Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Dat is toevallig, ik kreeg gisteren ook een pakketje uit china dat december op het stempel had staan.

Misschien dat ze beter de volgende slogan kunnen gebruiken : "Verzenden met PostNL, ja, dan weet je het wel."

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Hensz

Golden Member

Op 21 maart 2018 15:21:11 schreef oxurane:
Wel,.. om jullie een indruk te geven wat die overige 6% in kan houden :

Waar maak jij uit op dat de vertraging bij PostNL zou liggen en niet bij een van andere schakels in de keten?

Don't Panic!
Alex P

Golden Member

Betaal dan voor expresseverzending, i.p.v. te zeuren over dienstverlening waar je niks voor betaalt en waar PostNL zwaar op verliest. Kan het nu weer over elektronica gaan?

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

@ Hensz :
Deels heb je gelijk. Het zou ook de douane geweest kunnen zijn met het inklaren. Echter, in het verleden had ik vrij vaak contact met PostNL / douane i.v.m. tracking en inklaren van bestellingen. Ook omdat toen ook wel "eens" wat mis ging.
Mij is verteld dat de goederen binnen komen op Schiphol. Daar is een bedrijfspand van de douane waar de spullen opgeslagen worden. Een aantal medewerkers van PostNL zijn bevoegd om dat inklaren uit te voeren. Zodra het ingeklaard is gaat het door naar de andere kant van het gebouw, wat van PostNL is. Van daaruit wordt het verder verspreid.
Ik kan me voorstellen dat het in de loop der jaren weer is aangepast. Misschien dat jij daar meer over kunt vertellen ?

Goed, tot zo ver mijn verhaal.

@Alex P :
Ik denk niet dat de binnenlandse post zo verliesgevend is voor PostNL als men probeert voor te doen. Bestudeer de prijsontwikkeling over de afgelopen jaren. Spreek eens een postbode en / of bezorger aan. Daarnaast kan het handig zijn om de (gedetailleerde) jaarcijfers van het bedrijf door te spitten. Wanneer je dan wat zaken combineert, zie je voorzichtig een bepaalde ontwikkeling doorschemeren.
Wat betreft import uit buitenland via China : ik meen dat postbedrijven (internationaal) contracten met elkaar afsluiten. Indien de stroom toeneemt, maar de prijzen er niet op worden afgestemd...

Maar goed, je hebt gelijk, laten we weer on-topic gaan.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Op 21 maart 2018 16:48:30 schreef Hensz:
[...]
Waar maak jij uit op dat de vertraging bij PostNL zou liggen en niet bij een van andere schakels in de keten?

Oxurane zag in de tracking dat het "in nederland" zou zijn.

Vroeger was eea simpel: Je had 1 postbedrijf per land, en als je post naar een ander land stuurde, dan gooide bijvoorbeeld Postnl de boel op een trein in NL, en dan haalde POST-BE de boel uit die trein en werd het door hun bezorgd. Tegenwoordig zijn er talloze bedrijven per land en die kiezen dan ieder voor zich: doen we het in dat bestemmingsland zelf of kiezen we iemand anders?

Dus dat het volgens de chinese tracking "in nederland" is, dat hoeft nog niet te betekenen dat het aan postnl is overgedragen. Het kan ook bij zo'n ander bedrijf nog ergens in een hoekje liggen.

Ik had afgelopen week een pakketje uit singapore. Gewoon "aangetekende post". Aldaar heeft iemand kennelijk en contract gesloten met DHL express, want die kwamen het brengen!

Maar goed. PostNL loopt de afgelopen weken weer te klooien. Ik had begin vorige week een "in het land" berichtje, en PostNL wist van het pakketje af. Ze wisten hoeveel het ging kosten (door de douane: OK!) en ze wisten dat ze het bij een postagentschap gingen afleveren. Dat was 13 maart. 20 maart daar bij dat agentschap afgeleverd, en vandaag ga ik het briefje krijgen dat ik het daar mag ophalen (maar dat heb ik gisteren gedaan).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Soms zie je ook wel grappige dingen op Chinese sites... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Mij kennen ze als Tidak Ada :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

Hmm, kennis van mij was met zijn nederlandse vriend op vakantie.. In het oosten kregen ze wat vertraging dus zijn vriend Tom Kroes was even wat gaan drinken en tijd vergeten. Dus ineen omroep bericht :" Can mr Tom Cruise please come to the gate?"

