Project Aansturing Proportioneel hydraulisch ventiel

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier dus zal mij even voorstellen.Ik ben een student elektromechanica(hogeschool),ben afkomsitig van beringen en ik ben veel bezig met grondverzetmachines en dergelijke.

Bij mijn studies heb ik een basis elektronica gekregen maar het is toch nog een vrij onbekende wereld voor mij. Ik ben momenteel met een project bezig voor mezelf waarrond ik nog enkele vragen en adviezen zou kunnen gebruiken!

In de moderne hydraulica wordt er steeds vaker gebruikt gemaakt van proportionele ventielen. Deze ventielen worden dan aangestuurd door een PWM-signaal dat een solenoid bekrachtigd. afhankelijk van de Stroom zal deze postie dan bepaald worden en een hydraulisch debiet geregeld worden.

Wat ik nu graag zou willen maken is eeen toestel dat ik zelf op deze ventielen (solenoids) kan aansluiten en zo deze ventielen zelf kan testen.
Hierdoor kan ik bij een storing dus uitzoeken of het ventiel nog goed werkt of het probleem bij de aansturing van de machine ligt en dus elektrisch is.

Om dit te kunnen verwezenlijken dien ik dus zelf een pwm signaal te creëren waarmee ik de stoom voor de selenoids kan regelen en dus de positie kan bepalen.
Het nodige pwm signaal:
frequentie:-+1Khz
Stoom; 500 ma tot max 2000ma
voeding:12v of 24 (afhankelijk van de soort machine hebben deze een 12 of 24 volt circuit waar de solenoids op werken) ik wil dus de batterij voeding van de machine zelf gebruiken voor mijn sturing.

Ik heb al het een en ander opzoekingswerk gedaan en kwam uit bij een zelfbouw pakketje van Conrad waarop een ingangspanning van 0-35 volt kan en een stroom kan geleverd worden tot 6.5A de frequentie kan ingesteld worden tussen 100hz en 5 khz

link:
http://www.conrad.be/ce/nl/product/190967/Velleman-K8004-PWM-vermogens…