Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten


buckfast_beekeeper, ze hebben al torx, maar willen kijken of dit ook werkt. Zoiets.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Nâh, een of andere amerikaan wil het persé...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

nog even terugkomen op de stekker C16a.
@ evdweele: dat soort stekkers heeft inderdaad bestaan. Ze zitten aan het eind van een kabel waarop een vaste fitting is gemonteerd voor een lamp van 1.000 Watt. Om de kabel door het lamphuis te kunnen voeren kan er geen stekker aan zitten. Ergo: een los te monteren male C16a. Ik heb er meerdere in gebruik, alleen tijdens uitleen is er een stekker afgescheurd.
@ testman: echt, ze hebben bestaan.

vertel mij wat, de female versie heb ik ook wel liggen. die versie met extra nokken is voor apparatuur met temperaturen boven de 120 graden. oa waterkokers en wafelijzers hadden die dingen vroeger. echter was de male versie altijd al zeldzamer van die stekkers..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

helemaal mee eens. Uiterst zeldzaam. Mijn zeldzame hoop is nu gevestigd op een van de forum-leden die er heel misschien nog eentje heeft liggen voor mij...

Tidak Ada

Golden Member

Ze zijn er zelfs (geweest) met een keramisch lichaam, net als bij die ouwe apparaatstekkers ("strijkijzerstekker").
van Reijsen in Delft leverde ze.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/
evdweele

Overleden

Op 16 november 2016 19:40:46 schreef Herms Lunenborg:
nog even terugkomen op de stekker C16a.
dat soort stekkers heeft inderdaad bestaan. Ze zitten aan het eind van een kabel waarop een vaste fitting is gemonteerd voor een lamp van 1.000 Watt. Om de kabel door het lamphuis te kunnen voeren kan er geen stekker aan zitten.

Als er stekkers C16a (= mannetje) bestaan, moeten er dus ook contactdozen C15a (= vrouwtje) bestaan.
Bij wat voor toepassing zitten er dan hittebestendige contactdozen in een apparaat?

Het omgekeerde, hittebestendige male contactdoos C16, zit aan elke waterkoker met aan het snoer een hittebestendige female contrastekker C15.
Maar bij het door jou gevraagde kan ik me niets voorstellen.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8e/IEC_60320_C16A.svg/268px-IEC_60320_C16A.svg.png
https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_60320#C15.2FC16_coupler

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Even goed lezen: dat soort stekkers zit aan het eind van een kabel die uit een lamp komt. Die kabel is in de lamp vast gemonteerd (puntlas) in een vaste fitting. Dit is voor een lamp van 1.000 Watt. Om de kabel door het lamphuis te kunnen voeren kan er geen stekker aan zitten. Ergo: een los te monteren male C16a. Ik heb er meerdere in gebruik, alleen tijdens uitleen is er een stekker afgescheurd
Herhaling: het normale male chassisdeel is via een kabel op afstand van het huis gebracht: een snoerstekker.

dit is de 1200C versie met slechts één nok.

evdweele

Overleden

het normale male chassisdeel is via een kabel op afstand van het huis gebracht: een snoerstekker.

Nu, denk ik, dat ik het begrijp. Oorspronkelijk zat aan de lamp een hittebestendig chassisdeel C16a waar een apparatenstekker C15a in werd gestoken.
Dat chassisdeel C16a is een keer vervangen door een snoer met een C16a stekker waar weer de apparatenstekker C15a in werd gestoken.
De eis van hittebestendigheid is daar mee komen te vervallen, want de stekkers kunnen niet meer heet worden.

Als een (male) stekker C16a niet te verkrijgen is kan als alternatief er elke willekeurige combinatie van stekker en contrastekker worden gebruikt. Maar liever heb je toch weer een C16a stekker om de eenvormigheid te behouden.
Succes met zoeken.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Je verhaal klopt aardig. Nu nog de stekker vinden.

@Herms

Heb je niets aan dit? (Er staan er nog meer)

https://www.conrad.nl/nl/belkin-stroom-verlengkabel-1x-appar...93861.html

Die is wel zonder nok, maar dat geeft volgens mij niet.

(Edit: Naam)

maartenbakker

Special Member

Nou, zonder nok past hij inderdaad maar ik gok zomaar dat de boel flink gaat smelten of verkolen op den duur want hij zal wel tot de maximale temperatuur gebruikt worden.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 19 november 2016 21:35:05 (22%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
evdweele

Overleden

@maartenbakker

Dat is nu juist de verwarring die bij mij was ontstaan.
De stekker wordt niet gebruikt aan een heet apparaat, maar het oorspronkelijke hittebestendige chassisdeel is vervangen door een snoer met stekker.
Er kan dus elke willekeurige stekker worden gebruikt.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Zo had ik het ook begrepen.
Even iets anders nu. Heb deze week een ceramische kookplaat van Neff onder handen gehad. Deed niets meer omdat de geleidende rubber cilindertjes van het touche pad van de pcb naar het glas, verouderd zijn geworden en door onvoldoende flexibiliteit niet genoeg tegen de glasplaat aandrukken. Door de constructie was het niet mogelijk de pcb zelfs maar 1mm te verhogen zonder slijpschijf. Kon het wel fixen met een goed antistatisch sponsje waar ic's op bewaard worden. Hebben die cilindertjes een naam en zijn die ergens te vinden in overmaat om aan te passen in lengte? De diameter is 11mm.

je kunt er toch een tayrap omheen trekken? aanknijpen in het midden maakt ze langer waardoor ze weer passen..

ik heb ze ook gezien bij een miele kookplaat, het binnenwerk was van ego..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Pas op voor dat antistatische schuim: Het veroudert, wordt brokkelig en verkruimelt na wordt verloop van tijd.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/

Op 19 november 2016 22:57:40 schreef Tidak Ada:
Pas op voor dat antistatische schuim: Het veroudert, wordt brokkelig en verkruimelt na wordt verloop van tijd.

