Is het niet een kwestie van die 2 lipjes naar elkaar toe buigen (onderste foto) en dan het deksel - waar die 6 schroefjes inzaten - op te tillen?

nou dan ben ik een flinke nono, maar ik krijg die AB niet open :)

zal sealskin wel bellen maandag. Als het zou eenvoudig is...
Het lijkt erop dat de KIT een betje is gaan plakken want ik zelf met schroevendraaiers ertussen beschadig ik de behuizing...

die "lipjes" zijn de gaten waar een deksel op zat waarmee je bij de schroefjes komt...

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (15%)]

in de schroefgaatjes drukken, zodat de voorkant los komt?

Op de grond gooien..doet mn vrouw ook altijd, gaat ALTIJD open >:)

Ik fronste mijn wenkbrauwen bij het lezen van de topictitel. Sealskin kende ik alleen van douchegordijnen en badmatjes :-)

AND THE WINNER IS..... *TROM GEROFFEL*

*MEER TROM GEROFFEL*

TESTMAN!!!!!!!

Op 5 maart 2017 10:28:51 schreef testman:
ik denk dat de insteek is dat je gewoon een nieuwe bestelt als deze niet meer werkt..

Vandaag Sealskin gebeld en kon mijn oren niet geloven: deze batterij is NIET te vervangen: er zit 5 jaar garantie op deze baden: als je erbinnen zit krijg je kostenloos een nieuwe AB. Anders heb je pech!

en die pech bestaat uit: De AB is niet meer leverbaar, want het voldeed niet. (GOH!!!)
nu bieden ze een bediening op het bad, waarbij de een gat in het bad boren en daar de bediening op maken (Ik houd niet zo van boren in een bestaand bad en WIE betaald die kosten???)

Ik heb 5 minuten met die man aan de lijn gezeten om ZEKER te weten dat hij geen geintje maakte!! Echt dit is met STIP het slechts ge-engineerde elektronica product wat ik ken..... Zelfs een chinees bedenkt het nog beter!!!

De eigenaar is nu aan het kijken of ze iets kunnen regelen. Mijn voorstel is om de bovenkant te recyclen en er een IP67 behuizing van farnell onder te maken. Kijken of alleen de folie lukt of wellicht de hele bovenkant erop moet plakken.

Ongelofelijk zeg!

En de tekst in de handleiding voldeed zeker ook niet.....

Wat dacht je van AB openzagen/snijden/kraken, batterij verhangen en weer sealen (desnoods in een nieuwe behuizing)?

@maartenbakker: zie mijn laatste alinea: die optie heb ik dus ook aangeboden..

@flash2b: de man zei dat dat een oudere handleiding was, deze AB was nieuwer
vermoedelijk was die AB dus niet IP68 ofzo...

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (45%)]

ik denk dat je het meeste heel houdt als je met een dremel middenop de achterkant een stuk plastic eruit slijpt. breken aan de zijkant levert kromme naden ed op. de batterij zal in het midden zitten, maar kan boven of onder zitten. het ding in balans op een potlood leggen en zien of de balans netjes in het midden ligt, zo ja zit de batterij ook in het midden.

@testman
Hij moet waterdicht terug dicht.

2 opties:

folie loshalen en die op nieuwe behuizing plakken

De ab in 2 stukken halen op de kitnaad en de bovenkant op de nieuwe behuizing kitten..

Woon in brabant dus geldt:

"As ge 't nie meer wit, vat de kit"

Sealskin kent dat motto ook, zijn dan ook brabo's

Heb dan nog 1 geluk dat ze hem niet met dat andere motto hebben laten drijven:

"'t mak nie uut hoe grôt 't gat of de schur, vat de pur"

Dan had ik hem compleet uit de pur moeten hakken

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (24%)]

je kunt wel een gat in de onderkant maken, daarna dit gat afdichten met lijm en een stuk groter plastic.

de toetsfolie krijg je er niet goed/heel af doorgaans, deze kreukelt op door het lostrekken.

ik heb het idee dat rond de aan/uit knop een grote ring te zien is op de foto, kan huidsvet zijn, maar de batterij houder welke is gegoten in de behuizing kan ook. dan zou deze aan de onderzijde bereikbaar zijn..

