philips 42pfl6008k/12

De fout zit vermoedelijk op het kleinsignaal paneel. Sluit de SDM pin op het kleinsignaal paneel eens kort naar massa en kijk dan nog eens welke code het LEDje knippert.

Groeten, Ron.

waar zit deze connector precies,

wie weet waar een duidelijk schema te vinden is ( ik heb alleen een onduidelijke manual kunnen vinden )

alvast bedankt,max23

Zoek maar eens naar de service manual voor het QFU1.2ELA chassis.
Daar staat ook precies aangegeven waar de SDM pin zit.

Groeten, Ron.

Beste max23,

Grappig, deze week ook een Philips gekregen, maar een 42pfl6007 met een delta power supply dps-119cp.

De klacht omschrijving is exact het zelfde.

Heb mij nog niet verdiept in het SDM punt.

Misschien kunnen wij onze bevindingen koppelen.

Fred.

Beide toestellen zijn verschillend, error 2 is een layer 1 error.
Door de SMD op te starten - indien mogelijk- kun je de layer 2 error zien en aan de hand daarvan zoeken in de service manual.

De xxPFLxxx7x/12 is een QFU2.1E LA chassis.
De xxPFLxxx8x/12 is een QFU1.2E LA chassis.

Niet helemaal correct. Voor Europa:
De 7xx7, 8xx7 en 9xx7 is QFU1.1ELA. Philips Brugge, 1e generatie Fusion chassis.
De 6xx7 is QFU2.1ELA. Philips Singapore, 1e generatie Fusion chassis.
Alle xxxx8 zijn QFU1.2ELA chassis. Philips Brugge, 2e generatie Fusion chassis.

Groeten, Ron.

Dat denk ik ook,weet je een ook een adres voor een vervanger?

( deze print is vermoedelijk niet te repareren)

alvast bedankt,

gr max23

Dit adres heeft hem niet meer ( helaas ).

bedankt voor de moeite.

Ben bang dat het moederbord niet meer leverbaar is.
Toestel is van 2013 , aanbieden bij een geautoriseerd bedrijf welke kan bekijken of er nog coulance bij omruil mogelijk is.
Misschien dat zij ook nog kunnen kijken of de print nog wel leverbaar is.
Ik heb daar even geen zicht op.
Kan wanneer ik weer op mijn werk ben wel voor je kijken.

Wie weet een adres waar dit board (eventueel) gerepareerd kan worden?

alvast bedankt voor de moeite.

max23

Beste mensen,

Ik heb het toestel weer ( mainboard opnieuw gemonteerd )aangesloten en nu speelt de tv weer en is de klacht verandert in:soms na inschakelen wel geluid ,geen beeld na enige tijd verschijnt wel beeld.

soms is het beeld heel even verticaal onrustig.

( aan het mainboard of voeding is niets gerepareerd )

hij draait op de juiste software versie.

wie kent dit verschijsel?

m vr groet, max23

dus de ene keer speelt hij goed na inschakelen,de andere keer geen beeld en wel geluid.

Zou het mainboard de oorzaak zijn?

Wie kan me helpen met de juiste tip?

alvast bedankt.

m vr groet,max23

Als je geen beeld heb,is de achtergrond verlichting wel aan dan??

nee, het beeld is zwart,ook met een zaklantaarn geen beeld.

Ik overweeg toch het mainboard te vervangen,kun je dit gewoon verwisselen of moet er nog e.e.a afgeregeld worden?
wie heeft hier ervaring mee?

alvast bedankt,

M vr groet, max23

Als je uit exact dezelfde donor TV er inzet, zou het geen probleem zijn.Indien het uit een groter of kleiner model/ andere serie komt,dan word het afstellen ja.

Klein signaal paneel defect. En hoe langer hoe meer denk ik (en mijn collega's ook) dat dit door een software fout komt.

Het bedrijf waar ik werk heeft die toestellen met het QFU1.2 chassis destijds vrij veel geplaatst. Nu ze drie/vier jaar oud zijn krijgen ze het allemaal.

De modellen waarvan het stand-by lampje zonder enige reden 2x knippert kunnen soms opgestart worden door het toestel in "back-up software upgrade mode" op te starten. (Met een gewone IR remote pijl naar onder ingedrukt houden en dan stopcontact in)
Als je op dat moment, als er beeld komt, software op een stickje zet werkt hij een week goed om de problemen terug te krijgen.

