Schema gezocht Marantz 74SR47

fatbeard

Honourable Member

Iets preciezer nog: de /02B uitvoering (waarbij ik aanneem dat de B voor black staat).

Heeft volgens opgave 'iets' (weet nog niet precies wat) met het rechter kanaal maar omdat het signaalverloop niet echt duidelijk is (loopt over drie printen) heb ik graag het schema erbij.
En om bij de onderkant van de print te komen heb ik ook graag wat hulp van een service manual: de constructie is niet bijster service-vriendelijk en ik moet zo teveel schroeven en pluggen loshalen zonder ergens te komen.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
vergeten

Golden Member

Even meegezocht voor een paar € heb je hem hier:
http://www.servicemanuals.me/marantz-manuals/1525037-01/marantz-74sr47…
Natuurlijk het liefst gratis, maar soms ontkom je er niet aan.:-(
of
Rusland 5,9Gb, een "marantz service manuals.ISO", misschien zit hij erbij.
Klikken op het grijze vierkant en hopelijk niet in het Russisch :-)
https://cloud.mail.ru/public/8f85b32264f9/MARANTZ%20service%20manuals.… Er zitten zo'n ­±1145 manuals in!

Als het lukt heb je mail!
Voor hier op CO was het te groot.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
fatbeard

Honourable Member

Ter voltooiing van het topic: de fout (verlopen DC-instelling met navenant rafelig en vervormd geluid) is getraceerd tot een nog-net-niet defecte T402 (BC546B): veel te veel lekstroom.
Bij gebrek aan kouspray moest ik het doen met IPA, maar een druppel op die specifieke tor bracht de gewone geluidskwaliteit terug.
Als ik dan toch bezig ben zal ik de koppel-elko C402 (10µ/35V) ook maar vervangen voor een 63V exemplaar, de voedingsspanning in dat circuit is al 35V...

Voor eenieder die te maken krijgt met deze versterker: niet aan beginnen, dat ding is het meest service-onvriendelijke apparaat wat ik ooit heb gezien...
Voor de kap alleen al worden drie verschillende maten schroeven gebruikt (de rest zit met nóg vier andere soorten in elkaar), voor de verbindingen worden zes(!) verschillende methoden gebruikt (solderen, klemmen, vier verschillende typen connectoren), kabellengtes variëren van nog-net-niet-te-kort tot doe maar een meter, om bij de soldeerzijde van de PCB te komen moet zowat alles los (wat voor het testen dan weer allemaal vast moet), bandkabels zonder markering, etc, etc.
Niet bepaald Marantz' finest...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.