Ik moet XL eerst zoeken om dan f te kunnen vinden met de formule: f = XL op 2 * 3.14 * L
Het probleem: ik zoek XL met 2 * 3.14 * f * L maar we hebben f dus niet. Dus dit is geen optie
We hebben enkel U, R, L, Z, Xc, Ic als gegeven gekregen.
Inderdaad, dit is maar een deel van het verhaal. Graag het hele verhaal vertellen.
Als het een schoolopgave is staat het ook nog in de verkeerde rubriek.
Martin V
Telefunken Sender Systeme Berlin
Als je weet dat Xl=2πf dan weet je ook dat f=XL/2πL.
Wat betreft het parallel schakelen van zelfinducties of reactanties ga ik nu verder niets uitleggen dat zal je zelf moeten oplossen.
Martin V
Telefunken Sender Systeme Berlin
Sorry bovenstaande klopt niet want Z is de impedantie van Xc plus L parallel. Je zal dus de reactantie van L moeten weten.
Serie, parallel, gemengd? parallel, was gezegd, sri
Met R=200 en Z=171.5 kunnen we in elk geval raden wat het niét is. 
Hoe dan ook is de vraag slordig gesteld: Xc = PLUS 250?! Stond dat er echt?
RES: Bijna, maar net iets anders. Er is trouwens nóg een oplossing.
[Bericht gewijzigd door Frederick E. Terman op (16%)]
Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Als de frequentie niet is opgegeven mag je uitgaan van de normale net-frequentie. De gevraagde frequentie kan de resonantiefrequentie zijn, maar dat staat er niet wat voor schakeling er van toe passing is.
Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Mel moet je ook niet alleen in kinders maten kleding winkels zoeken, er zijn ook winkels voor big-vet personen tot en met xxxl.
Op 3 oktober 2017 11:39:38 schreef Hunebedbouwer:
Als de frequentie niet is opgegeven mag je uitgaan van de normale net-frequentie.
Als de frequentie wordt gevraagd lijkt het me dat je die beter kunt beredeneren.
Als gokje zou je natuurlijk wel 50 Hz kunnen invullen en dan kijken of de rest klopt. Zo niet, dan kun je daarna alle andere bestaande getallen proberen. 
Hint: minstens één van de oplossingen voor f is niet de netfrequentie.
Op 3 oktober 2017 13:26:07 schreef Hunebedbouwer:
Mel moet je ook niet alleen in kinders maten kleding winkels zoeken, er zijn ook winkels voor big-vet personen tot en met xxxl.
Hahahah, hij is goed 
RES
RES
RES: Bijna, maar net iets anders. Er is trouwens nóg een oplossing.
Imaginaire rekenmethode?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Impedantie#De_complexe_impedantie
[Bericht gewijzigd door RES op (23%)]
We weten van Z alleen de grootte. Er zijn dus twee oplossingen.
(In beide gevallen wel gewoon XC = −250 nemen, daar heeft het niet mee te maken.
)