Ik weet dat en de herstelling is voorlopig, maar er kan worden gekookt. Vandaar ook de vraag waar die te vinden zijn.

@Retiredat55: het is een lamp in een hele serie, allemaal 110 Volt. Ook daarom (om verwarring met 230 Volt te vermijden) en vaewege de temperatuur wil ik toch naar de C16a. Dus als iemand er nog eentje heeft, hou ik me warm aanbevolen.

Tidak Ada

Golden Member

Je zou in dit geval ook aan een totaal andere connector kunnen denken, bijvoorbeeld uit de Bulgin Buccaneer serie.
Daar vind je een 3-polige 10 A connectorset met vooreilend aardcontact. O.a. verkrijgbaar bij Conrad.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 20 november 2016 20:59:22 (11%)]

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een dubbeldiode van MOSPEC Type FRF1620D

Ik heb wel een datasheet kunnen vinden maar kan nergens een winkel opf webshop vinden die hem heeft/kan leveren...

Ook geen equivalent. Ik ken genoeg types met common anode of common cathode, echter staan bij deze als het ware de twee diodes in serie met middenaftakking.
In dit geval links de anode van de eerste diode, in het midden de kathode van de eerste en de anode van de tweede diode, en rechts de kathode van de tweede diode.

Ik heb dit nog nooit eerder zo gezien?

Heeft iemand een tip waar ik het nog zou kunnen proberen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

@tidak ada: nee, dat gaat niet. Ik wil en moet aansluiten bij de bestaande situatie met de andere C16a stekkers.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 23 november 2016 20:08:00 schreef F-rank:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een dubbeldiode van MOSPEC Type FRF1620D

Ik heb wel een datasheet kunnen vinden maar kan nergens een winkel opf webshop vinden die hem heeft/kan leveren...

Ook geen equivalent. Ik ken genoeg types met common anode of common cathode, echter staan bij deze als het ware de twee diodes in serie met middenaftakking.
In dit geval links de anode van de eerste diode, in het midden de kathode van de eerste en de anode van de tweede diode, en rechts de kathode van de tweede diode.

Ik heb dit nog nooit eerder zo gezien?

Heeft iemand een tip waar ik het nog zou kunnen proberen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bestaan toch voldoende. Bijvoorbeeld een BAV99. Ik heb wel niet nagekeken dat deze aan jou specs voldoet.

Wat zwaarder deze

Honing kan je importeren, bestuiving niet.
fatbeard

Honourable Member

Het is weer zover: ik heb wat moeilijks nodig (het eenvoudige heb ik gewoon op voorraad :D).

Om precies te zijn: een drukschakelaartje van Omron, de A9P13-0011.

Nog preciezer: een stuk of vijf.
Nu blijkt die door Omron niet meer gefabriceerd te worden, en de grote distributeurs hebben hem dus ook niet meer...

Eigenlijk is het niets bijzonders, gewoon een enkel om momentkontakt. In mijn toepassing is zelfs dat omschakelcontact niet nodig, enkel maak is ook goed (maar het moet wel minstens 20000x meegaan).

Waarom dan toch precies deze?
Vanwege de hoogtemaat: er is precies 10.5mm beschikbaar tussen de PCB en het 1.6mm dikke front en dat laat het 'pikkie' precies genoeg naar buiten uitsteken (reset en IPL zijn geen functies die je per ongeluk wilt activeren tijdens acceptatie-tests).
Die 10.5mm ruimte is gegeven door de andere bedieningsorganen (schakelaars, encoders en LEDs) en is niet aan te passen.

Andere typen halen de buitenwereld niet, passen niet tussen de PCB en front of steken 7mm of meer uit...
Lengte en breedte zijn niet zo heel kritisch, al moet het wel (inclusief uitsteeksels en pootjes en eilanden) wel onder de 8x10mm blijven anders klopt de frontplaat niet meer.

Wie heeft misschien nog wat ongebruikte A9P13's liggen of weet een bruikbaar alternatief?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Wie kan er eens meedenken over wat ik nu zoek. Tips over hoe het zelf te maken mag ook. Project is een "Sensor Hut", hierin komt een MySensors node die de volgende zaken gaat meten : Temperatuur, luchtdruk, luchtvochtigheid en hoeveelheid licht.
Dit gaat gekoppeld worden aan Domoticz. Dat gaat allemaal lukken alleen zoek ik een oplossing om de licht sensor waterdicht in de bovenplaat van de sensor hut te plaatsen. Deze sensor moet naar de lucht "kijken" en weersbestendig zijn.
Liefst een beetje vlak op de bovenkant.Onderin deze post een plaatje van de hut en de sensor die ik ga gebruiken. Dus een soort helder venstertje of glaasje, of iets anders.....

Dit topic is gesloten