Radio Nachtegaal Hengelo: Bouwtekening Buizenversterker

Radio Nachtegaal Hengelo: Bouwtekening Buizenversterker jaren 50 en 60.

Mijn vader (78) kan met volle passie nog steeds vertellen over de jaren 50 en 60 waar je bij Radio Nachtegaal in Hengelo grote (A1 ?) bouwtekeningen kon halen voor buizenversterkers inclusief alle maten getekend voor het bouwen van het bijbehorend aluminium chassis. Dit waren mooie tijden volgens mijn vader die er nog steeds aan moet terugdenken.

Vele avonden, jaren lang, was hij te vinden in de toen populaire radioclub in Hengelo waar hij dan deze versterkers bouwde in die tijd. Solderen van de componenten en zagen en boren om het chassis te maken.

Helaas heeft mijn vader deze tekeningen niet meer en daar baalt hij stevig van.

Wie heeft deze tekeningen nog liggen en wil mij er eentje opsturen. Al was het alleen maar om de nostalgie van vroeger weer terug te brengen bij mijn vader. Dit zou geweldig zijn.

Leuk stukje geschiedenis over Radio Nachtegaal in Hengelo:
http://mijntesc.nl/pages/views/geschiedenis

Ik kan je niet helpen, maar vind het wel een symathiek idee!
Mijn vader (ook 78) is een bekwaam houtbewerker en ik heb met hem samen een paar actieve monitoren voor het bandje van mijn zoon gemaakt. Ik deed de electronica en speakers, mijn vader de kasten en mijn zoon bepaalde de kleur.
Het "opa-zoon-kleinzoon proces" is in dit geval minstens zo belangrijk als het resultaat. Succes met de zoektocht.