Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

Op 31 juli 2017 19:24:12 schreef Arco:
Ik vraag me af of dit lasapparaat iets is: https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Elektrisch-lasapparaat/p100220076
(voor zo nu en dan wat lassen. Ik begrijp dat het geen professioneel apparaat is, maar als je er helemaal niets aan hebt is het ook weer zonde van de aanschaf)

Het is mig lassen zonder beschermgas komt op neer op schijten ipv lassen.

Voor iets meer heb je een inverter type met beschermgas aansluiting.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
High met Henk

Special Member

met 90 A bak je ook zelfs in dun plaatwerk vrijwel niets klaar...

Maar dat je voor iets meer een bterouwbaar inverter type hebt is niet helemaal waar.. Het feest begint toch echt pas bij ca 500 euro zoals ik nu ondervindt.... bij voorkeur iets meer als je net als ik 200 A wilt en eigenlijk ook 15 kg rollen...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

bij dat toestel van jou henk, kun je miss nog uitvlooien welke wikkeling het veroorzaakt, de stappenschakelaar schakelt direct tabs op de trafo. met wat geluk werkt het ding met 1 stand minder ook nog. hangt af van welke wikkeling de sluiting heeft..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
High met Henk

Special Member

Helaas, stand 3 t/m 5 zijn allemaal defect..
Wordt of herwikkelen of ander apparaat, wikkelingen zijn ca 1,5 mm2.. Kon ik maar per 30 m vinden. Weet nog niet of dat genoeg is...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

De draad om transformatoren( ook motoren enz.) te wikkelen heeft een laklaagje en noemt men wikkeldraad. De maat wordt opgegeven in hondersten van een mm. Als je gaat meten met een micrometer meet je iets dikker dan de kopersectie door de laklaag. Voor 1.5 mm2 zoek je op iets meer dan 70/100 mm (dus 73/100 a 75/100mm). Ik heb nog wat draad liggen maar niet in deze maat(flink dikker of dunner). Je goochelt dus best op wikkeldraad om een leverancier te vinden. In België weet ik wat maar niet bij jullie. Ook de kleine hoeveelheid kan je parten spelen. Meestal gaat het per rol van een paar kg. Misschien wil er eentje wel op een kleiner rolletje omwikkelen.

Op 11 februari 2017 13:39:41 schreef Arco:
Heb er ook een gehaald, ziet er goed uit...
Hoe vul je ze eigenlijk bij? Ik heb een bus aanstekergas met 6 verloopnippels, maar er past er niet een fatsoenlijk. (zijn er merken gas met passende nippels?)
Nu gaat ongeveer 10% in de bout, en 90% in de atmosfeer... :)

Je moet (de gashouder van) de bout in de koelkast/diepvriezer leggen zodat deze kouder is dan de bus aanstekergas.
Het beste is dat de temperatuur van de gashouder boven het dauwpunt blijft.
En dan doen wat @TinusTech zegt:

Op 18 juni 2017 00:22:16 schreef TinusTech:
[...] Het is een handigheidje. Geen bijgeleverde nippel gebruiken. Bus omgekeerd, dus met het buisje naar beneden, in één keer precies verticaal naar beneden duwen. (beter kan ik het niet uitleggen...)

Dan komt 90% van het gas in de bout en 10% in de atmosfeer. De gashouder is dan ook binnen 10 seconde min of meer gevuld.

Kruimel

Golden Member

Ze zijn er weer, dit keer bij Lidl (aanbieding geldt vanaf morgen, maar ze zijn standaard snel weg, plaatje is klikbaar):

http://www.lidl.nl/catalogmedia/nl/article/284960/284960_01_f.jpg

leime

Golden Member

Leuke aanbieding. Ze lijken qua uiterlijk een klein beetje anders dan die de Aldi altijd heeft (45 graden afschuining aan de voorkant van de lades). Ze zijn ook in de webshop te bestellen trouwens.

Emiel

Kruimel

Golden Member

Net in de Lidl een kiekje geschoten voor de geïnteresseerden (niet gekocht, ik had er geen meer nodig), en hij lijkt wel sprekend op de Aldi exemplaren van eerder. Kleur is zwart (op de website lijken ze groen). De laden zijn inderdaad afgeschuind (en mat).

https://farm5.staticflickr.com/4420/36303725741_5ef0766c98_z.jpg

Die ik hier van de ALDI heb staan hebben juist niet die afschuining.

If you want to succeed, double your failure rate.

