Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 13 augustus 2004 21:51:16 schreef High met henk:
ehh, tja dan wordt je hele winkel leggejat, daar schiet je dan wat meej op
zo een systeempje als je in nederland "kroket" uit "de muur" haalt 
Op 13 augustus 2004 21:12:55 schreef High met henk:
neej, want di eheeft er maar 1 jaar gezeten, lipe niet,d us weggedaan, was net weg, toen ik er componenten wilde halensukkels melden het geneens!!
Ja, jammer was dat dat ze zo snel weer weg waren
Volgens mij is ie al een jaar of vier weg. Stond ook ineens mooi voor l*l voor de deur.
Na er drie dagen daarvoor nog geweest te zijn.
Nu maar weer naar Den Haag, €1,- per kwartier parkeerkosten.
BTW, weet je waarom Conrad R'dam dicht is? Niet alleen omdat het niet liep, maar er werd volop GEJAT! (aldus bronnen die ik heb)
dat werd volgens het verhaal met anme gedaan door het eigen personeel. Enfin, mare, das dus rumours eigenlijk, want helemaal weten zullen we het denk ik nooit, maar het zou best kunnen
Ik vind het best zonde, want het was een v/d weinige zaken waar ze wat modelbouw spul hadden. Stangetjes enzo. Maar op de een of andere mnier gaan dat soort winkeltjes nooit lang mee.
[Bericht gewijzigd door ikkedus op ]
Op 13 augustus 2004 19:56:37 schreef wintervogel:
Neem de prijs van een glas bier daar betaal je soms
al 2 euro voor.
In Rotjeknor bijna altijd 2 euro.
Voor een ondermaats pilsje.
Godzijdank is het eerder een Gulpener dan een Heineken.
in breda zitten er een aantla en vroeger in roosendaal ook, maar of die er nog zitten, in breda ben ik zeker, in de bosstraat ziteer 1 tegenover de elektro zaak
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 13 augustus 2004 19:56:37 schreef wintervogel:
Ik ken een winkel die 12 euro vraagt voor een
pic16f84. Wat dacht ik 100 % meer dan voti, laat maar.
reactie van VOTI zelf 
Maar die winkel heeft wel veel meer in voorraad dan ik, hij heeft een winkelpand, en je kan er heen gaan, je spullen bekijken en ze meteen meenemen. Ik vind het beslist geen afzetterij, ze berekenen gewoon een reeele prijs voor wat ze beiden (een winkel met personeel en een ruim assortiment). Maar als je daar geen prijs op stelt ben je natuurlijk gek als je naar zo'n winkel gaat, dan kan je beter baar mij (VOTI), ACE, reichelt, Conrad, etc. Maar die hebben natuurlijk ook ieder hun nadelen: via internet, dus langzamer, in Duitsland, dus portokosten en vooruitbetalen en langzamer, etc. You pay for what you ask! Wees blij met het internet, anders zou je denken dat E 12 voor een 16F84A en E 0.10 voor een weerstandje de normale prijzen zijn! Overigens zou ik als ik losse weerstanden zou verkopen ook E 0.10 per stuk moeten rekenen, dat is gewoon de minimumprijs om een komponentje te pakken! Het is niet voor niets dat ik sommige componentjes alleen per 10 of 50 of 100 verkoop.
dank je voor de uitleg wouter :0 ik had het zelf niet beter kunnen verworden en jij bent iemand van de praktijk 
Enfin, feit is dat ook ik met mijn stage wel eens naar DIL R'dam moest, betall je ook 5x de prijs, maar je kan WEL verder!!! Anders moet ik minimaal 24 uur op een Farnell zitten wachten. kost ook een hoop geld. en consumenten = een lastige makrt ozp ich, in alle gebeid, Thuis zitten we inede motorfietsen en ik ebn altijd (tot binnekort) vervent rijder geweest van het automerk Ford, weet je waarom? ze kosteten geen drol, en via ons thuis krijg ik overal (incl. bij de merkdealers) leuke kartingen. en dan maken die bedrijven NOG vette winst!! Sommige prijzen gaan voor consumenten onderdelen echt wel 2, 3 keer over de kop, alleen vanwege voorrraad en inkoop en al die meuk!!
De elektronica bedrijven zitten ook meestal in een redelijk duur pand, hier in amersfoort zitten ze in het centrum en dat moet ook wel om een beetje klanten te trekken natuurlijk.
Trouwens bij conrad betaal je ook 9 cent voor een enkele 0,25 Watt koolweerstand.
In 1982 betaalde je bij Tandy 9 frank voor 2 weerstanden; dat zou ongeveer 11 cent per weerstand geweest zijn.