Toen hij er aan kwam stond het vol met pers en andere fotografen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Nou ja rare Chinezen, hier voornamelijk Japanners...:)

Te lezen op Engelstalige Elektor site:

https://www.elektormagazine.com/news/eu-slaps-fines-on-cartel-controll…

Arco

Special Member

Schaamteloze variatie op Sunon... ;)

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1jm4XXJHO8KJjSZFHq6zWJFXay/Cooling-fan-DP200A-2123XSL-12038-120mm-Sleeve-Bearing-220-240V-Axial-fan.jpghttps://cdn.shopify.com/s/files/1/0800/2433/products/DP200A_2123HSL_220vac_Axial_Fan_Sunon_large.jpg?v=1500606230

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 5 april 2018 15:46:18 (27%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik begrijp wel ongeveer hoe ie op de getoonde suggesties komt.... maar niet op de manier die ze vertellen.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Die producten zijn dus ook 4 keer niks. ;-)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Sommige Chinese adapters zijn wel heel simpel (en werken ook nog redelijk goed... ;) )
Deze heeft maar 2 transistoren, geen ic's... (12V/1A adapter)
Zekering is wegbezuinigd en vervangen door een dun printbaantje... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Soms denken die Chinezen niet echt na hoe ze iets moeten verzenden.
Op 13 april 3 ferriet ringkernen besteld via eBay. AS225-125A 58x35x14mm dus niet zo heel klein.
Het materiaal is enigszins breekgevoelig, dus dient toch goed verpakt te worden.
De verkoper had me al na verloop van tijd enkele mailtjes gestuurd of het al was aangekomen en om te denken aan de 5-sterren waardering.

Vandaag viel er een pakje op de deurmat. Een klein plastic envelopje met een dunne noppenfolie aan de binnenkant die vrijwel niets voorstelt. En dit zat er in:

http://www.walagata.com/w/nightwalker/Ringkernen.JPG

Ik heb nu maar eens een mailtje teruggestuurd met een foto en wacht ik zijn antwoord af.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Thevel

Golden Member

Ach, wat lijm en een beetje puzzelen... ;)

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 1 juni 2018 21:06:12 schreef Nightwalker:
Soms denken die Chinezen niet echt na hoe ze iets moeten verzenden.

Ik denk dat het zo in 99% van de gevallen wel goed aankomt. Het is de post die met een deel van de zendingen gewoon zeer ruw omgaat.

PostNL valt wat mij betreft ook onder "rare chinezen".

Pakketje, moet naar Zwitserland, aangetekend want klant vraagt om T&T code. 15e: verstuurd. 17e: Hoi, hier is uw pakketje, snel he? Ehh. Dat moest naar zwitserland. Ohja. goed, doei! Als ik nu postnl vraag waar m'n pakketje is, dan zeggen ze: Dat duurt tussen 2 en 3 weken naar zwitserland, nee we hebben geen T&T voor dit pakketje.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb een bericht teruggekregen en ben akkoord gegaan met volledige restitutie.
Dan maar ergens anders kijken voor ringkernen.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Ik heb een bericht teruggekregen en ben akkoord gegaan met volledige restitutie.
Dan maar ergens anders kijken voor ringkernen.

Dat is toch mooi geregeld dan. Het wordt gratis en voor niets vanaf de andere kant van de wereld verstuurd. Het komt netjes aan alleen is er iets mis gegaan. Je krijgt gewoon je geld terug. En zelfs als je het niet terug zou krijgen is er geen man overboord. Meer als een biertje in de kroeg zal het niet gekost hebben.

Waarschijnlijk heeft het pakketje ergens tussen gezeten of is het gevallen en er iemand boven op gaan staan ofzo. De kans dat het weer gebeurt is denk ik niet erg groot. Ik zou het gewoon nog een keer bestellen.

De enige teleurstelling is dat je weer een tijdje moet wachten met je project.

Voor spullen die zo weinig kosten en gratis bij je op de deurmat vallen ben ik altijd meer dan tevreden. En voor die ene keer dat het mis is gegaan heb ik niets te zeuren. Een opmerking naar de verkoper en opnieuw bestellen en klaar.

Sine

Moderator

Op 2 juni 2018 08:17:35 schreef rew:
[...]Ik denk dat het zo in 99% van de gevallen wel goed aankomt. Het is de post die met een deel van de zendingen gewoon zeer ruw omgaat.

Ik heb al verschillende keren glazen dingen besteld, en eigenlijk gaat dat altijd goed, ik geloof dat ik 1x iets gebroken ontvangen heb.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

PostNL valt wat mij betreft ook onder "rare chinezen".

Tsja, ze moesten ook de overname weigeren, door B-Post... :grijns:

Als ik dat allemaal lees dan houd ik mijn hart vast voor de zendingen die vanuit China naar hier onderweg zijn, er zijn er een paar die met PostNL komen. Ja, ze zijn hier in BE redelijk actief inzake pakjes afleveren, erg concurrentiële markt maar ere wie ere toekomt: B-Post steekt verre boven de anderen uit kwa performantie.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Dit topic is gesloten