Ik heb als taak deze opdracht gekregen,
Ontwerp van een klok met de aanduiding van uren en minuten. De tijdbasis wordt gevormd door timer0 die als 8-bit auto-reload timer geconfigureerd wordt, en die om de 200µs een interrupt genereert.
Elke seconde wordt de tijdsaanduiding in de vorm "uu:mm:ss" ook via de seriële poort naar de PC verstuurd. Baudrate=4800 baud.
Terwijl de tijd wordt weergegeven moet op poort0 (=ledbar) een lichteffect zichtbaar zijn. Tijdens de even minuten moet het een linkslopend looplicht zijn, terwijl het tijdens de oneven minuten een rechtslopend looplicht moet zijn.
Mijn probleem is nu dat ik enkel de leds kan simuleren en die gaan altijd naar rechts bij even en oneven getallen.
En ook wil ik het zelf proberen simuleren met de programma, maar ik kan enkel de leds simuleren en niet de aanduidingen van de uren, minuten en de seconden weergegeven in de LCD-display van 1x8
In de bijlage vindt je mijn code voor de programma MCU 8051 IDE. Als iemand mij wil helpen met dit probleem, ik ben die persoon eeuwig dankbaar
[Bericht gewijzigd door S-man op dinsdag 16 augustus 2016 17:19:06 (10%)