Ik heb een philips ktv van 10jaar oud, type 25pt530.
Ik heb het een keer uitgezet met de AB, na een half uur zag ik dat de standby ledje niet meer aan stond. Aan/uit knop indrukken hielp niets. TV blijft er dood bij staan. Niks gaat meer aan.
Heb de binnenkant gestofzuigt, zat een hoop vuil in. Maar schoonmaken hielp niets, zekering zag er goed uit.

Help???

kan van alles zijn lijn trafo kapot aanturings transistor kapot spoor doorgebrand zekering toch niet helemaal goed schakelaar niet meer in orde draadbreuk dat zijn de punten die ik zou na lopen aangezien je yv echt helemaal nix meer doet en het lampje 9 van de 10 direct in verband staat met de voeding licht het ook hoogstwaarschijnlijk aan de voeding van je tv door loop deze punten eesn ik den kdat je er dan wel uit komt ik persoonlijk denk dat het de lijntrafo is of de aansturing daarvan

Kan ook zijn dan de voeding niet meer opstart.
In dit geval zijn de basis weerstanden van de transistor (BUX11A) in waarde verlopen zodat de basisstroom te laag is om hem op te starten.

zou het idd aan de primaire kant van de voeding zoeken, daar bij een defecte lijntrafo/tor de TV in protetcie gaat, daarbij brand/knippert de rode LED. De primaire zijde van de voeding is een van de gevaarlijkste gebieden in de TV omdat ze rechtstreeks met het lichtnet verbonden is, hier MOET je dus met een scheidingstrafo werken, anders mag en moet je alleen spanningsloos testen, en dat gaat helaas niet.

Zou beginnen de zekering door te meten, ook als hij er goed uit ziet, kan toch kapot zijn. Indien kapot, dan verder zoeken, PTC van de demagnetisering, gelijkrichtbrug, schakeltor/fet. Meestal vervang ik in zo'n geval de zekering ff voor een lamp en haal de PTC los. als de lamp 1x kort oplicht zit er geen sluiting. als-ie meerdere keren kort oplicht, of continue flikkert probeert de voeding te starten en is er aan de sec. zijde iets mis.

Heb je een schema ?? dat heb je nl. nu nodig.

Waarschijnlijk zit er in de voeding een TDA4605, zoek deze op in het schema en meet alle spanningen die vlgs. schema op de pootjes moeten staan. indien hier alles klopt, meten aan de transistor.

ik heb geen schema. Weet iemand iets?

ervarist vragen, of Schaltungsdienst Lange in berlijn.