schaarhefbrug

Hallo mede forumleden,
Ik wil een schaarhefbrug aanschaffen en twijfel tussen twee merken.
Mechanisch zijn ze gelijkwaardig maar de ene heeft een 2.2kW/230V/50Hz motor voor het hydraulische systeem en kan 2800kg tillen en de andere 2700kg met een 1.1kW/230V/50Hz motor.

Ik zal hem niet dagelijks gebruiken. De lichtere is een fractie goedkoper waardoor hij aantrekkelijk is.
De dubbel aantal kW's geeft zover ik weet dubbele pk's.

Mijn vraag: Is een motor van 2.2kW beter en dus zijn meerprijs waard dan de 1.1kW of is dat in dit geval niet zo relevant? Zijn er gegevens die belangrijk zijn en waar ik speciaal op moet letten bij deze elektromotoren?

Hoop dat iemand mij wijzer kan maken want ik ben een betrekkelijke leek op dit gebied maar zou toch mbv goede informatie de juiste keus willen maken
Vriendelijke groet,
Co49

ik vermoed dat de 2de ook wel zal werken, maar dat er een andere verhouding op de motor zal zitten waardoor het iets trager zal gaan
goed mogelijk dat de ene fabrikant het electrisch opgenomen vermogen heeft genomen, en de andere het mechanisch asvermogen van de motor

[Bericht gewijzigd door fcapri op zondag 18 juni 2017 14:22:58 (34%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 18 juni 2017 14:21:24 schreef Co49:
De lichtere is een fractie goedkoper waardoor hij aantrekkelijk is.

Wat is een fractie goedkoper?

Je kunt het eigenlijk een beetje vergelijken met een auto, de keuze maken tussen een 1600cc en een 2000cc.
Bij die laatste zal alles zwaarder zijn uitgevoerd waar nodig en waarvoor je die gaat gebruiken.
Moeilijk voor een buitenstaander om voor u te oordelen.

LDmicro user.
Shiptronic

Overleden

Welke 2 merken gaat het om? Een Koni/Stertill kan je (bijna) zonder risico aanschaffen. Andere merken heb ik vraagtekens bij en sommige loop ik er met een grote boog omheen :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.