Hetzelfde verhaal wanneer het beeld wegblijft, maar geluid en backlights meteen werken.
Factory restore, andere software installeren en weer goed voor een week.

Kan toch niet anders dan software zijn?

Hee handige tip, bedankt!! Trouwens zou je ook denken een software issue. Maar wel vreemd dat toestel 3 a 4 jaar goed speelt en met volledige reset maar een week??

Op 15 april 2017 19:56:01 schreef smd:
Hee handige tip, bedankt!! Trouwens zou je ook denken een software issue. Maar wel vreemd dat toestel 3 a 4 jaar goed speelt en met volledige reset maar een week??

Hoi allemaal.
Ik heb nogal wat ervaring op het gebied van deze mainboards die in verschillende Philips modellen aanwezig zijn, waaronder de 6008, 7008 en 8008 series.
Probleem is dat na verloop van tijd de processor soldeercontacten op het mainboard broos worden vanwege warmte en verliest zo het contact met het mainboard. Deze processoren worden namelijk erg heet en het koelplaatje wat erop zit geplakt is helaas niet voldoende om alle warmte af te voeren.
Ik haal dit koelplaatje eraf en met een heteluchtapparaat verwarm ik de onderkant van het mainboard, waar de processor zit. Niet te lang, want alles verbranden is niet handig. Wel zo lang dat het soldeer weer zacht wordt.
Dit is maar een tijdelijke oplossing als je de oude koelplaatje er weer op zet.
Ik plak zelf een lange (15 cm x 4 cm) koelplaat op de binnenkant van de backcover, horizontaal richting de voeding. Wel zo uitgemeten dat een van de uiteinden precies bover de processor staat en voor de voedig. De afstand tussen de processor en koelplaat zal ongeveer 3 to 5 mm zijn bij monteren van de tv backcover. Hier moet uiteindelijk een stuk wartegeleidend rubber tussen en uiteraard koelpasta. Je kan zelf bepalen of alles past of niet.
Ik heb al verschillend tv's op deze manier gefixed en de warmte die ervanaf komt is na reparatie vrijwel nehil.
Let wel, als het niet lukt de tv aan de praat te krijgen na het verhitten van de processor contact punten, dan gaat het helaas over.
Succes.

Er wordt mij dus veel duidelijk ivm dit chassis.

Tessie, heb jij bepaalde referenties waar je dergelijk koelmateriaal kan aankopen?
Ik heb een vermoeden dat de tv van mijn vriend (zie mijn topic van gisteren) en verschillende toestellen op de zaak op dezelfde manier gaan hersteld worden zoals je aangeeft.
(Wat wordt die originele koelvin heet joh, na een kwartier spelen ;))

Het terug plakken van de koelplaat ben benieuwd naar wat voor lijm er wordt gebruikt? Zou het niet een idee zijn om ter hoogte van de processor in de achterwand een klein upc ventilator te plaatsen.

Ik heb hetvolgende gedaan:
Had nog een afbraak chassis van een 2B liggen. Ik nam de koelplaat van de geluidseindtrappen. Twee gaatjes gemaakt op dezelfde afstand als de gaatjes op de originele koelvin.
De originele koelvin met koelpasta gemonteerd op de Fusion chip, de 2B koelplaat dmv koelpasta tegen de originele koelplaat gehangen en tot slot de twee koelplaten tegen elkaar en tegen de chip bevestigd met langere dan de twee originele weerhaakjes.

De rugwand kan er nog perfect tegen en de boel wordt stukken beter gekoeld.
Tv teruggebracht, maar helaas werkt nu plots de RF afstandsbediening niet meer. Er komt ook Error 44 in het service menu. Hopelijk ergens een stekkertje los...

@Tessie ik heb een vraag, hoelang hebt uw de onderkant verwarmt en op welke temperatuur en doet uw dat met of zonder flux? ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met een phillips 46pfl8008k/12 met chassis qfu 1.2e. als ik de tv aan doe wordt eerst de processor super warm en daarna koelt die weer af en pas daarna begint de led 2x te knipperen. dat is na 4min nadat ik de stekker in het stopcontact heb gedaan.