Deze droger uit 2008 droogt maar half.
Na 30 min ipv 1 uur stopt hij ermee. dan is de was nog klef en niet droog.
Ik heb alle filters schoon gemaakt.
De binnenkant van de trommel schoon gemaakt met azijn.
Achterkant los gehaald en ook schoon gemaakt met azijn.
Nieuwe koolborstels geplaatst. De 2 strips schoon gemaakt.
De zijkanten los gehaald om al het stof te verwijderen.
Waar kan het aan liggen?
jerome
Golden Member
Geeft deze dan aan dat het programma is afgewerkt, of valt deze vroegtijdig uit met een foutcode? Als de vochtsensor een verkeerde waarde geeft kan het vroeger klaar zijn dan gewenst. Ik zou er de manual moeten bij nemen om te weten of dit toestel een manueel programma kan draaien waarbij het vochtgehalte niet automatisch wordt verwerkt.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
jerome
Golden Member
Als je een handmatig programma kan kiezen waarbij je de tijd zelf instelt, en het gaat dan wel goed zit de fout bij het meten van het vochtgehalte. Dit kan ontstaan wanneer de aarding van de draaiende trommel niet goed meer is. Er kan een koperen borsteltje tegen de trommel wrijven of er is een verend lipje met al dan niet een koolstof staafje bij het draaipunt. Kan ook dat de teflon glijlagers aan de voorkant slijtage hebben waardoor de trommel iets te veel naar voor draait en geen contact meer maakt met de aardingslip. Statische elektriciteit beïnvloedt de vocht meetwaarde.
Ik heb hem net uitelkaar gehad en zag bij de voeler (magneet/vochtmeter) dat er een draadje los hing. Zo kan er geen aarde gemaakt worden. Alles zit nu weer vast. Waarschijnlijk door de verhuizing los geraakt.
Zondag test ik hem.
Vandaag de schone gewassen was in de droger gedaan en het werkt perfect.
De was is zo goed als droog.
Bedankt voor de fijne info.
Weet je toevallig nog waar die voeler zat en hoe je daar bij bent gekomen (voorkant, zijkant, ...) ? We hebben exact het zelfde type droger met het zelfde probleem en ik zou graag dit willen controleren voordat ik er een monteur bij haal. Alvast bedankt!
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik denk dat de ts de borstel bedoelt die op de trommel drukt voor de aarding van de trommel, en zodoende deel is van de vochtmeting.. deze borstel zit aan de bovenzijde doorgaans..