Moet een voeding 5v van een pic Goed gestabiliseerd zijn? of valt dat wel een beetje mee? condensatortje na de regulator en is het dan goed?
Moet een voeding 5v van een pic Goed gestabiliseerd zijn? of valt dat wel een beetje mee? condensatortje na de regulator en is het dan goed?
Ligt eraan wat voor functie de PIC gaat vervullen en in hoeverre de voeding stabiel is. Het komt niet zo heel erg nauw. Het is wel zo dat als de spanning inzakt tot een bepaalde waarde dat de PIC dan automatisch reset. Moet je ff in de spec's opzoeken hoe dat zit met het niveau.
Wat eigenlijk ook met voeding te maken heb. Als ik een 9v blok batterij als voeding wil, dan moet daar toch een 78L05 voor?? en geen 7805? want zoveel vraagt een PIC toch niet?
Eh, een L is toch een low drop ding? Ja dat is beter.
[Bericht gewijzigd door Bastiaan op woensdag 26 juni 2002 12:45:16
wrom is da beter? kan ik eventjes niet opkomen... omdat de ene meer vraagt?
Omdat een "niet low-drop" dit verschil toch op de een of andere manier verbruikt. Een low-drop maakt zuiniger gebruik van de aanwezige spanning.
OK dan weet ik genoeg (voor mijn hand terminal, http://www.circuitsonline.net/forum/view.php?id=1173 dat ik die kan voeden met een 9v blok batterij)
[Bericht gewijzigd door MADdie op woensdag 26 juni 2002 18:44:16
Op wo 26-06-2002 12:44:38 schreef Bastiaan:
Eh, een L is toch een low drop ding? Ja dat is beter.
Nee de L staat voor Low current, dus deze kan een kleinere stroom aan (500 mA).
Jij zoekt een 4805 dat is de low drop versie.
Low drop betekent dat er een kleinere spannings val tussen de ingangs- en uitgansspanning nodig is.
De 7805 heeft ongeveer 7 volt nodig om goed te kunnen werken.
De 4805 heeft maar 6 volt nodig.
Ik heb al eens eerder dit lijstje gepost:
De L versie is 100mA geen 500mA, dat is de M versie:
78Lxx 100mA
78Mxx 500mA
78xx 1A
78Sxx 2A
Marcel