Zojuist nieuwe opamps besteld bij Conrad. Niet de goedkoopste maar ik vertrouw het wel. En inderdaad van die voetjes met buscontacten erbij. Ik zal die nepdingen er toch ook eens in stoppen en vergelijken. Wie weet zijn ze toch niet verkeerd.

Ander vraagje over deze cd speler (ik weet niet of dat mag in dit topic)

Waarom heeft hij 4 D-A converters?

Typenummer ff in Google gooien? Testverslagen bij de vleet, bijv. deze in het Nederlands http://www.opusklassiek.nl/audio/audio-aw/denon_dcd_2560.htm

...
vier superlineaire Lambda-converters en zestien maal overbemonstering. De s/r-verhouding ligt volgens de specificatie op -116...

Dat verslag heb ik gelezen. Zo weet ik dat de importeur destijds de anti-serie elco's ook al kon wisselen voor iets fatsoenlijks. Maar ik weet nu eigenlijk nig steeds niet waarom er 4 converters in zitten terwijl het een tweekanaals apparaat is.

Okee, eerlijk is eerlijk, ik moet iets recht zetten:

Gisteren een mail gestuurd naar de franse leverancier met het hele verhaal. Vandaag een reactie. Het bedrag wordt teruggestort en de neppers mogen de prullenbak in. Verkoper kent het probleem maar kennelijk is er een partij door zijn controle geglipt.

Deze leverancier is dus toch betrouwbaar, dus zeg maar de Citroën onder de opampverkopers. Zo goed Maarten?

Nu nog even wachten tot Conrad de spullen stuurt en dan kan ik weer verder. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Op 3 juni 2015 22:10:46 schreef Fuzzbass:
SMD's worden per reel van 3000 geleverd.

D'r zitten 3000 0805 weerstanden op een reel. Er zijn een hoop reels met grotere onderdelen waar dan minder dan die 3000 op zitten.

Kijk naar deze LM358 bij farnell Enerzijds: Prima candidaat om in china een ander label op te zetten. Anderzijds, volgens het datasheet zitten er 2000 (tssop) of 2500 (SOIC) op een reel....

Tjonge het is haast niet te geloven hoeveel nep er is. Sinds dit projectje heb ik natuurlijk zelf ook nog wel wat gegoogled. Ik had geen idee maar er wordt vanalles nagemaakt. Ik zag ook ergens een plaatje van een relatief dure Elna 'for audio' elco waar een kleiner merkloos exemplaar was ingestopt. Dus ook de elco's heb ik maar bij Conrad besteld en de mkp voor het koppelen bij speaker en co. Het kan veel goedkoper op eBay maar ik heb mijn lesje wel geleerd.

Heeft iemand toevallig ervaring met zo'n low jitter clock van tentlabs? Ik weet dat de meeste forumgebruikers gelukkig vrij nuchter zijn en lachen om opmerkingen over soldeerverbindingen die bij een druk van precies 1,1 bar gedurende 5 weken moeten inspelen met uitsluitend licht klassieke muziek afgewisseld met jazz. Ik verwacht zelf ook niet met mij opamps en elco's dadelijk een high end speler te hebben twv een halve ton. De elco's doe ik vanwege de veroudering en met de opamps heb ik daadwerkelijk goede verbeteringen verkregen in de eerder genoemde behringer equalizer.
Alles wat ik op internet lees is dat iedereen lyrisch is na de tentlabs clock te hebben ingebouwd. Maar ja, welke 'audiofiel' gaat op een forum vertellen dat hij 200 euro heeft uitgegeven en geen verschil hoort? Dus als iemand er ervaring mee heeft dan vind ik het leuk om te horen.