Als ik wil gaan beginnen met programmeren van micro controllers waar kan het beste mee beginnen en hoe, want ik heb gehoord dat c++ en assembler erg moeilijk zijn.

zijn er goeie nl sites te vinden?

Alvast bedankt

Bob

Op wo 26-06-2002 17:41:16 schreef Maverick:
Als ik wil gaan beginnen met programmeren van micro controllers waar kan het beste mee beginnen en hoe, want ik heb gehoord dat c++ en assembler erg moeilijk zijn.

Alvast bedankt

Bob

wat dacht je van Circuits Online ? ;)

http://www.circuitsonline.net/artikelen/view.php?id=8

Die van circuits online is inderdaad zowat de beste Nederlandstalige tutorial die je kan vinden.

De move-verslaafde komt weer langsfietsen en schopt dit topic van Overig naar Digitaal :p

edit: typo uit onderwerp

[Bericht gewijzigd door Jeroen op ]

als je wat ervaring hebt met visualbasic, is c niet zo moeilijk. maar assembles is niet zo heel simper, vooral niet als het wat ingewikkelder wordt.

maar op zich is c niet zo moelijk.

Programeren is eigenlijk heel makkelijk als je de instructies die in een bepaalde taal kunt gebruiken maar snapt. Of het nu asm, C, C++ of basic is maakt eigenlijk niet uit als je naar de moeilijkheids graat kijkt. Om te leren programeren is het naar mijn ervaring handig om aan de hand van een paar voorbeelden te beginnen en gewoon te proberen.
Op mijn site www.lheeden.tk heb ik enkele voorbeelden staan van programma's in diverse talen.
Gewoon kijken en proberen.

Op wo 26-06-2002 18:42:46 schreef Jeroen:
De move-verslaafde komt weer langsfietsen :p

:) :) :) :)

Op wo 26-06-2002 18:42:46 schreef Jeroen:

De move-verslaafde komt weer langsfietsen en schopt dit topic van Overig naar Digitaal

<OFFTOPIC>

Hehehe, volgens mij heb jij een macro hiervoor geschreven ofzo ?? :P

</OFFTOPIC>

[Bericht gewijzigd door Prutsertje op ]

Op wo 26-06-2002 17:41:16 schreef Maverick:

Alles is te leren, dus ook c++ en assembler. Als je het eenmaal kent wil je niks anders meer.

Die waren er jammergenoeg niet. Alleen buitenlandse sites maar die waren soms ook nog niet eens makkelijk/duidelijk. Dat was ook een van de redenen voor mij om een microcontroller tutorial te schrijven voor deze site. Kijk bij de post van Prutsertje voor de directe link ernaartoe.

He bedankt iedereen voor de berichtjes, ik ga maar is beginnen de microcontroller cursus , dit lijkt mij wel het vestandigst

Maar bedankt

Groetjes
Bob Peters