testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
tja, ik ken ook wel logitech muizen die al 2 computers meegaan met kabel. ding is van 2004 en heeft er al zeker 12 jaar opzitten. toch geen gebroken kabel. voorheen hadden de muizen vaak vrij stugge kabels ( zeker die goedkope made in taiwan dingen ) de betere muizen hebben soepele kabel die veel langer meegaat..
ik heb ook niet veel ruimte nodig voor de muis, ding is erg snel, dus kan met 5cm ruimte diagonaal 24inch schuiven..
maar ok, ts heeft eerder last van drivers die ellende geven. win 8.1 is al niet super, een update kan dit veroorzaakt hebben. als je nog weet waneer dit begon kun je de computer terugzetten middels systeem herstel naar een dag of wat eerder. dat lost veel rare problemen zo op..
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Je moet de kabel zo neerleggen dat niet bij elke beweging een buiging op een klein punt komt, zoals direct bij de aansluiting op de muis. Ik leg er een paar bochten in, of een krul, dan verdeeld de beweging zich over een groter deel vd kabel.
Als het kan, doe het met draad. Geldt voor alles, netwerk, muis, video, audio...
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Mee eens!... 
Helaas is veel niet eens meer bedraad te kopen. Ook niet wireless trouwens. Ik zocht onlangs wat 'gewone' witte pc keyboards, die moet je ook met een kaarsje zoeken...
Bijna alles is zwart, en liefst ook glimmend (ook de toetsen), dat weerkaatst zo fijn het licht zodat je de toetsopdruk slechter kunt zien...
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
@Arco: ik heb nog wel stock van merken als Logitech en Cherry, zowel nieuw als gebruikt (want met witte blijf je zitte is het aloude handelsmotto). Als je nog steeds op zoek bent, mail maar.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
tja, het was vroegah van dat pc creme, rond 2001 kwam grijs/zwart. rond 2006 weer wit ( want dat had dat fruitmerk ook ) en nu weer zwart. ik ben geen fan van die glans lcd schermen. reflectie van elke lamp in de buurt, of de donkere delen werken meer als spiegel..
joopv
Golden Member
Op 5 augustus 2016 13:06:02 schreef HVinduction:
[...]Nee de muis wou wel nog bewegen, maar ik kan soms niks aanklikken, en sommige dingen wel. Meestal kan ik vensters niet aanklikken en soms de balk van windows niet.
Dit klinkt als een versleten en/of vervuilde muis.
Ik heb nog een schijfje met DSL liggen dus ik kijk wel of ik daar ook nog problemen mee krijg:)
[Bericht gewijzigd door HVinduction op (93%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
DSL? Wat heeft dat met een muis te maken en waarom ga je niet in op vragen en suggesties? Dan gaat de lol er snel van af om jou te proberen te helpen.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Nouja, dan test je andere video drivers en zo. Dan elimineer je een hoop softwareproblemen als het dan ook niet werkt, en een hoop hardwareproblemen als het dan ineens wel werkt. Lijkt me dus een zinnige test-actie.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Op 5 augustus 2016 19:08:53 schreef Gadget_inc:
Batterij bijna leeg.....van de oude muis ?
Tja ook bij muizen raakt het batterijtje op als hij ouder wordt.
maartenbakker
Golden Member
Ik dacht dat dat alleen bij konijntjes zo ging? 
@rew: Ik snap niet wat hij met DSL bedoelt, vandaar mijn verwarring. Hoe vertaal jij dat?
ik heb dat vroeger ook nog meegemaakt en daar was het andere hardware die in conflict lag met de muis com poort. geloof dat het een GPS ontvanger was.
windows aanvaarde de gps data toen als muis bewegingen en de cursor sprong heen en weer.
ook heeft dell een serie keyboards gehad met zo een trackbal in. die raakt ook van slag door hitte en dan begon de muis te 'verlopen'.
allereerst uitsluiten of je een hardware of software probleem hebt. de laatste generatie hiren boot cd's heeft nu zelf een bootable mini windows XP erop staan.best handig om daarmee eens te testen.
ik heb hiren boot cd op praktisch al mijn externe schijven gezet (boot partitie) zodat ik van elke usb schijf zomaar kan opstarten in die mini XP
[Bericht gewijzigd door fcapri op (11%)]
maartenbakker
Golden Member
Op 8 augustus 2016 20:59:26 schreef flash2b:
DSL=Damn Small Linux
Ah tanks, weer wat geleerd. Dan wil de TS dus gewoon alleen maar de lange weg van troubleshooten nemen of hij heeft de helft van wat hij stiekum al geprobeerd heeft vergeten te melden, maar wat hij doet is dus niet compleet fout. Dat scheelt alweer de helft.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sorry verkeerd gegokt. Initiele gok was toch correct: dat je DSL niet begreep maar in de tweede instantie toch voor de aanname gegaan dat je het wel wist. Foutje.
