Ik heb hier 2 tapedecks, een x-200 D, en een 4000 DS.
zou het de moeite waard zijn om de elco,s te vervangen?
De koppen zijn vuil, maar zo te zien niet ingesleten, dus dat moet gewoon schoongemaakt worden.
Geven deze recorders nog een redelijk geluid , als je een goede tape gebruikt, of zijn ze rijp voor de sloop?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Als de koppen niet versleten zijn (nog geen glasferriet dus het kan slijten), zijn het leuke decks. Zeker die X200D uit de reeks crossfieldmachines en bovendien autoreverse. Crossfield zou in theorie beter geluid geven.
Behalve elco's kun je ook problemen hebben met zwartpoottorren.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Slopen kan altijd, er zijn liefhebbers te vinden voor analoge tapedecks, bijv. via MP. Ik heb ooit een oude fanboy van Akai ontmoet, die had in huis planken waarop ong. 20 verschillende modellen stonden
Revox vond ie maar nix, dat was een 2 spoor type en daar paste zijn banden niet op. Dus die ging met mij mee. Het is wel handig als je een band hebt om te testen.
Zwartpoottorren veroorzaakt door vertinde pootjes met loodvrije tin.
[Bericht gewijzigd door Piet_Knutselaar op (34%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik heb hier nog een Revox A77 2 spoormachine, en ik ben geen idiote verzamelaar, maar deze dingen doe ik dus nooit weg.
(die AKAI dingen wil ik gewoon werkend hebben).
En ik heb een doos vol met banden , het grootste probleem is denk ik om een lege opwikkelhaspel van 18 cm te vinden 
[Bericht gewijzigd door mel op (26%)]
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Toen ik in 1996 het softwarepakketje Cool Edit*) (2 floppydisks van 1.44 MB) in handen kreeg heb ik de 2 Revox recorders die ik had (G36 en A77) heel snel de deur uit gedaan.
Een verademing was het om eens geluidsopnamen te horen zonder ruis en met een bandbreedte die uitsluitend wordt bepaald door de kwaliteit van de geluidskaart van je pc.
Plus het gemak van het monteren van geluidsfragmenten. Geen banden verknippen, maar simpel klikken met de muis.
Bandrecorders zijn alleen nog nostalgie, net als de wasrollen van Edison 
*) Tegenwoordig heet dat Adobe Audition