Er zijn verschillende methoden van aanpakken, de beste methode is deze van GJ_, één kopen.
Ik tracht mij altijd in de schoenen van de TS te plaatsen en wat jij daar voorstelt is voor een starter niet doenbaar, daar gaat veel tijd over.
Edit: met een schakeling zoals in de link heb je zelfs geen µC nodig, enkel een up-down counter IC, dan moet je enkel een gepaste encoder en wiel hebben/maken.
Natuurlijk zal hij heel blij zijn als iemand het voor hem maakt en zal u heel dankbaar zijn
edit2: Maar zoals ik vroeger al dikwijls heb aangehaald, moest ik als bedrijf iets uitgeven als stageproject, dan zou de stagiair de opdracht meekrijgen van zoveel mogelijk commerciële toestellen/stukken te gebruiken.
Ik heb het genoeg meegemaakt met de opkomst van de digitale elektronica. Er wordt iets gemaakt en geïnstalleerd en de maker verandert van werk of studeert af en gaat elders werken en daar sta je dan als er zich panne voordoet.
Dat is ook waar GJ_ voortdurend zit op te hameren, ik versta hem wel maar het blijft interessant om als stagiair iets te kunnen tonen.
Maar goedkoop is in die omgeving meestal duurkoop.
[Bericht gewijzigd door
MGP
op zaterdag 17 juni 2017 10:16:50
(39%)