Rare Chinezen

MAH

Golden Member

Ik probeer iets in china te bestellen, gewoon via aliexpress.
Nu blijft de verkoper maar zeuren dat of ik de 'shipping containers' wil leveren. Nu vraag ik me af of er iets in de vertaling verkeerd gaat of dat hij werkelijk verwacht dat ik een doosje naar hem opstuur? Het gaat om twee stukjes metaal van ca 20cm lang.
PCB architect en stylist te huur.
Op 8 juni 2018 11:20:40 schreef MAH:
Ik probeer iets in china te bestellen, gewoon via aliexpress.
Nu blijft de verkoper maar zeuren dat of ik de 'shipping containers' wil leveren. Nu vraag ik me af of er iets in de vertaling verkeerd gaat of dat hij werkelijk verwacht dat ik een doosje naar hem opstuur? Het gaat om twee stukjes metaal van ca 20cm lang.

Ik zou kiezen voor ja...kijken wat er gebeurd. En je hebt kopersbescherming. Oh al eens gekeken naar de brilliante vertalingen van Engels naar Nederlands of van Engels naar Duits bij Aliexpress..ook leuk als het 'gratis' verzenden is en je kiest voor meer..moet je in eens betalen voor de verzending. Heb zo wel eens 10 dingen per stuk besteld..gratis..en kreeg het in 1 pakket thuisgestuurd..
bprosman

Golden Member

't Is ook moeilijk om gemotiveerd personeel te krijgen voor € 1,- per pakket

Gelukkig kunnen zij ook goedkoop inkopen en ligt de levensstandaard een stuk lager :+
De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Aangetekend laten verzenden, dat is nog het beste , denk ik.
u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

@bprosman:
Die pakketbezorger woont en werkt in Nederland en zal dus Nederlandse prijzen voor motorbrandstof en afschrijving moeten ophoesten. Voor die ene € zal hij soms wel 30 km moeten rijden, als hij niet in de stad zit. Sowieso bij het ophalen van de pakketten bij het depot. Ze komen het echt niet bij hem thuis brengen!

Ben je niet in de war met de verzendkosten in China?

@mel:
Heb ik ook eens geprobeerd. Daardoor duurde de verzending 90 dagen i.p.v. de beloofde 14 dagen :(

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 8 juni 2018 13:49:47 (12%)]

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com
Shiptronic

Golden Member

Het kan ook niet, waar vroeger 1 a 2 leveranciers vervoerders alle pakketen kwamen brengen (vrachtwagentrailer groot zwaar spul, busje met pakketjes) komen er nu 4a5 met maar 1 pakketje , dat wil zeggen 5x autoafschrijving/onderhoud, brandstof, verzekeringen en 5x personeelskosten, dan kan ik op een biervilje uitrekenen da er niets meer overblijft.
Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Race to the bottom heet dat dan. En eerder werd zeer terecht gesteld dat we er allemaal aan mee doen. De markt voor pakketbezorging is inderdaad zo rot als maar kan, op een dag wordt het wel duidelijk dat de "last mile" - ttz van het laatste distributiepunt tot bij de eindafnemer - slechts door een of hooguit twee diensten efficient kan bediend worden.

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op 8 juni 2018 20:18:56 (56%)]

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Eerder genoemde adapter van Banggood heeft de strijd opgegeven... ;)
(printspoortje als zekering werkte niet echt. Zekering in meterkast moest ingrijpen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
Op 9 juni 2018 00:06:36 schreef Arco:
(printspoortje als zekering werkte niet echt. Zekering in meterkast moest ingrijpen...)
Lang leve de China-bagger. Dé reden dat wij op loodvrij over moesten, om troep te kunnen maken die weggegooid mag worden.
maartenbakker

Special Member

En dan alsnog wecycle en andere campagnes om te voorkomen dat het in het milieu komt... Dus heel erg nodig was het niet geweest.

@Arco: it went with a good bang!
"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose." - Disclaimer: ik post soms vanaf een tablet, het is geen doen om alle autocrrect, ontbrekende spaties en off-by-ones er uit te halen.
Op 9 juni 2018 00:06:36 schreef Arco:

[bijlage]
Ja, hallo!! Je huiszekering is te licht. Volgende keer inpakken in de aluminiumfolie. :+
Bezoek mijn neefjes' site: www.tinuselectronics.nl
Die adapters zijn gemaakt met een zelfoscillerende transistorschakeling (geen ic).
Die hoeft maar 1 keer niet op te starten en de boel ontploft (zoals te zien is...)
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
This tracking update has been sent to you by FedEx on behalf of the Requestor noreply@fedex.com. FedEx does not validate the authenticity of the requestor and does not validate, guarantee or warrant the authenticity of the request
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Golden Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Van die zelfde gasten:
Date: Wed, 27 Jun 2018 01:55:12 -0500 (CDT)
Your delivery schedule has been updated to Thursday, 6/28/2018 by 12:00 pm.
OK. Zit wat in gisterenavond was ie nog in Japan. Jammer dat ze eerst beloven dat ie er woensdag is, maar goed.
Date: Wed, 27 Jun 2018 03:43:16 -0500 (CDT)
Our records indicate that the following shipment has been delivered:
En ja: dat is echt dezelfde.

