Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Is het niet mogelijk om bij een PM (bijvoorbeeld reactie op een vraag/aanbod) de gebruikersnaam te vermelden wie de mail heeft verstuurd?
Nu krijg je alleen een (meestal) nietszeggend email adres te zien en heb je geen idee wie het is...
Jeroen
Moderator
Op welke manier kun je nog meer een 'PM' krijgen dan? 
Nu wordt alleen het e-mailadres vermeld omdat je ook als je niet ingelogd bent een reactie kunt sturen en dan heb je geen nickname. That being said, ik kan wel een naam veld toevoegen dat dan standaard met de nickname wordt gevuld.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik heb nog nooit een PM gehad waar een nickname vermeld stond. Dan moet je eerst gaan vragen "wie ben jij?", is wat overbodig...
(meestal heeft de email naam niet veel met de nickname te doen...)
M-i-c-h-e-l
Honourable Member
Arco
Special Member
Is dat niet een beetje aan diegene die de mail stuurt?
Waarom? Het heeft weinig zin een PM te sturen als de ontvanger niet weet van wie die afkomt...
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Lijkt me inderdaad wel handig, en te doen: als een ingelogd forumlid een bericht stuurt vanaf CO, dat dan z'n nickname wordt toegevoegd aan de "subject"-regel in de email. Niet iedereen denkt daar aan om dat zelf te doen. Als je op het forum post, hoeft dat ten slotte ook niet.
Arco
Special Member
.... Niet iedereen denkt daar aan om dat zelf te doen.
Klopt, ik deed het ook nooit. Ik nam aan dat dat al gebeurde. (alle andere forms waar ik kom doen dat automatisch, mail zonder bekende afzender heeft tenslotte geen zin)
Beste is eventueel een vinkje om het uit te zetten, default aan.
(zelfde geldt voor "email niet openbaar" vinkje. bijna niemand ziet dat vinkje bij registreren en bijna iedereen heeft 'm ongewild verkeerd staan...)
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De enige manier voor een ingelogd forumlid om een bericht te sturen vanaf CO, lijkt mij het reageren op een advertentie.
Ik had een tijdje terug inderdaad al eens gemaild aan Jeroen dat dat onduidelijk was, misschien biedt dit topic daar de oplossing voor.
Arco
Special Member
Een andere uitbreiding die me zeer handig lijkt, is als je bij 'Zoeken' in het veld 'Gebruiker' meerdere namen kunt ingeven.
Het zou zoeken in veel gevallen bekorten. Vaak weet je wie er aan een discussie hebben meegedaan en dat zou het aantal resultaten zeer veel kleiner maken.
Ik weet natuurlijk niet of het programmatisch ook simpel te doen is... 
Misschien scheiden met komma? Voorbeeld: Gebruiker: naam1, naam2
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ja, ik denk dat het om reacties op advertenties gaat. Het "niet ingelogde mensen kunnen een reactie sturen" is gevaarlijk, lijkt me. Daar zouden spammers gebruik van kunnen maken. Maar goed. Kennelijk valt het mee, en als het geen probleem is, dan moet je er ook geen tijd in stoppen om het te fixen.
Naam, vooraf ingevuld met CO usernaam is interessant idee. Maar ik zou het ook niet erg vinden om
if (is_loggedin ()) {
$message .= "CO usernaam: $username\n";
}in het verstuur-het-mailtje ding te hebben zitten.
Ik krijg best veel mail via het forum, en daar staan altijd wel namen bij. Of ze zeggen dat het van het forum komt. Maar het idee wat Arco aandraagt staat mij ook wel aan.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Vaak wel. Maar ik had laatst een reactie waarbij ik het wel belangrijk vond en diegene die het mailtje stuurde dat erbijzetten dus niet gedaan had.