Hallo,
Ik heb hier een pioneer x-hm10 radiootje staan, ik gebruik hem voornamelijk als wekker omdat hij een week klok heeft.
Sinds enkele maanden zit ik met het probleem dat hij regelmatig "vast loopt". Hij wil dan niet meer uit stand-by komen, hij maakt me dus ook niet meer wakker. wanneer ik de stekker uittrek en weer insteek is het probleem opgelost.
Dit lijkt me een software probleem. In de service manual staat beschreven hoe je de firmware kan updaten.
"Copy the upgrade file (upgrade_Pioneer_108P.bin) and the text file (upgrade.txt) into the "system" folder in USB device."
Weet er iemand waar je deze bestanden kan vinden, zoeken op google heeft niets opgeleverd.
alvast bedankt
Maarten
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Ik zou eerder iets van een of meerdere elco('s) verdenken. Als het al die tijd goed gewerkt heeft lijkt het me sterk dat het een software probleem is. Software/firmware veranderd niet uit zichzelf.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
een wekker staat altijd aan, een smps voeding is daar minder gunstig. het beste heb je in zo'n ding een oude 50hz trafo.
Ik heb de x-HM20-s. Dat is vrijwel hetzelfde toestel. Als ik hem aan zet gaat hij vrij snel uit. Na het losnemen van de netsteker en weer aansluiten werkt het ding de hele dag.
Lijkt hetzelfde probleem. Is het toen opgelost?
Bij mij is het probleem vanzelf overgegaan. De laatste maanden is het maar één keer meer gebeurd. Ik was van plan om de voeding een open te halen, maar aangezien het probleem zich zelf opgelost heeft is het er niet meer van gekomen.
Bij mij gebeurd of gebeurde het enkel wanneer de radio in stand-by stond. Het rode lampje (van de wekkerfunctie denk ik) bleef branden maar bij het duwen op de power knop gebeurde er niets. Wanneer je dan de steker even uit het stopcontact haalde en er weer instak ging alles weer normaal.