Ik heb een OBD2 module die trekt naar een paar dagen de auto batterij leeg.Nu de vraag kan ik de + van de OBD2 stekker onderbreken en er een schakelaar tussen zetten?.Of met een relay hoe doe ik dat.

Wat versta je onder "een OBD2 module"? Zo'n Chinees bluetooth geval?

Gewoonlijk kan een CAN device zonder voeding de bus niet plat leggen, dus waarschijnlijk kun je gewoon de + onderbreken.

Er is een redelijke kans dat de module zelf niet de accu leeg trekt, maar voorkomt dat de ECU in low-power mode gaat. Het onderbreken van de voeding zou in beide gevallen moeten werken.

Niet elke sigaretten aansteker wordt spanningsloos gemaakt. Oa in mijn Ford Ranger van 1,5 jaar oud blijven de 12V aansluitingen gewoon onder spanning.

Ergens spanning 'dieven' houdt ook de nodige risico's in. Vraag in je garage om je + aan te sluiten op een geschikt contact.

Wat is de meerwaarde constant de OBD2 uit te lezen? Als er een probleem is zal je dashboard je wel op de hoogte brengen. Een fout kan nadien ook uitgelezen worden.

Op 20 oktober 2016 21:25:22 schreef buckfast_beekeeper:
Niet elke sigaretten aansteker wordt spanningsloos gemaakt. Oa in mijn Ford Ranger van 1,5 jaar oud blijven de 12V aansluitingen gewoon onder spanning.

Ergens spanning 'dieven' houdt ook de nodige risico's in. Vraag in je garage om je + aan te sluiten op een geschikt contact.

Wat is de meerwaarde constant de OBD2 uit te lezen? Als er een probleem is zal je dashboard je wel op de hoogte brengen. Een fout kan nadien ook uitgelezen worden.

Bij sporadisch voorkomende storingen kan het nuttig zijn om een externe obd module aan te sluiten.

Die gebeurtennissen ( kortstondige storingen) vastlegt als hulp het storing zoeken .

Ja dat is allemaal zo maar ik wil gewoon de obd2 module veilig kunnen uitschakelen vandaar.

Ik heb er een met een aan uit knop besteld.Nu vraag ik mij af ik laat de obd2 aan staan sluit de + op de sigaretten aansteker uito uit later auto aan gaat dan de obd2 ook weer automatisch aan?

Op 22 oktober 2016 17:49:49 schreef webhenky:
Ik heb er een met een aan uit knop besteld.Nu vraag ik mij af ik laat de obd2 aan staan sluit de + op de sigaretten aansteker uito uit later auto aan gaat dan de obd2 ook weer automatisch aan?

Iemand???

Ik heb de accu laten meten in de garage.Die was goed.
Hij heeft er een meter tussen gezet (dacht ampere meten) om te kijken waarom die leeg was na een poos.
Uiteindelijk trokken we de obd2 module eruit en whalla daar zit de stroom slurper.Heb nu de auto weer een 5 tal dagen niet gebruikt en nu geen lege accu gelukkig.
Dacht dat die bijna een half ampere stroom trok op de standby.

[Bericht gewijzigd door webhenky op (11%)]

Ik heb de pin 16+ onderbroken en afgetapt van de sigaretten aansteker.Een obd2 module zonder aan/uit schakelaar gekocht en dit werkt prima.
Dus auto uit alles uit contact aan module aan.