sorry voor het mierenneuken hoor, maar als je ooit op zoek wilt gaan al dan niet op het www dan vervang je beter

comperator => comparator
feulpomp => fuelpump of zelfs brandstofpomp

En vooral:

En idd er is geen D+

die is er toch altijd op de alternator zelve, dacht ik?

@BFM, nee de nieuwe modellen autos hebben een CAN-bus Data+ en Data- gaan daarheen, de rest is µcontroller gestuurd. Ook vind je dan vaak op de accupool ook een stroom sensor, ook weer met CAN-bus. Het hele laad profiel word door de auto ECU geregeld.

Zie ook het stukje hoe mij auto regelt (en dat is nog een oude verzie) Na het starten word de start verbruik razend snel bij geladen en afgetopt, daarna gaat het is een soort van float.

Het laad stroom lampje zit ook niet meer fysiek in het laadstroom circuit, het is de ECU die dat ding aan of uit zet.

@Shiptronic

De Crafter heeft een accu onder de bodem met een lange kabel naar de Dynamo/startmotor met daarin een las. Deze las is niet altijd goed. Als deze warm wordt door de laadstroom krijg je spanningsverliezen (Dynamo is 180 A ofzo) . Naar aanleiding van je accu-verhaal van de Crafter zou ik deze kabel controleren (spanningsverlies dynamo- accu meten tijdens laden)

@scodaman, welkom!

Maar ik heb geen crafter, en geen accu probleem, mij accu verhaal is gewoon dat het af fabriek zo gemaakt is. Ik zou dus niet weten wat en en waarom ik iets moet controleren, maar mischien zie ik iets over het hoofd ?

Wel jammer dat TS, niet meer heeft laten weten of het een of ander gelukt is.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (15%)]

@ skodaman

Thx voor de extra info ik zal dit eens nazien dit weekend.