Op 15 januari 2016 00:05:52 schreef JBerg54:
Ik kan het aantal apparaten niet meer tellen die hier voorbij komen, en door de elkofielen "beter" zijn gemaakt, of "opgeknapt". Vaak met een enorme puinzooi tot gevolg.
Ik heb ooit een jaren 80 scoop gerepareerd, twee defecte elco's, de twee enige niet originele elco's van een vaag merk.
Ik heb een tester, daar duw ik een elko in. Als alle parameters kloppen gaat ie gewoon terug het apparaat in.
Ik ook, ben nu met een dry well bezig. 1000uF elco's een D van 0,063 op 100Hz. Hmm, niet geweldig. Datasheet erbij. Hmm nog ruim binnen de specs. Een verse Panasonic erbij gepakt, ik heb ook wat testerjes, hmm, binnen de specs maar slechter (0,088)dan wat er in zat, snel de originele elco er weer in gezet. 
En de meeste elko's die hier stuk gaan zijn allemaal "kleintjes".
Ook mijn ervaring, maar dan vooral ook klein ivm spanning, vooral 10V types. Van de week een Tek 134 probe amp. NOS uit de jaren 60. Was nogal noisy maar nu had ik een tweede currentprobe nodig dus even het ding open getrokken. Een klein elcotje was bezig tot stof weder te keren.
Behalve door wat aangericht is door een elkofiel nog nooit een grote elko stuk gehad.
Ik wel, maar op 1 na dat was de schuld van het ontwerp (veel te heet) Die ene was mijn schuld, als ik hem eerst geformeerd had, was het goed gekomen maar deze zat in een jaren 50 HP scoop die 20 jaar niet gebruikt was. Maar op een #$% plaats dus ik nam de gok.