Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

Op 14 april 2018 14:13:30 schreef Arco:
Zo vertaalt Google bijv. "Country of origin: China" in "Land van herkomst: Porselein" naar het Nederlands...

Het gaat om het voorbeeld, snap ik... maar inmiddels doen ze het al stukken beter, kijk maar:
https://translate.google.nl/#en/nl/Country%20of%20origin%3A%20China
(nou ja, "afkomst" klopt niet helemaal, maar ok).

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Thevel

Golden Member

code:

Bekers gemaakt van China

Klopt toch?
De klei zal wel uit de grond uit China komen. :)

High met Henk

Special Member

Tja, maar zo heeft alles wel wat..

Bijna elk land claimt hetzelfde productieve dorpje te hebben. En ze zijn er zo trots op dat ze het op bijna elk product zetten.

En als ik het opzoek ligt het echt alleen in noord-brabant, nederland.

Voorbeelden:
Made in China
Made in Germany
Made in Japan

Etc..

En Made ligt toch echt alleen in Noord-brabant. Vlak boven Breda om iets exacter te zijn.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Thevel

Golden Member

Op 14 april 2018 14:13:30 schreef Arco:
Veel Chinezen kunnen geen Engels lezen of schrijven, en gebruiken de verhaspelde kromme teksten die uit Google translate rollen... ;)
(zonder te weten wat er eigenlijk staat)

Mooi voorbeeld:
https://revealingerrors.com/translation_systems

Tidak Ada

Golden Member

Op 15 april 2018 15:01:02 schreef Thevel:

code:

Bekers gemaakt van China

Klopt toch?
De klei zal wel uit de grond uit China komen. :)

Is geen klei maar "porseleinaarde" (kaolien) een heel bijzondere kleisoort.
Het Angelsaksische 'China' komt door de aanvankelijke herkomst van het porselein. Porselein procedé was in die regio ontwikkeld en werd door de 'Oostvaarders' hier geïntroduceerd.
Porselein kon lange tijd niet worden nagemaakt, vandaar Delfts Blauw aardewerk als vervanging....

edit:
storend tikvouwdjah verbeterd....
/edit

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RAAF12

Golden Member

Bij mij doet Google het wel goed

edit hieronder

maar maakt van china in dit zinsverband geen porselein, dat is dan wel weer goed..

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 15 april 2018 23:19:34 (52%)

Neen. In het Nederlands is het "land van herkomst: China."

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Inderdaad, land van afkomst kan ook het geboorteland van je betovergrootvader/-moeder zijn (of nóg erder).

OT
Soms is het toch nodig om een kleine uitleg over het Nederlands te geven voor beter begrip.
/OT

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ach, in Australië vonden ze het gek dat de auto's hier geboren werden - Born - Holland

alles wat ik maak, kan beter.

Evaluation Board Giveaway

PIC16F18446 Product Family

Iemand deze toevallig al in de bus mogen aantreffen?

m.v.g.

Kazt

de pic is hier ook nog niet gearriveerd... Ik verwacht hem pas over een maand:)

Hier ook nog niet, verbaast me ook niks.

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Op 15 april 2018 15:02:59 schreef High met Henk:

En Made ligt toch echt alleen in Noord-brabant. Vlak boven Breda om iets exacter te zijn.

Je vergeet Made in Holland nog :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 28 april 2018 13:34:01 schreef Kazt:
[...]

Iemand deze toevallig al in de bus mogen aantreffen?

m.v.g.

Kazt

Besteld op 10 maart maar ook nog niet in huis

via een van de welbekende webshops:
linkje

er komt binnenkort ook nog een andere uitvoering (vergelijkbare prijs) met beduidend betere specs.
Ik heb hier een flir liggen dus niet echt nodig, maar voor de knutselaar met af en toe wat reparatie is dit erg handig.

de lidl aanbiedingen verbleken hier bij ;)

RTFM, dan pas vragen...

Vraagje, waarom zou die andere beter zijn? Ik zie daar ook 32x34 = 1024 pixels.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
flash2b

Special Member

Mooi spul op die veiling, maar moet wel in Rosenheim (bij München) worden opgehaald of verstuurd met een (dure) partner verzender die je dus ook al niet mag kiezen.

Ben benieuwd wel spul in Friedrichshafen opduikt begin Juni.

Als meerderen hier interesse hebben zouden we dit kunnen doen: iemand het gezamenlijk laten ophalen. Allicht hebben er hier een bus en tijd? Ik heb zelf wel een mooie Toyota HiAce bus maar geen tijd. Misschien dat ik er iemand mee kan laten rijden. Maar hopelijk zijn er hier anderen die willen rijden.

Dat moet dan natuurlijk wel vergoed worden. Dus het is alleen interessant als meerderen meedoen. Ik wil best meebieden en meebetalen.

Op 13 mei 2018 17:31:10 schreef Hoeben:
Als meerderen hier interesse hebben zouden we dit kunnen doen: iemand het gezamenlijk laten ophalen. Allicht hebben er hier een bus en tijd? Ik heb zelf wel een mooie Toyota HiAce bus maar geen tijd. Misschien dat ik er iemand mee kan laten rijden. Maar hopelijk zijn er hier anderen die willen rijden.

Dat moet dan natuurlijk wel vergoed worden. Dus het is alleen interessant als meerderen meedoen. Ik wil best meebieden en meebetalen.

Ik heb wel tijd, maar geen bus, dus...

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
dijkmane

Golden Member

hoeft toch niet in een bus ..
wel als alles opgekocht wordt, maar achter in de SuperB kan ik wel e.e.a. kwijt, ik kachel zo heen en weer met iemand.

ik heb wel interesse in o.a. zo'n 34401A, een E3611A of een Keithley, maar ga niet voor een zo'n ding heen en weer.

we hebben nog 3 dagen...

In no Sense, Nonsense

Op 9 mei 2018 19:29:31 schreef rew:
Vraagje, waarom zou die andere beter zijn? Ik zie daar ook 32x34 = 1024 pixels.

pixels zeggen niet alles ;)
daar kun je (onder andere) de oppervlakte temperatuur coëfficiënt bij instellen. Verder heeft die verschillende camera's om ook een 'gewoon' beeld onder het thermo beeld te leggen.

RTFM, dan pas vragen...

Dit topic is gesloten