Multimeter oscilloscope aanschaffen

De vragen zijn vaak voorbij gekomen en daarom ga ik niet vragen wat ik moet aanschaffen, maar ik zou graag willen weten waar ik op moet letten bij aanschaf. Ik heb verschillende multimeters oscilloscoop combinaties voorbij zien komen en om eerlijk te zijn zie ik door het bomen het bos niet meer.

Ik ben werkzaam als service monteur cv installatie, zonnepanelen en elektronische installaties. Daarbij moet ik zowel weerstand,temperatuur, ampère, harmonische stromen meten, enz.

Aangezien mijn oude meter defect is en dus vervangen moet worden wil ik eigenlijk kijken naar een uitgebreidere meter. Ik heb genoeg voorbij zien komen tussen de €300,- en €500,-.

Reinhold Korst
vergeten

Golden Member

Op 24 mei 2017 20:10:31 schreef Reinhold: Ik ben werkzaam als service monteur cv installatie, zonnepanelen en elektronische installaties. Daarbij moet ik zowel weerstand,temperatuur, ampère, harmonische stromen meten, enz.

Harmonischen meten is daarvan wel de lastigste.
In welk spectrum speelt zich dit af? (hoogste van invloed zijnde frequentie) Ik denk dan vervolgens aan een LF/MF/HF spectrumanalyser.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
rbeckers

Overleden

Stroomtang/meter is een optie, wel een die vanaf DC meet.

Lambiek

Special Member

Ik ga met rbeckers mee. Wat je met een scoop moet als CV monteur zou ik even niet weten, of je moet aan een bus systeem moeten meten.

Als je een laptop hebt, zou je ook hier eens naar kunnen kijken.

https://www.circuitsonline.net/downloads/werken_met_profilab_expert_4.…

Hoofdstuk 7, blz. 123 tot en met blz. 132.

Met zoiets kun je ook heel veel, je kan ook grafieken laten schrijven en die opslaan.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 24 mei 2017 20:52:20 schreef vergeten:
[...]Harmonische meten is daarvan wel de lastigste.
In welk spectrum speelt zich dit af? (hoogste van invloed zijnde frequentie) Ik denk dan vervolgens aan een LF/MF/HF spectrumanalyser.

De hoogte van de frequentie is juist een van de problemen waar ik ook mee zit
Ik heb verschillende voorbij zien komen.
Het gaat mij er om dat ik in een groepenkast de spanning kan meten.
Die ik in de volgende link heb gevonden leek voor mij wel gezchikt.
http://m.reichelt.de/Multimeter-digital/CEM-DT-9989/3/index.html?ACTIO…

Op 24 mei 2017 21:18:53 schreef Lambiek:
Ik ga met rbeckers mee. Wat je met een scoop moet als CV monteur zou ik even niet weten, of je moet aan een bus systeem moeten meten.

Veel cv ketels werken met bus systeem.
Maar ik doe ook veel storing en aanleg electra en meterkasten. En ik hoef niet een hele professionele. Maar wel 1 voor de toekomst.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 24 mei 2017 22:54:41 (24%)

Reinhold Korst
Thevel

Golden Member

Hierboven:
Je link doet het niet.
Deze wel.

Lambiek

Special Member

Op 24 mei 2017 21:24:16 schreef Reinhold:
Veel cv ketels werken met bus systeem.
Maar ik doe ook veel storing en aanleg electra en meterkasten. En ik hoef niet een hele professionele. Maar wel 1 voor de toekomst.

Kijk nog even naar mijn vorige post, heb nog wat toegevoegd.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
rbeckers

Overleden

Losse scoop en multimeter is handiger.
Om een bus systeem en elektra goed en veilig met één meter te kunnen meten heb je een dure meter.