Jazeeker, dat kan!!! Want als de inverter op hol slaat, gaat de buis gloeien als een 200W gloeilamp en draad brand door ter beveiliging.. Je kan altijd van 2 buizen 1 maken.

Allee dat word weer leuk knutselen. ;-)

Vandaag de boel terug open gedaan.
Inverterprint vervangen door nieuwe.
Gelukkige werkt het terug.
Hopelijk heeft de microgolfbuis geen te harde krak gekregen
zodat die het misschien ook na een tijdje gaat begeven want deze had ik
dus al eens vervangen.

Wel een dure reparatie zo...

Hoe bedoel je duur?
Buis was de eerste keer al stuk.
Deze vervangen was 64€ verzending incl.
Daarna de hoogspanningsprint vervangen was 38€ incl. verzending.
Dus voor 92€ alles vervangen ik zou niet weten hoe het goedkoper kan.

mvg Xavier

Yep, allen dus imitatie china copies... hoop dat het lang volhoud...Weinig goede ervaringen mee want buizen zijn niet van constante kwaliteit (slecht gevacuumeeerd, spiralen die doorbranden isolatoren die doorslaan etc dus Geen Panasonic) inverters die niet afgeregeld zijn of spontaan klappen... Origineel zijn die inverters niet voor niets duurder net zoals de buizen. Ik ook 1x geprobeerd en tot drie keer toe een buis moeten wisselen, bleef naar postagentschap gaan om op te halen en te retourneren. Maarja, als je zo oordeelt kan je weer ff voort..

[Bericht gewijzigd door smd op (23%)]

Beste

[Bericht gewijzigd door penmagnetron op (97%)]

Op 24 november 2015 18:40:07 schreef smd:
302 is belangrijk heeft te maken met vermogen van de buis die gebruikt word. 301=700W 302=800/850 en 303/306 voor de 1000 W modellen. Heb ruilexemplaren liggen.

Beste SMD,

Ik heb een Siemens E-nr:HB86P575/35 waarbij de magnetron na 35 seconden afslaat en niet verwarmt. Als ik dit allemaal zo lees lijkt bij mij de inverter ook stuk (F6645M305GPB). Je had het eerder over ruil exemplaren. Wat zijn daarvoor de kosten?

Groetjes

Ben

Het beste is beide onderdelen ( Buis en inverter) op te sturen en ik test ze. Laat het je weten wat de kosten zijn en dan komt het goed. Details mail me evt. Kan u niet mailen, staat niet openbaar.

Op maandag 21 september 2015 19:15:51 schreef Pacha:
Hoi ik heb dezelfde neff combi oven. En ook het probleem dat de magnetron soms na enkele seconden uitgaat. Tevens gaat de het spiraal plotseling branden ook als de oven is uit gezet. Heeft iemand hier ervaring mee of verwijzing naar een vakkundige monteur zonder gelijk de hoofdprijs te moeten betalen via Neff technische dienst