Beste moderator,

Had vandaag mijn eerste discussie gestart, ging prima.
Wat mij opviel was dat het onderwerp icoontje rood
was (Nieuwe replies), terwijl alle andere blauw zijn.
(in Meten & Meetapparatuur).

Heb ik iets gemist?

Alvast bedankt.

Robert

rood zijn nieuwe topics, blauw zijn oude waar sinds je laatste bezoek niks meer is toegevoegd.
als je morgen terug inlogt, en je leest alle rode topics, ben je weer up to date

Ik snap na 10 jaar nog steeds niet wanneer ie door heeft dat je "weg" bent en dat ie weer met "nieuw sinds laatste bezoek" moet beginnen. Maar goed, als je net een nieuw topic hebt gemaakt zal ie wel "rood, niew" zijn, terwijl als je "even" wat anders doet, hij weer blauw wordt.

Ik snap het ook niet. Ik zie nu een beeldscherm vol met rode icoontjes en geen enkele blauwe terwijl ik bijna alle topics vandaag heb gelezen.
Maar ik vind de kleur niet belangrijk, ik bekijk de bovenste topics waarvan me de titel interessant lijkt.

Het is een wat ongelukkige topictitel, het icoontje is in het geheel niet gekoppeld aan het onderwerp.

In tegendeel, het geeft alleen maar aan of het onderwerp gelezen is of niet. De rode zijn die met waar nieuwe bijdrages gedaan zijn, de blauwe de oudere, niet sinds het vorige bezoek, maar zoals ik het nu zie, wanneer de site weer eens ververst, geïndiceerd of hoe dat dit dan ook maar mag heten.

Wat me in deze opvalt, en dan in relatie tot alle andere forum-maheur zoals besproken in de draad "circuitsonline.net steeds vaker tijdelijk onbereikbaar": http://www.circuitsonline.net/forum/view/131674 is dat de site eergisteren voor onderhoud (met een zeer duidelijke melding) onbereikbaar was.

Na die tijd lijkt het wel of de 'verversingsrate' een stuk korter is geworden.

Ik zie nu dat het lijstje met de rode/roze icoontjes over de hele dag veel korter is dan voorheen.

Is dat alleen mijn waarneming, of is dat ook andere mensen opgevallen?

Volgens mij betekend rood niet "ongelezen" maar geeft het aan dat er in de afgelopen x minuten iets gepost is.

Groeten,
Emiel

.... waarbij die "x" speciaal voor jou uitgerekend wordt om overeen te komen met hoe lang geleden JIJ actief was.

precies.
als ik vandaag kijk, en morgen vroeg om 8h kijk ik opnieuw, dan staat elk topic waar iets toegevoegd is rood, beginnende van vandaag 16h27 tot morgen 8h00.

om de één of andere manier zit er wel ergens een timer in gebouwd. zodat je het eerste topic kan lezen, dan terugkeren en dat niet ineens alles blauw staat omdat je een 'nieuwe bezoek' deed.
ergens wordt een tijdje bijgehouden welke topics van je laatste login en de huidige tijd nieuw zijn