Zoek anders iemand hier op het forum in het vraag en aanbod gedeelte om de amp de laten repareren als je dat zelf niet aankan. Transistors vervangen, ruststroom afstellen, met belasting proefdraaien ect, dat is een piece of cake voor een doorgewinterde techneut.

Helemaal met RAAf12 eens.
En mocht je toch besluiten er een nieuwe PCB er in te laten zetten.
Dan moet je er op staan dat je de oude meekrijgt.
Maar ik zou Djohnny nog maar eens lief aankijken. ;-)
Dan weet ik zeker dat het goed komt.

idd
Dynacord Jhonny!

voor 400 euro kun je een eind rijden en doet ook TNT wel extra zijn best...

Daar heb ik het ook al met Djohnny over gehad. Het probleem is eigenlijk waar vervoer je zo'n zwaar apparaat in. Ik heb geen doos van dat kaliber :)
Het is nogal een stuk rijden vanaf Appingedam (uiterste noorden).
Dus ik kan ook twee keer heen en weer rijden. Bedankt dat jullie zo meedenken.

Een verhuisdoos kopen en bij de lokale winkeliers vragen naar verpakkings materiaal.
Die krijgen vaak bestellingen binnen met van die chips erin en ander lastig spul.
En zijn dan ook vaak heel blij als ze er vanaf zijn.
En even rondkijken wie de beste vervoerder is.
Twee keer heen en weer rijden is toch een kleine 1000Km zit je al snel aan twee tanken brandstof.

Piepschuimchips zou ik niet aanbevelen bij zware spullen. Als het echt heel moet blijven: binnendoos (eventueel van los karton en breed plakband), vulling bestaande uit luchtzakjes, heel veel bubblewrap of opgepropte kranten en tenslotte een ruime buitendoos.

Verhuisdozen zijn vaak verschrikkelijk slap, zeker die van de bouwmarkt.

Reparatiekosten 1 kanaal is € 1136 ,00
Katsjingggggg....
Doen we maar niet...
Tweedehands heb je ze voor €600-€700
Denk dat het Djohnny wordt :)

Die zijn gek geworden zeg!

Nou zeg dat! Is er nog een reparateur ergens in het noorden des lands? (geen dealer, dat word te duur).

Naar Djohnny brengen kan wel, maar is zo ver rijden voor mij. Opsturen kan ook wel, maar ik ken hem helemaal niet. En om hem zomaar op te sturen naar een voor mij vreemd iemand.. Of zie ik dat helemaal verkeerd?

En met opsturen zit je ook met het gewicht van dat ding (stevigheid vd doos etc etc). Het is nogal een onding. Ik ben met het inpakken nou niet echt een held in :)

Op 1 juni 2015 11:56:57 schreef DJDACORE:
Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Dat zie je helemaal verkeerd.
En mocht Djohnny zich misdragen dan krijgt hij het hele forum over zich heen. :-p
Gewoon goed verpakken in bijvoorbeeld een paar bananen dozen en stuk papier en een rolletje ducktape en naar Djohnny sturen.
Dan gaat het volgens mij helemaal goed komen.

Gewoon goed verpakken in bijvoorbeeld een paar bananen dozen en stuk papier verhuisdeken en een rolletje ducktape

Verhuisdeken beter zelfs of eventueel een oude slaapzak maar wel de duck tape dat vind Djohnny wel fijn.>:-)

Heb je geen flightcase voor dat ding? Die zijn daar tenslotte voor...

Uiteindelijk was ik in de buurt van Djohnny dus heb de versterker nu bij hem gebracht. Ik was zelf al begonnen met het uitsolderen van de defecte onderdelen. Op den duur ben ik toch maar gestopt omdat het toch iets is waar meer kennis voor nodig is. Niet alleen het vervangen maar ook het meten is preciezie werk.
Iedereen bedankt voor het meedenken in dit forum, ik ben erg benieuwd wat hij allemaal tegenkomt.

Komt vast helemaal goed.

Zo, na een tijdje ff 'off-line' te zijn geweest (wegens grote geluid gerelateerde drukte) zal ik maar even een verslag doen hier ;).

De Dynacord L2400 staat inmiddels een weekje bij mij. Zoals ik al eerder vertelde bleek er inderdaad al een eerdere (snelle) reparatie aan vooraf te zijn gegaan. Daarnaast wijken de overgebleven transistoren (inmiddels?) teveel af van elkaar (deze eindtrap heeft gematchte, of in elk geval torren uit dezelfde batch nodig).

Maar al met al is het apparaat prima op componentenbasis te repareren!

Vandaag heb ik de versterker weer bij Djohnny opgehaald. Hij heeft hem volledig gerepareerd. Wat een tovenaar! Nogmaals dank. Hij heeft alles keurig laten zien dmv een aangesloten speaker.

De reparatie heeft wat lang geduurd maar daar was niks anders aan te doen. Onderdelen zijn soms moeilijk verkrijgbaar. En ik woon helemaal in het noorden en kom niet vaak in de buurt. Ik kan hem aan iedereen aanbevelen, een betrouwbaar adres. Verder wil ik iedereen bedanken voor het meedenken en adviseren in dit forum!

Groeten Cor

Op 29 april 2015 10:04:19 schreef DJDACORE:

Wat ik mij ook zit te bedenken, hoe kan zo'n super versterker oproken terwijl hij verder niet geclipt heeft of wat dan ook. Ik zou wel eens willen weten hoe zoiets kan. Of kan zoiets ook spontaan in rook op gaan?

Dat kan idd zomaar. Tranistoren die werken bij grote spanningen, stromen en dan nog ook eens heet worden kunnen met der tijd van eigenschappen veranderen en/of in sluiting gaan. Dat hoeft niet, maar het gebeurt wel eens meer zonder dat daar een andere reden achter zit.

groeten

Kris

Dat klopt, dat was ook precies van DJhonny tegen mij zei. Ik ben blij dat het iedereen had kunnen overkomen.

Volgende keer direkt weer naar Djhonny toe, dat scheelt een hoop geklooi en hij kent EV/Dynacord helemaal, ook qua afstellingen etc. Daar was ik zelf nooit uitgekomen.

Bedankt voor je lovende woorden Cor! Hoop dat je nog lang plezier mag hebben van je, zeer muzikale, Dynacord L2400. Het blijven nou eenmaal super ampen!