... (xxxx0 is de eerste)
Bovenste nummer is een NSN (Nato stock number)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Het NSN staat bovenaan het bericht van Arco en begint met 59.

3512 741 05340 is een geldige 12NC en verwijst naar hetzelfde artikel als 3512 741 05342. Sterker nog, het nummer dat eindigt op een 0 kom je bij veel codegroepen in principe alleen in de documentatie tegen en nooit op een exemplaar. Het laatste cijfer wordt bij die codegroepen ook wel het puntnummer genoemd. De 0 op die plek betekent dat je bij bestelling automatisch de hoogste revisie krijgt, dus bijvoorbeeld met een 2 op die plek.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Clear! ;)
Officiëel worden NSN nummer als xxxx-xx-xxx-xxxx genoteerd, vandaar mijn verwarring.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/36/M20060923.Supply.NSN.gif

https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Stock_Number

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Van de NATO website:

To enable user friendly reading of NSN data, it is common for a dash to be inserted at strategic points in the NSN e.g. (1005-13-123-4567).
However, whenever a NSN is read in an Automatic Data Processing (ADP environment, the NSN will be represented in its true form, (i.e. 1005131234567) as a thirteen (13) digit string.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten