Dat is toevallig, ik kreeg gisteren ook een pakketje uit china dat december op het stempel had staan.
Dit topic is gesloten
Dat is toevallig, ik kreeg gisteren ook een pakketje uit china dat december op het stempel had staan.
Misschien dat ze beter de volgende slogan kunnen gebruiken : "Verzenden met PostNL, ja, dan weet je het wel."
Golden Member
Op 21 maart 2018 15:21:11 schreef oxurane:
Wel,.. om jullie een indruk te geven wat die overige 6% in kan houden :
Waar maak jij uit op dat de vertraging bij PostNL zou liggen en niet bij een van andere schakels in de keten?
Golden Member
Betaal dan voor expresseverzending, i.p.v. te zeuren over dienstverlening waar je niks voor betaalt en waar PostNL zwaar op verliest. Kan het nu weer over elektronica gaan?
@ Hensz :
Deels heb je gelijk. Het zou ook de douane geweest kunnen zijn met het inklaren. Echter, in het verleden had ik vrij vaak contact met PostNL / douane i.v.m. tracking en inklaren van bestellingen. Ook omdat toen ook wel "eens" wat mis ging.
Mij is verteld dat de goederen binnen komen op Schiphol. Daar is een bedrijfspand van de douane waar de spullen opgeslagen worden. Een aantal medewerkers van PostNL zijn bevoegd om dat inklaren uit te voeren. Zodra het ingeklaard is gaat het door naar de andere kant van het gebouw, wat van PostNL is. Van daaruit wordt het verder verspreid.
Ik kan me voorstellen dat het in de loop der jaren weer is aangepast. Misschien dat jij daar meer over kunt vertellen ?
Goed, tot zo ver mijn verhaal.
@Alex P :
Ik denk niet dat de binnenlandse post zo verliesgevend is voor PostNL als men probeert voor te doen. Bestudeer de prijsontwikkeling over de afgelopen jaren. Spreek eens een postbode en / of bezorger aan. Daarnaast kan het handig zijn om de (gedetailleerde) jaarcijfers van het bedrijf door te spitten. Wanneer je dan wat zaken combineert, zie je voorzichtig een bepaalde ontwikkeling doorschemeren.
Wat betreft import uit buitenland via China : ik meen dat postbedrijven (internationaal) contracten met elkaar afsluiten. Indien de stroom toeneemt, maar de prijzen er niet op worden afgestemd...
Maar goed, je hebt gelijk, laten we weer on-topic gaan.
Op 21 maart 2018 16:48:30 schreef Hensz:
[...]
Waar maak jij uit op dat de vertraging bij PostNL zou liggen en niet bij een van andere schakels in de keten?
Oxurane zag in de tracking dat het "in nederland" zou zijn.
Vroeger was eea simpel: Je had 1 postbedrijf per land, en als je post naar een ander land stuurde, dan gooide bijvoorbeeld Postnl de boel op een trein in NL, en dan haalde POST-BE de boel uit die trein en werd het door hun bezorgd. Tegenwoordig zijn er talloze bedrijven per land en die kiezen dan ieder voor zich: doen we het in dat bestemmingsland zelf of kiezen we iemand anders?
Dus dat het volgens de chinese tracking "in nederland" is, dat hoeft nog niet te betekenen dat het aan postnl is overgedragen. Het kan ook bij zo'n ander bedrijf nog ergens in een hoekje liggen.
Ik had afgelopen week een pakketje uit singapore. Gewoon "aangetekende post". Aldaar heeft iemand kennelijk en contract gesloten met DHL express, want die kwamen het brengen!
Maar goed. PostNL loopt de afgelopen weken weer te klooien. Ik had begin vorige week een "in het land" berichtje, en PostNL wist van het pakketje af. Ze wisten hoeveel het ging kosten (door de douane: OK!) en ze wisten dat ze het bij een postagentschap gingen afleveren. Dat was 13 maart. 20 maart daar bij dat agentschap afgeleverd, en vandaag ga ik het briefje krijgen dat ik het daar mag ophalen (maar dat heb ik gisteren gedaan).
Special Member
Golden Member
Mij kennen ze als Tidak Ada
Special Member
Hmm, kennis van mij was met zijn nederlandse vriend op vakantie.. In het oosten kregen ze wat vertraging dus zijn vriend Tom Kroes was even wat gaan drinken en tijd vergeten. Dus ineen omroep bericht :" Can mr Tom Cruise please come to the gate?"
Toen hij er aan kwam stond het vol met pers en andere fotografen
Nou ja rare Chinezen, hier voornamelijk Japanners...
Te lezen op Engelstalige Elektor site:
https://www.elektormagazine.com/news/eu-slaps-fines-on-cartel-controll…
Special Member
Schaamteloze variatie op Sunon...
[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 5 april 2018 15:46:18 (27%)
Die producten zijn dus ook 4 keer niks.
Special Member
Soms denken die Chinezen niet echt na hoe ze iets moeten verzenden.
Op 13 april 3 ferriet ringkernen besteld via eBay. AS225-125A 58x35x14mm dus niet zo heel klein.
Het materiaal is enigszins breekgevoelig, dus dient toch goed verpakt te worden.
De verkoper had me al na verloop van tijd enkele mailtjes gestuurd of het al was aangekomen en om te denken aan de 5-sterren waardering.
Vandaag viel er een pakje op de deurmat. Een klein plastic envelopje met een dunne noppenfolie aan de binnenkant die vrijwel niets voorstelt. En dit zat er in:
Ik heb nu maar eens een mailtje teruggestuurd met een foto en wacht ik zijn antwoord af.
Golden Member
?????????
Golden Member
??????????
Op 1 juni 2018 21:06:12 schreef Nightwalker:
Soms denken die Chinezen niet echt na hoe ze iets moeten verzenden.
Ik denk dat het zo in 99% van de gevallen wel goed aankomt. Het is de post die met een deel van de zendingen gewoon zeer ruw omgaat.
PostNL valt wat mij betreft ook onder "rare chinezen".
Pakketje, moet naar Zwitserland, aangetekend want klant vraagt om T&T code. 15e: verstuurd. 17e: Hoi, hier is uw pakketje, snel he? Ehh. Dat moest naar zwitserland. Ohja. goed, doei! Als ik nu postnl vraag waar m'n pakketje is, dan zeggen ze: Dat duurt tussen 2 en 3 weken naar zwitserland, nee we hebben geen T&T voor dit pakketje.
Ik heb een bericht teruggekregen en ben akkoord gegaan met volledige restitutie.
Dan maar ergens anders kijken voor ringkernen.
Ik heb een bericht teruggekregen en ben akkoord gegaan met volledige restitutie.
Dan maar ergens anders kijken voor ringkernen.
Dat is toch mooi geregeld dan. Het wordt gratis en voor niets vanaf de andere kant van de wereld verstuurd. Het komt netjes aan alleen is er iets mis gegaan. Je krijgt gewoon je geld terug. En zelfs als je het niet terug zou krijgen is er geen man overboord. Meer als een biertje in de kroeg zal het niet gekost hebben.
Waarschijnlijk heeft het pakketje ergens tussen gezeten of is het gevallen en er iemand boven op gaan staan ofzo. De kans dat het weer gebeurt is denk ik niet erg groot. Ik zou het gewoon nog een keer bestellen.
De enige teleurstelling is dat je weer een tijdje moet wachten met je project.
Voor spullen die zo weinig kosten en gratis bij je op de deurmat vallen ben ik altijd meer dan tevreden. En voor die ene keer dat het mis is gegaan heb ik niets te zeuren. Een opmerking naar de verkoper en opnieuw bestellen en klaar.
Moderator
Op 2 juni 2018 08:17:35 schreef rew:
[...]Ik denk dat het zo in 99% van de gevallen wel goed aankomt. Het is de post die met een deel van de zendingen gewoon zeer ruw omgaat.
Ik heb al verschillende keren glazen dingen besteld, en eigenlijk gaat dat altijd goed, ik geloof dat ik 1x iets gebroken ontvangen heb.
Zie Paulinha_B
PostNL valt wat mij betreft ook onder "rare chinezen".
Tsja, ze moesten ook de overname weigeren, door B-Post... :grijns:
Als ik dat allemaal lees dan houd ik mijn hart vast voor de zendingen die vanuit China naar hier onderweg zijn, er zijn er een paar die met PostNL komen. Ja, ze zijn hier in BE redelijk actief inzake pakjes afleveren, erg concurrentiële markt maar ere wie ere toekomt: B-Post steekt verre boven de anderen uit kwa performantie.
Dit topic is gesloten