Hi,
We zijn in dit topic al weer ruim twee pagina's verder en het is alweer verzand in standaard gebabbel over dit of dat ontwerp.
En ik denk dan, waarom niet over de electronica, zodat je er achter komt wat wel of niet onzin is.
Sander Sassen ontwerp, wat jBerg54 al zegt, komt veel voor, in deze opset en is niet echt speciaal, wat al opgemerkt werd "dikke Opamp opset"
De grafieken die ze tonen , geven zeer lage vervorming cijfers, maar er zijn meer eigenschappen die belangrijk zijn.
Kan het niet klinken, als aan de opbouw voldoende zorg wordt besteed en er is getest op HF stabiliteit, ja.
Nelson Pass ontwerpen, liever niet, doordat de buitenwereld er te veel invloed op heeft ( geen tegenkopeling ) denk hier maar eens over na...
Als je "echt" verschil gaat horen tussen aansluitkabels e.d. dan zijn het slechte versterkers in mijn oren.
Een versterker is een draad met versterking, of dit nu een voorversterker is, of een eindversterker.
Veel audio fanaten zijn op zoek naar een bepaalde soort vervorming die zij "mooi" vinden. (mag van mij, het is hun leven)
Kijk eens naar het tegenwoordige gegeil op platen, zoveel mooier, ja me hol. (pardon my french)
Dat zit voor een klein aantal platen die echt heel mooi zijn, niet in de plaat maar bij de gene die aan de knoppen zat.
De meeste platen zijn erg beperkt in het dynamisch bereik (mechanische beperking, ruimte op de plaat)
In het hoog vaak flink gefilterd (bleven de kosten laag, omdat de snijkoppen dan heel bleven)
Vele elementen kunnen niet eens sterke hoge tonen weergeven(moderne muziek), dat kunnen zij niet aan. (naald lekker hakkend in de groef)
Iedere keer dat je een plaat draaid wordt hij slechter, (Been there, done that)
een aantal platen heb ik meerdere malen gekocht, (diverse persingen, Europa, US, Japan)
Ik heb altijd met zeer goede elementen gedraaid waaronder de Ortofon MC30, ik weet waar over ik praat.
Waarom bovenstaande verhaal, het gaat helemaal niet over techniek, zeer snel over emotie bij bepaalde ontwerpen/merken.
Als je echt met hifi of hoe je het dan ook wilt noemen bezig gaat houden, kan je in mijn ogen alleen verstekers bouwen
die zich gedragen als draad met versterking.
Als je dit gaat doen wordt je uiteindelijk geconfronteerd bij goede luidsprekers/aucoustiek
dat meer dan 90% van je media collectie klink als bagger!
Ik ging steeds minder in de huiskamer zitten luisteren, het kon ongelovelijk mooi zijn, en gedetaileerd,
dit maar bij een klein deel van mijn muziek collectie.
Wil je draadverstekers bouwen, schone voedingen enz, dan help ik graag hier aan mee, om mijn kennins hierover te delen.
Ik heb echter een zeer goed afgestelde B.S. detector in mijn brein ter beschikking 
Mijn 2 euro cent *grin*
Gegroet,
Blackdog