€5,50 + €2,00 verz = €7,50 totaal

Desalniettemin prima betaalbaar. Ik heb ook maar zo'n speeltje besteld. Als ik daar netwerk op wil hebben is het zeker "een kwestie van" USB-WiFi-stick inpluggen en passende driver vinden?

If you want to succeed, double your failure rate.
bjokal

Golden Member

Of je neemt een Pi zero W, die heeft al W-LAN aan boord.
Dan heb je die ene USB nog beschikbaar voor andere toepassingen.

[Bericht gewijzigd door bjokal op woensdag 9 augustus 2017 13:21:25 (17%)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Oh dat was veel praktischer geweest. Ik had me eerst even moeten verdiepen voor ik op bestellen klikte :+

edit: heb hem alsnog erbij besteld, kon nog in dezelfde zending toegevoegd worden. Als het zo loopt als verwacht hebben ze wat mij betreft prima service daar (via email gedaan, en goed werkend ticket-systeem ervaren). Ik meld dat maar even omdat ik in een paar reviews op tweakers las over moeilijkheden met klantenservice (en hoewel ik nu natuurlijk iets simpels wil, ging dat tot nog toe soepel).

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik heb een setje besteld voor 18 euro.

Re: Edit hierboven: Ik zat net na te denken over de "verzendmeling" die ik binnen 10 minuten na het bestellen kreeg. Zou het nog lukken om iets te veranderen? Maar ik heb het niet geprobeerd.... :-)

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 9 augustus 2017 14:55:27 (73%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
leime

Golden Member

Nog even terugkomend op de Lidl ladenkastjes. Ze zijn inderdaad een beetje anders dan die van de Aldi. De zwarte "behuizing" is exact hetzelfde. Maar de laatjes, zijn zoals eerder opgemerkt een beetje anders. Voor mij geen probleem, wil deze gebruiken voor de schroeven, bouten, moeren, en ander grut in de garage. De tussenschotjes van deze kasten schenk ik vervolgens aan mijn electronica onderdelen wand.

Links Lidl, rechts Aldi.

Heb ze gekocht via de webshop, heb geen Lidl in de buurt, en de verzendkosten waren maar 3 euro, daarvoor kan ik niet naar een Lidl rijden. Kreeg ze in de originele (af fabrikant) doos, daarop worden ze "Varioplus Hobby 33" genoemd. Deze naam ben ik eerder tegen gekomen in de zoektocht naar Aldi ladenkastjes (volgens mij zelfs genoemd in dit topic), dus de kans is aanwezig dat ze de volgende keer bij de Aldi ook afwijkende laatjes hebben.

Links Lidl, rechts Aldi.

Groeten,
Emiel

Heel goed kans natuurlijk dat de "Duro" (Aldi) kastjes volgende keer ook marginaal anders zijn.

Op 9 augustus 2017 14:53:35 schreef rew:
Ik heb een setje besteld voor 18 euro.

Re: Edit hierboven: Ik zat net na te denken over de "verzendmeling" die ik binnen 10 minuten na het bestellen kreeg. Zou het nog lukken om iets te veranderen? Maar ik heb het niet geprobeerd.... :-)

Mijn verzend-bevestiging was nog niet binnen toen ik de ticket opende (=emailde). Ik zou zelf gezien de prijsstelling en het aanbieden van een verzendmethode van 2 euro ze niet meer gaan lastigvallen, maar dat moet je zelf weten.

Ik snap die 18 euro ook niet. Ik betaal 5,50 + 11 + 2 (verz) = 18,50. Die 7 euro van DJSmiley kwam ik dus ook 50 cent boven. Doe ik iets anders dan jullie doen?

[Bericht gewijzigd door Jochem op woensdag 9 augustus 2017 15:00:52 (11%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik heb idd 18.50 betaald. Ik zag het toen ik op "posten" had gedrukt, maar vond het niet de moeite waard om te veranderen. Ik gooi het op: afgerond. (Ik zeg ook niet 18.00, maar 18, geen cijfers achter de comma significant.)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bjokal

Golden Member

Op 9 augustus 2017 14:59:57 schreef Jochem:
... Die 7 euro van DJSmiley kwam ik dus ook 50 cent boven. Doe ik iets anders dan jullie doen?

Nee, DJSmiley heeft inmiddels een edit gedaan ;-)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

wederom goedkoper, lijkt wel of men ze kwijt wil voor € 3,62 in huis !
Sonoff Smart switch , makkelijk in combi met Tasmota firmware !

https://www.banggood.com/DIY-Wi-Fi-Wireless-Switch-For-Smart-Home-With…

Dit topic is gesloten