fotos niet zichtbaar

op mijn persoonlijke laptop staat geen malware of virusscanner, en zoals hierboven al vermeld, krijg ik de fotos WEL te zien als ik een VPN verbinding naar mijn huis leg.

er zit 'iets' in de fotos waar de provider zijn firewall gek van wordt.
zowel op het bedrijfsnetwerk krijg ik de fotos niet te zien (op die pc kan ik absoluut niks veranderen) als op mijn laptop die over een pubnet loopt (wifi) zie ik ze niet.
eens ik een VPN tunnel leg naar mijn huis, zie ik ze wel.

het is dus blijkbaar iets waar de meeste providers niet over vallen, maar op mijn werklokatie dus blijkbaar wel.
en enkel en alleen op die 4 fotos uit dat ene topic. de fotos zijn dus gemaakt met een samsung GT-i9515. eens ik zo een foto save op mijn pc, en dan opnieuw op CO zet, werkt het wel.

daar is de exif data dan ook aangepast en staat er amper iets in.
ook in de originele exif data zie ik niks abnormaals dat een firewall zou triggeren

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Vraag eens aan de systeembeheerder op het werk of hij de logging van de firewall kan bekijken voor het tijdstip dat je die file opvroeg. ERR_CONNECTION_RESET betekent dat ergens je TCP/IP verbinding werd gereset en dat kan best een firewall geweest zijn.

Heb je bij wijze van test SSL al ingeschakeld zoals Jeroen suggereerde?

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 3 augustus 2016 10:56:57 schreef Jeroen:

Je kunt eens proberen de URL's via HTTPS te benaderen of in je instellingen de HTTPS optie aan te zetten, misschien maakt dat een verschil.

dat werkt idd ook

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Dat is een sterke hint dat er een firewall in de inhoud zit te snuffelen (en dat niet kan als er HTTPS gebruikt wordt). Mogelijk is de exif data zodanig dat er een virus-signature op triggert.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/