Update: Inderdaad... Is binnen. "cable glands" uit Shanhai. Edit2: Oh, jij denkt dat ik zeg dat ie in japan was terwijl ik china bedoel? Nee, die fout maak ik normaliter niet. Fedex heeft m'n pakketje gewoon via Japan (Narita-shi) gerouteert.
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Zeg nooit tegen Japanners dat ze Chinezen zijn!!
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com
maartenbakker

Special Member

Maar is hij ook echt bezorgd?
"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose." - Disclaimer: ik post soms vanaf een tablet, het is geen doen om alle autocrrect, ontbrekende spaties en off-by-ones er uit te halen.
Zondag op een feestje. Iemand zei, he, dit is een aparte wijnopener. Helaas vergeten een foto te maken maar het was zo'n klassieke met twee armen waarmee je de kurk eruit haalt. Er stond op de ene kant, italy en de andere kant, Made in China 😉
Waarschijnlijk een kloon van een modelletje uit Italië.
Ik zit in de napret Rosmalen radiobeurs modus.
Zeg nooit tegen Japanners dat ze Chinezen zijn!!
Inderdaad. Vice-versa geldt trouwens evenzeer. En neem dan nog de Koreanen als "Dritte im Bunde" : voorzover ik begrijp zou de Koreaanse Jan-met-de-pet-in-de-straat duizend keer liever verbroederen met "de andere kant van de 38ste breedtegraad" dan met Japanners of Chinezen.
hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Gast ziet een wit-zwarte koe.... "Alle koeien zijn zwart-wit!"

Er zijn heel veel van dit soort "reviews" waarbij een exemplaar wat het niet goed doet ineens veralgemeniseerd wordt als "die serie doet het niet goed". Daar heb je dan geen bewijs voor. Er IS een exemplaar uit die andere serie die het niet goed doet.

Het verhaal dat iemand het ding gecopieerd heeft en dat ene baantje aan de andere kant van de schroef heeft gelegd gaat er bij mij ook niet in.

Er is gewoon een V1.0 versie op de markt en een verbeterde versie. Misschien heeft iemand goedkopere condensatoren er op gezet, maar de kans dat de boel kapot is gegaan door "operator error" misschien in combinatie met een firmware bug lijkt me heel groot. Dus dan kunnen die goedkopere condensatoren nog steeds gewoon "goed genoeg" zijn.

Ik heb een ontwerp waar ik een Rubycon condensator op heb zitten. ESR: 30mOhm. Laat ik het in china bouwen, zit er ineens een ander merk op.... 20mOhm volgens mijn metertje....
maartenbakker

Special Member

Over die condensatoren is geloof ik ook geen klacht, of dat moet ik gemist hebben.

Er worden twee mogelijke verklaringen aangedragen voor de verschillen: een andere revisie of een kopie. Allebei zijn plausibel maar een beetje meer onderzoek was inderdaad wel zo handig geweest.
Ik dacht dat ie iets zei over lagere kwaliteit condensatoren. En toen ik keek, leek het inderdaad wel enigszins het geval. Als in, meer een merknaam waarvan je kan vermoeden dat het prul is.
Mijn AT90USB162's die ik bij Farnell heb gekocht die identificeren met ID: 0x1eff82 in plaats van 0x1e9482 zoals in de handleiding staat....

Wat denk je? Toch chinese fake?
Atmel support writes...
Recently, wrong device signature issue has been reported in AT90USB162. It reads device signature as 0x1EFF82 instead of the right device signature 0x1E9482.

@fet hieronder: ja die grap/dat verhaal wilde ik inderdaad een beetje aan refereren.

[Bericht gewijzigd door rew op 12 juli 2018 15:36:54 (10%)]

Frederick E. Terman

Golden Member

Op 5 juli 2018 08:44:02 schreef rew:
Gast ziet een wit-zwarte koe.... "Alle koeien zijn zwart-wit!"
Een scheikundige, een natuurkundige en een wiskundige zitten in de trein op weg naar een congres in Glasgow. In een wei naast het spoor zien ze een koe.
'Kijk', zegt de scheikundige, 'in Schotland zijn de koeien roodbruin!'
'Je bedoelt', zegt de natuurkundige, 'in Schotland is er minstens één roodbruine koe.'
'Die conclusie is onverantwoord', zegt de wiskundige. 'Het enige wat we weten is: in Schotland is er ten minste één koe, die aan ten minste één kant roodbruin is.'
Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org