maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op donderdag 9 oktober 2025 22:39:26 schreef maartenbakker:
Klinkt als: opensnijden en nieuwe batterijtjes erin kitten.
Dat heeft iemand al geprobeerd en daarbij de ffc van de printplaat doorgesneden helaas. Dus geen optie meer.
Andere optie is iemand die hem werkend heeft een universele ab sturen om in te leren en mij terug te sturen. Zou kunnen werken met wat geluk.
Op donderdag 9 oktober 2025 22:45:34 schreef RAAF12:
ffc? Wat betekent dat en dat is niet te repareren?
Flat Flexible Cable, zo'n hele platte kleine kabel tussen electronica. Die verbind en kleine printplaat met de printplaat die direct achter de knoppen zit.
Ah, ja dat is lastig te repareren of prutsen met geleidende zilverlijm is misschien een optie, of een nieuwe kopen a €300
https://sav-plus.com/de/bain/1226-telecommande-balneo-sealskin-.html
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (34%)]
Op donderdag 9 oktober 2025 22:51:37 schreef RAAF12:
Of een nieuwe kopen a €300 https://sav-plus.com/de/bain/1226-telecommande-balneo-sealskin-.html
Ik had hem ook gevonden, naast dat hij niet beschikbaar is, ook erg duur.
Ja vind ik ook kostbaar voor zo'n AB. Doet zo'n pool het ook zonder AB? Ik heb er geen verstand van. Niet op voorraad, maar blijkbaar wel te bestellen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik neem aan dat de FFC onderdeel is van het toetsenbord. Dan kun je het printplaatje met de rest van de schakeling misschien aan een nieuw waterdicht toetsenbordje bedraden en in een nieuw kastje monteren... Hoop gedoe, maar je omzeilt een dure nieuwe AB (als hij al leverbaar zou zijn is het dubieus: die Fransman verkoopt ze als New Old Stock met 2 maanden garantie....) of eventueel een dure ombouw.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (10%)]
Op donderdag 9 oktober 2025 23:04:25 schreef maartenbakker:
Ik neem aan dat de FFC onderdeel is van het toetsenbord. Dan kun je het printplaatje met de rest van de schakeling misschien aan een nieuw waterdicht toetsenbordje bedraden en in een nieuw kastje monteren... Hoop gedoe, maar je omzeilt een dure nieuwe AB (als hij al leverbaar zou zijn is het dubieus: die Fransman verkoopt ze als New Old Stock met 2 maanden garantie....) of eventueel een dure ombouw.
Dank voor het meedenken! Ik heb geen ervaring met het opnieuw bedraden aan een ander toetsenbord. Maar lijkt mij wel een interessant project. Heb je een hint waar ik zoiets kan bekijken online en waar de spullen te koop zijn?
Edit: De ffc zit idd vast aan het toetsenbord en los aan de printplaat.