Multimeter oscilloscope aanschaffen

De vragen zijn vaak voorbij gekomen en daarom ga ik niet vragen wat ik moet aanschaffen, maar ik zou graag willen weten waar ik op moet letten bij aanschaf. Ik heb verschillende multimeters oscilloscoop combinaties voorbij zien komen en om eerlijk te zijn zie ik door het bomen het bos niet meer.

Ik ben werkzaam als service monteur cv installatie, zonnepanelen en elektronische installaties. Daarbij moet ik zowel weerstand,temperatuur, ampère, harmonische stromen meten, enz.

Aangezien mijn oude meter defect is en dus vervangen moet worden wil ik eigenlijk kijken naar een uitgebreidere meter. Ik heb genoeg voorbij zien komen tussen de €300,- en €500,-.

Reinhold Korst
vergeten

Golden Member

Op 24 mei 2017 20:10:31 schreef Reinhold: Ik ben werkzaam als service monteur cv installatie, zonnepanelen en elektronische installaties. Daarbij moet ik zowel weerstand,temperatuur, ampère, harmonische stromen meten, enz.

Harmonischen meten is daarvan wel de lastigste.
In welk spectrum speelt zich dit af? (hoogste van invloed zijnde frequentie) Ik denk dan vervolgens aan een LF/MF/HF spectrumanalyser.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
rbeckers

Overleden

Stroomtang/meter is een optie, wel een die vanaf DC meet.

Lambiek

Special Member

Ik ga met rbeckers mee. Wat je met een scoop moet als CV monteur zou ik even niet weten, of je moet aan een bus systeem moeten meten.

Als je een laptop hebt, zou je ook hier eens naar kunnen kijken.

https://www.circuitsonline.net/downloads/werken_met_profilab_expert_4.…

Hoofdstuk 7, blz. 123 tot en met blz. 132.

Met zoiets kun je ook heel veel, je kan ook grafieken laten schrijven en die opslaan.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 24 mei 2017 20:52:20 schreef vergeten:
[...]Harmonische meten is daarvan wel de lastigste.