Op 5 augustus 2016 14:43:38 schreef K7Jz:
Wat TonHek zegt: even iets opstarten dat niets met windows te maken heeft van USB of CD:ultimate boot cd
ubuntu linux
fedora (https://getfedora.org/en/workstation/download/)
knoppix
DSL http://www.damnsmalllinux.org/De laatste is slechts 50 MB.
DSL werd al veel eerder aangehaald, maar waarschijnlijk is daar overheen gelezen, vandaar dat ik het noemde.
TonHek
The fastest way to succeed is to double your failure rate.
maartenbakker
Golden Member
De TS weigert uitsluitsel te geven over wat hij gedaan heeft dus het is eigenlijk niet mogelijk om te bepalen wat vanaf dit punt de snelste manier is.
Ik blijf, zolang niet duidelijk is wat hij gedaan heeft, gokken op de manier waarbij je na stap 1 al klaar kunt zijn: alle niet gebruikte hardware uitpluggen. Pas daarna begin je met diagnose-CD's. DSL klinkt als iets dat ik zeker aan mijn routine zal moeten gaan toevoegen en had ik inderdaad ook al eerder over het hoofd gezien terwijl het toen zelfs voluit geschreven was.
het is geen diagnose cd, het is gewoon een bootable linux op usb stick.
daarmee kan je direct het hele OS gebeuren uitsluiten. als de fout wel blijft is het hardwarerelated. is de fout weg, is het software related.
dat is toch ook één van de eerste stappen dat ik uitvoer bij pc problemen. daarmee valt al 50% van de oorzaken weg
Op 8 augustus 2016 20:58:03 schreef maartenbakker:
Ik dacht dat dat alleen bij konijntjes zo ging?@rew: Ik snap niet wat hij met DSL bedoelt, vandaar mijn verwarring. Hoe vertaal jij dat?
DSL is Damn Small Linux, ook een besturingsssysteem, maar die kan je opstarten vanaf een cd, daar wil ik mee kijken of de problemen blijven.
Op 9 augustus 2016 12:53:42 schreef maartenbakker:
De TS weigert uitsluitsel te geven over wat hij gedaan heeft dus het is eigenlijk niet mogelijk om te bepalen wat vanaf dit punt de snelste manier is.Ik blijf, zolang niet duidelijk is wat hij gedaan heeft, gokken op de manier waarbij je na stap 1 al klaar kunt zijn: alle niet gebruikte hardware uitpluggen. Pas daarna begin je met diagnose-CD's. DSL klinkt als iets dat ik zeker aan mijn routine zal moeten gaan toevoegen en had ik inderdaad ook al eerder over het hoofd gezien terwijl het toen zelfs voluit geschreven was.
Heb ik dat niet vertelt? dat ik de muis heb vervangen en heb gekeken of dezelfde problemen zich behouden?!
Ik heb nu raar geen problemen met een andere muis. Het toetsenbord en de muis was een combi op één ontvanger.
Eerst had ik wel problemen met andere muis.
Ik gebruik een MEDION PC, met een intel core i5 en windows 8.1. Die upgrade van Windows 10 werkte ook al niet, crashte altijd bij het installeren en ik bleef bij het oude besturingssysteem:(
maartenbakker
Golden Member
Upgraden naar Windows 10 gaat bij een op de zoveel computers simpelweg fout. Zou ik geen moeite voor doen en gewoon op 8.1 blijven werken.
In elk geval mooi dat het probleem opgelost is.
Op 29 augustus 2016 20:29:53 schreef HVinduction:
[...]Heb ik dat niet vertelt? dat ik de muis heb vervangen en heb gekeken of dezelfde problemen zich behouden?!
Ik bedoelde voornamelijk dat ik nergens kon terugvinden of je het ontvangertje van de muis uit de computer hebt getrokken. Ook het weglaten van de informatie dat toetsenbord en muis op 1 ontvanger zaten was een probleem. Daar trek ik nu (achteraf, dus veel te laat) de conclusie uit dat je het ontvangertje er niet uit gehad had tijdens het troubleshooten. Ik begrijp nu half om half uit het woordje "was" dat je nu die combi er niet meer in hebt zitten, maar je schrijft het nog steeds niet op een manier op dat volstrekt duidelijk is hoe de situatie was en is. Mijn tip is dus om bij een volgend probleem veel gedetailleerder en punt voor punt alles op een rijtje te zetten op het moment dat je hulp vraagt. Het grappige van gestructureerd en helder formuleren van een probleem, is dat je de helft van de tijd zelf al bedenkt wat er mis kan zijn op het moment dat je je vraag gaat typen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Welk OS gebruik je en in welke prograamma heb je er last van ?
Ik herken het fenomeen in Win7 i.c.m. Outlook7 op mijn Dell Lattitude E6500.
Opnieuw opstarten van Outlook wil wel helpen.
Overigens wil mijn blauwtandmuis helemaal niet meer werken, maar dat komt omdat ik de verkeerde driver heb afgesloten. Schijnt een typisch Win7/Dell probleem te zijn