Het is een beetje laat, maar misschien heb je er toch nog wat aan.
De boven en onderkant van de ab zitten gekit. Als je met een zeer dun mesje tussen de naad doorsnijd, kun je daarna met een beetje wrikken de beide helften van elkaar halen.
Erin zitten gewoon 2 AAA batterijen.

Zorg echter dat je goede kwaliteit batterijen terug stopt; ik had er Philips in gedaan en die zijn gaan lekken. Nu is het ding echt naar de knoppen.
Dan rest alleen nog de sealskin oplossing: bad ombouwenn naar bediening in de rand, voor de lieve som van een kleine €500,- ..

ik heb hem vorige week eindelijk open gekregen, maar er is reeds (op kosten van sealskin/leverancier) een bad bediening geplaatst.

Als je dus nog een AB zoekt!! ik heb er 1 over!

Daar heb ik zeker interesse in!
Ik heb het probleem dat de leverancier niet meer bestaat, en sealskin nog niet erg veel verantwoordelijkheid toont voor het netjes oplossen van problemen door een (in mijn ogen) slecht ontworpen product.
Ik stuur je een mail

Mocht er nog zo'n sealskin afstandsbediening bij iemand beschikbaar zijn hoor ik het heel graag, hier hetzelfde probleem.
Tips voor een alternatieve oplossing zijn ook welkom, zoals door wie de bediening aangepast bij jou Henk. In mijn nieuwe woning zit een sealskin whirlpool met een niet werkende afstandsbediening.

Klinkt als: opensnijden en nieuwe batterijtjes erin kitten.

Op donderdag 9 oktober 2025 22:39:26 schreef maartenbakker:
Klinkt als: opensnijden en nieuwe batterijtjes erin kitten.

Dat heeft iemand al geprobeerd en daarbij de ffc van de printplaat doorgesneden helaas. Dus geen optie meer.
Andere optie is iemand die hem werkend heeft een universele ab sturen om in te leren en mij terug te sturen. Zou kunnen werken met wat geluk.

ffc? Wat betekent dat en dat is niet te repareren?

Op donderdag 9 oktober 2025 22:45:34 schreef RAAF12:
ffc? Wat betekent dat en dat is niet te repareren?

Flat Flexible Cable, zo'n hele platte kleine kabel tussen electronica. Die verbind en kleine printplaat met de printplaat die direct achter de knoppen zit.

Ah, ja dat is lastig te repareren of prutsen met geleidende zilverlijm is misschien een optie, of een nieuwe kopen a €300
https://sav-plus.com/de/bain/1226-telecommande-balneo-sealskin-.html

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (34%)]

Ja vind ik ook kostbaar voor zo'n AB. Doet zo'n pool het ook zonder AB? Ik heb er geen verstand van. Niet op voorraad, maar blijkbaar wel te bestellen.

Ik neem aan dat de FFC onderdeel is van het toetsenbord. Dan kun je het printplaatje met de rest van de schakeling misschien aan een nieuw waterdicht toetsenbordje bedraden en in een nieuw kastje monteren... Hoop gedoe, maar je omzeilt een dure nieuwe AB (als hij al leverbaar zou zijn is het dubieus: die Fransman verkoopt ze als New Old Stock met 2 maanden garantie....) of eventueel een dure ombouw.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (10%)]

Op donderdag 9 oktober 2025 23:04:25 schreef maartenbakker:
Ik neem aan dat de FFC onderdeel is van het toetsenbord. Dan kun je het printplaatje met de rest van de schakeling misschien aan een nieuw waterdicht toetsenbordje bedraden en in een nieuw kastje monteren... Hoop gedoe, maar je omzeilt een dure nieuwe AB (als hij al leverbaar zou zijn is het dubieus: die Fransman verkoopt ze als New Old Stock met 2 maanden garantie....) of eventueel een dure ombouw.

Dank voor het meedenken! Ik heb geen ervaring met het opnieuw bedraden aan een ander toetsenbord. Maar lijkt mij wel een interessant project. Heb je een hint waar ik zoiets kan bekijken online en waar de spullen te koop zijn?
Edit: De ffc zit idd vast aan het toetsenbord en los aan de printplaat.