Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

Dat pincetten setje van @harbass heb ik ook al jaren en zelfs twee setjes op voorraad. Vooral die 45 graden pincet gebruik ik zeer veel voor het SMD werk.

Kleine componenten gaat heel goed. Ik heb er 0402 mee gedaan en blijft niet plakken. Natuurlijk moet de pincet schoon zijn zoals @Arco ook zegt. Aceton of IPA voldoet.

Bij grote componenten als bijvoorbeeld een SOIC-20 is de 45 graden pincet wel goed te gebruiken maar er is een kans door het kleine raakvlak dat het onderdeel kan "wegspringen"

Al met al zeer tevreden over dit setje.

I love it when a plan comes together !
RAAF12

Golden Member

Farnell geeft morgen 14 juni 10% korting geen minimaal bestelbedrag
vouchercode tijdens afrekening invullen: JUN10EU
http://view.e-marketing.premierfarnell.com/?j=fe5e167977670c7b7416&amp…

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op dinsdag 13 juni 2017 21:04:19 (46%)

RAAF12

Golden Member

De actie is verlengd, geen minimaal bestelbedrag, 15% korting geldig tot 30 juni
De vouchercode is bij het afrekenen in te vullen: JUN15EU

Geldt die Farnell aktie ook voor partikulieren?

RAAF12

Golden Member

Ik heb geen idee, de laatste keer bestelde ik op de zaak van mijn wederhelft :-)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Dit lijkt me een mooie kans op een zekering assortiment:

Te bestellen bij Herman Buitelaar Machines (HBM).

Voor diegenen die Google en HBM nog niet kennen.... ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

zekering assortiment

Altijd fijn zo'n link.

Hubie

Special Member

Alleen de vraag is of ze traag of snel zijn.Of mss 5 stuks T en 5 stuks S van elke 10?

TinusTech

Golden Member

Op 11 februari 2017 13:39:41 schreef Arco:
Heb er ook een gehaald, ziet er goed uit...
Hoe vul je ze eigenlijk bij? Ik heb een bus aanstekergas met 6 verloopnippels, maar er past er niet een fatsoenlijk. (zijn er merken gas met passende nippels?)

Het is een handigheidje. Geen bijgeleverde nippel gebruiken. Bus omgekeerd, dus met het buisje naar beneden, in één keer precies verticaal naar beneden duwen. (beter kan ik het niet uitleggen...)

Tidak Ada

Golden Member

Op 17 juni 2017 23:29:05 schreef Hubie:
Alleen de vraag is of ze traag of snel zijn.Of mss 5 stuks T en 5 stuks S van elke 10?

't is in ieder geval een begin van een voorraadje; of ze nu traag, snel, of supersnel zijn....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Kwestie van even uitproberen toch :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 4 april 2017 10:58:06 schreef Robvansuilen:
Dit hebben ze vaker MAAAAR..dit keer lijkt het erop dat ze een hele serie machines gaan uitbrengen op basis van dezelfde 20v (lees 18v want 5 cellen) L-ion accu's.

Ik heb niet opgelet. Ik loop al een paar weken tegen een "accuschroemachine" aan te hikken en toen iemand anders riep: ik heb de lidl parkside gekocht, heb ik gedacht: Ohja, op circuitsonline van gehoord.

Anyway... Ik heb nu een parkside schroefding met 3S lithiumbatterij. En een 12.6V lader waar 13.1V uit komt. Het is dus zaak om de accus niet "door te laden", zodra het lampje groen wordt uit de lader halen. Zou maar een uurtje moeten duren. (ik kon even geen testweerstanden vinden om meer dan 1A te trekken). Ik vond dat ie nog behoorlijk wat stroom gaf boven 12.6V. Zeker tientallen mA.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

heb een tijd terug een parkside multitool open gehad, ding kost meen ik 19 euro nieuw. rommel eerste klas uiteraard. koolborstel zat klem in de houder na 2x gebruiken, en alle 4 de wikkeling aansluitingen van de veldwikkeling waren zo gammel dat ze afbreken. door deze klemverbindingen door te solderen het ding toch nog gaande gekregen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

13,1V dat is bij de wilde Samsungs af... Nou schijnen sommige moderne lithiumconstructies er iets beter tegen te kunnen (de cellen die als 3,8Vnom worden aangeprezen) maar het zou me niet verbazen als dit extra omzet oplevert voor de fabrikant om losse accupacks te leveren kort na verstrijken van de garantietermijn. Je zou eens kunnen kijken of er in de lader geen potmetertje zit voor de eindspanning, of een TL431 waar je de weerstandsdeler van kunt aanpassen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Anyway... Ik heb nu een parkside schroefding met 3S lithiumbatterij. En een 12.6V lader waar 13.1V uit komt. Het is dus zaak om de accus niet "door te laden", zodra het lampje groen wordt uit de lader halen. Zou maar een uurtje moeten duren. (ik kon even geen testweerstanden vinden om meer dan 1A te trekken). Ik vond dat ie nog behoorlijk wat stroom gaf boven 12.6V. Zeker tientallen mA.

Dit is idd niet de machine serie waar ik het over had. Ik heb inmiddels de slijptol, reciprozaag en slagschroefmachine...en tot nu toe..prima spul, dat positief verrast.

Met vriendelijke groet, Rob
bprosman

Golden Member

Voor diegenen die nog een 13,8 V voeding willen naken :
Ringkerntrafo,s 18 volt 8 amp 4 stuks liefst weg als set
http://link.marktplaats.nl/m1183755407?utm_source=ios_social&utm_m…
Ad

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

* Kleine Linux computer.
* 32Mb RAM
* 16Mb flash
* SD card uitbreiding.
* wifi
* met ingebouwde 1.3 Mpixel camera.

Voor... 16 euro!

't goede nieuws is dat ie geen standaard default password heeft. 't slechte nieuws is dat ie standaard geen password heeft. (telnet <ip> <enter>root<enter> en je bent binnen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ehhh, @rew,
Je link verwijst naar een Digoo ip cameraatje!?
Niks computertje.... Nog een kopje koffie misschien?

Vol st(r)oom er tegenaan!
maartenbakker

Golden Member

De specs kloppen toch echt wel op het eerste gezicht. Zie ook het punt dat de computer standaard met een camera'tje komt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 15 juli 2017 13:04:53 schreef PC-Rider:
Je link verwijst naar een Digoo ip cameraatje!?

Verrek! Je hebt gelijk. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Zag bij HBM deze piepschuimsnijder liggen.

Kan best wat leuks zijn....

In ieder geval beter dan de daar ook aangeboden autodeurenopener :(.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Hubie

Special Member

Komende zaterdag bij de Aldi een strip en een krimptang voor 7 euri.
Misschien is het bagger maar je weet het maar nooit bij de Aldi.

Arco

Special Member

Ik vraag me af of dit lasapparaat iets is: https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Elektrisch-lasapparaat/p100220076
(voor zo nu en dan wat lassen. Ik begrijp dat het geen professioneel apparaat is, maar als je er helemaal niets aan hebt is het ook weer zonde van de aanschaf)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Dok

Golden Member

Nee, op het lasforum vinden ze het maar drie keer niks.
Zelf ook een keer met zo'n ding gespeeld,geef je geld aan betere/leukere dingen uit...

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Dit topic is gesloten