Gefeliciteerd

evdweele

Overleden

Maar hoeveel van 60.000 hebben in het afgelopen jaar daadwerkelijk iets gepost?
Dat lijkt me veel relevanter.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Inderdaad. Als ik het zo bekijk, zijn er 20-30 regulars, misschien zijn het er honderd. Dan zijn er figuren die af en toe wat posten. En figuren die 1 vraag hebben en dan weer weg zijn. Maar als ik zo mag gokken, dan heb ik de indruk dat dit ook bij lange na niet op 1000 per jaar komt.

Dus dan zijn er veel accounts met precies nul posts. Dat zullen dan wel automatisch gemaakte accounts zijn die bedoeld waren om te gaan spammen, maar waar dat uiteindelijk niet gelukt is.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

En waarom zijn al die lege accounts nog niet opgeruimd? Na 2 jaar ongebruikt kan het wel weg toch?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
evdweele

Overleden

Op gloeidraad.nl worden regelmatig alle accounts gewist die een jaar lang niet hebben ingelogd.
Dat zegt natuurlijk nog niets over het postgedrag, maar het schoont wel lekker op.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

co zit ook bijna aan 2 miljoen posts zie ik, zal nog wel een jaartje duren :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Vergeet niet dat er ook vast veel accounts zijn van bezoekers die trouw het forum volgen maar alleen sporadisch inloggen als ze wat te melden hebben. Zoals ik :-)

Vindt het ook leuk en interessant om soms gewoon mee te volgen.
Hier en daar steek je toch wat op hoor waarvoor dank aan alle leden en moderators.

Als andere leden een probleem reeds goed / voldoende behandeld hebben, is het toch ook niet de bedoeling dat je datzelfde nog eens op een andere manier zegt als je daar ook iets van af weet.
Enkel als ik niet akkoord ben met wat er geschreven wordt, of ik iets kan aanvullen, ga ik reageren.
Daardoor krijg je natuurlijk de indruk dat sommige leden weinig of niet reageren.

maartenbakker

Golden Member

Op 25 mei 2017 19:18:21 schreef evdweele:
Op gloeidraad.nl worden regelmatig alle accounts gewist die een jaar lang niet hebben ingelogd.
Dat zegt natuurlijk nog niets over het postgedrag, maar het schoont wel lekker op.

Toevallig lees ik daar net een bericht van iemand die een jaar niets gepost had dus voor zijn bericht een nieuw account moest aanmaken. Of het opschonen daartegen opweegt is de vraag, want zoveel opslagruimte kost dat niet.

Een ander probleem bij gloeidraad en het transistorforum is dat een account niet dichtgaat maar gewoon echt weg is. Je kunt dus ook nooit meer op de username klikken om de andere posts van de betreffende gebruiker te doorzoeken en dat is onhandig als je bijvoorbeeld (zoals ik) aan forumposts refereert in je eigen archief (types en codenummers) als bronmateriaal voor research (om nog maar niet te spreken van de onbereikbaarheid van opgeheven accounts voor priv'eberichten - hoewel ik dat maar uiterst zelden doe).

Technisch de handigste oplossing is om een account niet te verwijderen maar op inactief te zetten en eventueel informatie uit het profiel onzichtbaar te maken of te verwijderen.

Dan kun je het eigenlijk net zo goed laten bestaan als de eigenaar het niet op wil heffen, want qua opslag maakt het niet uit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik vrees dat hier toch wel een meerderheid van spammers is. Account aanmaken nooit het emailadres verifiëren of posten want alleen het linkje aan de beheerder laten zien is genoeg. De account wordt verwijderd maar ik denk dat dit tellertje gewoon de "max (id) " is..

Gewone accounts opruimen is wel een heel bijzonder fenomeen. Iemand kan wel elke drie jaar even een dingetje willen posten. Misschien zelfs een update op een eerdere post. Diskopslag van een accountrecord is hooguit 1kB. Veel minder dan de posts die de eigenaar heeft gedaan.

Lambiek

Special Member

Op 25 mei 2017 18:59:09 schreef rew:
Inderdaad. Als ik het zo bekijk, zijn er 20-30 regulars, misschien zijn het er honderd.