Ben_
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects
Een onderdeeltje los verkopen is gewoon best veel werk en dus kosten voor een winkel, al vind ik het ook wel aan de prijs. Je bent veel voordeliger uit als je veelgebruikte weerstanden etc. in wat grotere verpakking koopt, bijvoorbeeld 100 stuks. Dat geldt ook voor standaardtransistoren, condensatortjes en ander klein grut.
Wat Reichelt betreft is het gewoon zonde dat ze niet vanuit nederland kunnen verzenden, zodat je aan een hoog minimumbedrag en portokosten komt. Je weet natuurlijk nooit of ze nog eens naar nederland komen met een districenter, conrad zat vroeger ook alleen in duitsland. Er zijn de laatste jaren veel duitse concerns die nederland ontdekken, denk aan dingen als hornbach en mediamarkt.
Of zo'n zaak in het centrum moet zitten? Ik zou niet weten waarom, veel klanten die zomaar binnenlopen zullen ze niet trekken - de meeste klanten voor onderdelen etc. komen specifiek naar de winkel toe. Voor mij zou het handiger zijn als ze in een goedkoop pand ergens aan de rand van de stad gingen zitten. Scheelt mij 2.20 per uur parkeergeld en hun 80% van de huurprijs.
[Bericht gewijzigd door Ben_ op ]
Moet je eens naar Dordrecht gaan naar Radiobeurs Electronica gvd die is pas duur was in totaal 10 euro kwijt voor die paralelle poort interface !!!!! Idiote prijzen bij die gasten daar , daar koop ik dus niks meer !
en wat was het duurste? De connector, vaak kost alleend e connector al 10 euro, ds als je die erbij hebt, (dus de 25 pins Sub-D, dan ben je nog goedkoop uitgeweest
Op Marktplaats wordt geadverteerd met werstandpakketen(elektra/witgoed/elektronica onderdelen).
E12 reeks 10 stuk per waarde voor €15,-
81 waardes (810 stuks) = ±0,02 eurocent per stuk.
Leuk startpakket.
http://www.marktplaats.nl/markt/elektronica/onderdelen/20577.htm?zoek=…
Doe wel eens zaken met die man en dat gaat perfect.
ben ik blij hier met de shop. heber een E24 reeks gekocht met van elke waarde 40 stuks. voor 7,50 - korting 
Op 14 augustus 2004 00:18:54 schreef Hugo Welther:
Op Marktplaats wordt geadverteerd met werstandpakketen(elektra/witgoed/elektronica onderdelen).
E12 reeks 10 stuk per waarde voor €15,-81 waardes (810 stuks) = ±0,02 eurocent per stuk.
Leuk startpakket.
http://www.marktplaats.nl/markt/elektronica/onderdelen/20577.htm?zoek=…Doe wel eens zaken met die man en dat gaat perfect.
Ik heb dat laatst van velleman gekocht voor 6 euro nogwat, alleen zaten daar maar 61 waardes bij, ook 10 stuks van elk, gewoon bij de elektronicawinkel.
Anoniem
Op 13 augustus 2004 20:06:27 schreef electrodumbo:
He startours leverd die reichelt ook per postorder in nederland????????????????
Ja reicheld levert ook op postorder in nederland
Sweet Winter Smile
A long answer is not short!
Op 13 augustus 2004 20:41:44 schreef ledlover:...
toch blijf ik er naartoe gaan, ze zijn er enorm aardig...
Juist dat "enorm aardig" zijn betaal je ook voor 
Allerlei extra voorzieningen zijn wel leuk...bla bla bla, het "gratis" kopje koffie, enz... ...maar uiteindelijk is er NIETS gratis.
SWSje
Op 13 augustus 2004 22:02:01 schreef stynus:
[...]
zo een systeempje als je in nederland "kroket" uit "de muur" haalt
Als ze daar zoveel van elektronica weten, kunnen ze toch ook wel zo'n computer ontwikkelen met zo'n touchscreen. FF intoetsen wat je moet hebben, betalen met je pinpas en alles komt er onder uit, netjes in een zakje. 
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 14 augustus 2004 00:18:54 schreef Hugo Welther:
E12 reeks 10 stuk per waarde voor €15,-81 waardes (810 stuks) = ±0,02 eurocent per stuk.
Leuk startpakket.
http://www.marktplaats.nl/markt/elektronica/onderdelen/20577.htm?zoek=…Doe wel eens zaken met die man en dat gaat perfect.
op de site van baco staat nu ook zoon pakket voor 12€