Het is inderdaad net als rew zegt, het zijn er een flinke hand vol die dagelijks iets posten/antwoorden.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 25 mei 2017 22:10:53 schreef pamwikkeling:
Als andere leden een probleem reeds goed / voldoende behandeld hebben, is het toch ook niet de bedoeling dat je datzelfde nog eens op een andere manier zegt als je daar ook iets van af weet.
Enkel als ik niet akkoord ben met wat er geschreven wordt, of ik iets kan aanvullen, ga ik reageren.
Daardoor krijg je natuurlijk de indruk dat sommige leden weinig of niet reageren.

Helemaal mee eens. Zo herkenbaar.
Nu reageer ik om te zeggen dat ik het er mee eens ben, dat zal ik anders zelden doen. Wel probeer ik af en toe een vrolijke noot toe te voegen.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Totale beginner

Golden Member

Er zijn inderdaad een paar regulars die bijna dagelijks posten. Maar ik denk dat er een heel pak mensen zijn zoals ik, ik lees bijna dagelijks en post gemiddeld elke maand enkele berichten.

Om de database snel te houden kan het wel eens goed zijn om alle oude accounts die niet meer inloggen te wissen.

Mvg,
Daan

maartenbakker

Golden Member

Als een database daar langzaam van wordt, is er wat anders aan de hand.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
rbeckers

Overleden

Ik post regelmatig. Meestal korte posts. ;)
En aangezien een paar TB (1TB = 1000GB) betaalbaar is, verwacht ik geen problemen met opslag.

Op 26 mei 2017 13:03:49 schreef Totale beginner:
..
Om de database snel te houden kan het wel eens goed zijn om alle oude accounts die niet meer inloggen te wissen.

Een goed opgezet systeem heeft hier geen last van. Zelfs 1kB per user in RAM houden (doet geen enkel forumsoftware maar stel...) is 66MB. Peanuts voor een systeem met 4GB.

Op 25 mei 2017 18:59:09 schreef rew:
Inderdaad. Als ik het zo bekijk, zijn er 20-30 regulars, misschien zijn het er honderd.

In de loop van tijd veranderen die regulars nog wel eens van samenstelling, kan je er toen ik hier voor het eerst begon de klok op gelijk zetten dat Free electron een discussie op zijn kop zette nu zijn dat weer andere mensen.

Dus over 15 jaar is 60.000 leden niet erg veel.
Ik kan niet zo snel vinden wanneer het eerste elektron hier geboren is.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Thevel

Golden Member

Ik kan niet zo snel vinden wanneer het eerste elektron hier geboren is

Ik weet het niet zeker maar zo te zien is dit de eerste post.

Deze is enkele minuten ouder.
Vreemd trouwens, dat message 1 nieuwer blijkt te zijn. Er lijkt in de beginjaren iets niet bepaald chronologisch te zijn verlopen met de nummering.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik post ook niets, maar volg het forum wel. Ben drie jaar geleden begonnen met me te verdiepen in de wondere wereld van electronica. En ik leer hier op het forum erg veel. Als ik zoveel kennis bezat als de reguliere posters, had ik wel vaker gereageerd. Ik hoop in de toekomst wel iets voor het forum te kunnen betekenen.

Ben G.

Golden Member

Hetzelfde is van toepassing op mij.
Het is zo fijn al die kennis hier.
Bedankt allen :-)

maartenbakker

Golden Member

Op 26 mei 2017 23:01:04 schreef Jochem:
Deze is enkele minuten ouder.
Vreemd trouwens, dat message 1 nieuwer blijkt te zijn. Er lijkt in de beginjaren iets niet bepaald chronologisch te zijn verlopen met de nummering.

Net als de user ID's die opvallend allemaal rond de 350 zitten bij de vroege berichten. Ik heb niet echt verdergekeken maar opvallend genoeg zit er onder de 350 ook wel een hele bubs profielen die redelijk ingevuld zijn maar niets gepost hebben.

Ik heb ergens een vaag vermoeden dat er in het prille begin eens wat bitjes omgevallen zijn en dat er op 19 augustus 2001 om 15:48 een backup is teruggezet of een migratie is uitgevoerd, zit ik er ver naast?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

Co had vroeger een andere naam (ben vergeten welke)
Sommige posts en users zullen van voor die tijd gemigreerd zijn.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

ik ben 1 van die wat stillere leden, ik vermaak me kostelijk met wat er allemaal word gepost.
en lees en leer elke dag weer wat nieuws.

er zit hier een hoop kennis verborgen en ik doe hier ook ideetjes op voor mijn eigen projectjes.

onderschat in ieder geval niet de waarde van jullie forum!