Rosmalen beurs 2018

Schimanski

Golden Member

@Floppy, dat is zeker een mooie meter. Rosmalen is bij uitstek een radio(amateur) beurs dus ook de Siemens radio zal vast wel interesse voor zijn.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Hopen dat ik dit jaar weer een partij Toughbooks tegenkom voor een nette prijs :9~

Vorig jaar drie CF-18 Mk4'en gekocht, een Mogo Mouse, een USB-TV stick voor SDR en gratisch een oliekacheltje gekregen :P

btw @Gadget_inc, neem jij toevallig ook je computerspul mee? Kon niet komen naar Deurne, maar Rosmalen kom ik zeker wel.

Waar is trouwens de CO'ers verzamelplek bij Autotron?

[Bericht gewijzigd door AWDebiel op zondag 18 februari 2018 19:43:17 (30%)

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
haasje93

Golden Member

Voor die Fluke 8840 lijkt het mij wel handig om van te bvoren vast te stellen of hij komt met de AC optie.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Thevel

Golden Member

Op 8 februari 2018 22:44:29 schreef Sine:
Niet:
-Oude pc meuk

Heb hier nog een oude Apple I computer staan, dus die hoeft ook niet? :) :) :)

Schimanski

Golden Member

Geen apples met peren vergelijken... ;)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Shiptronic

Overleden

Op 18 februari 2018 19:35:33 schreef AWDebiel:

Waar is trouwens de CO'ers verzamelplek bij Autotron?

Je weet dat we daar met een eigen stand staan ? :)

Op 18 februari 2018 20:26:36 schreef Thevel:
[...]Heb hier nog een oude Apple I computer staan, dus die hoeft ook niet? :) :) :)

Die zou ik bewaren als appeltje voor de dorst !

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zondag 18 februari 2018 20:59:10 (36%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Die mag je gerust hier komen brengen !
Het oudste wat ik momenteel heb staan, is een SE wel compleet met matrix printer en 40MB externe SCSI HD

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Tidak Ada

Golden Member

Op 18 februari 2018 20:58:05 schreef Schimanski:Geen apples met peren vergelijken... ;)

Heb jij dan nog een "Pear"PC staan?
Die zijn er korte tijd geweest, ik dacht een Nederlands product met een knipoog naar Apple, concurrent van "Tulip".

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

De 'pear' was apple 1 of 2 compatible computer.

Niet iets waar apple specifiek bij van werd enzo ;)

Ik heb hier twee big schopper vol met klein spul. Varierend van gelijkrichters, trafo'tjes, regelweerstand, losse onderdelen. Kunne /mogen opgehaald worden voor Rosmalen.

chuckie

Honourable Member

Hallo Zeeman.
Stuur me je adres, zal wel niet dat kleine cafe bij de haven zijn, dan kom ik het op 3 maart ophalen.

Alvast hartelijk bedankt voor de geste, we kunnen het heel goed gebruiken.
(Dit jaar zijn er nog niet veel reactie's geweest.)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Wat betreft die oude appel.. Ik rij na Rosmalen door naar Helmond, om wat spul af te leveren bij https://www.homecomputermuseum.nl/

Als daar belangstelling is voor die appel en hier niet / of op de stand dan kan ik die eventueel wel vanaf de CO stand vervoeren naar Helmond.

Geld overigens ook wel voor andere legacy antieke meuk (denk aan kleine kleuren CRT schermen ofzo)

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op maandag 19 februari 2018 16:10:16 (21%)

Tidak Ada

Golden Member

Ha Chukie,

Ik heb hier een HP180A en een 180B (Gehuegenscherm !) scoop in de weg staan, die samen gevoegd moeten worden tot één werkende 180B.

Verder nog wat klein spul dat gelijk mee kan

De koffie staat klaar! ;) :9~

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
chuckie

Honourable Member

Je adres hoef ik inmiddels niet meer te vragen...;)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Schimanski

Golden Member

HP 180B ken ik niet (en HP ook niet). De storage variant van de 180A is de 181A, bedoel je die misschien. Wat voor plug-in zit erbij (50 of 100MHz) ?

HP 180 system

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

Je hebt gelijk Mans, ik heb die kleine lettertjes op de units verkeerd afgelezen.

De vertical versterkeer is voor beide scoops een 1801A (50MHz)
De 180A heeft een 1822A Tijdbasis
De 181A heeft een 1821A Tijdbasis

De181A zou een probleem hebben met de synchronisatie, maar dat weet ik niet zeker meer.
De 180A heb ik er bij gekocht als donor voor de tijdbasisunit als het probleem daar ligt.

Ik ben er alleen nooit aan toe gekomen.

Ik heb een origineel snoer voor beide scoops. Van de 181A en de insteekunits daarvan heb ik de originele documntatie.

Mogelijk weet Guidob het fijne nog van die 181A

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

Chuck, kom je hier ook zooi ophalen???
Heb iig die LA's en microproffessors (minus 1 voor fred101)

Dan hebben we verder nog een vacante plaats in het CO beurs team.
1 lid wil er mee stoppen door tijdgebrek, maar we hebben nog wel iemand nodig.
Je krijgt een polsbandje en mag achter de stand en ook mee met wokken achteraf, wat inmiddels een traditie is. Ook krijg je toegang tot onze beursteam sectie op CO waar we overleggen e.d..
We vragen alleen of je om 07:00 uur al bij het autotron kan zijn om mee te helpen op te bouwen en verkopen op de stand.

Ik begreep net nog steeds vacant!
Misschien kan ik iemand met mijn knuffels en/of koekjes overhalen??
Neem van mij aan (geen HF freak) het is achter de stand veel gezelliger als ervoor. Ik ervaar het elk jaar als een feestje..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Hewlett

Honourable Member

Mits nog vacant, wil ik wel meehelpen bij de CO stand. Vroeg op, geen probleem. Ik hoor het wel ;-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
dijkmane

Golden Member

denk erover mij op te geven om te helpen die dag.
nog even iets regelen met de directie thuis, zodra rond, mail ik.

In no Sense, Nonsense
pietplof

Golden Member

In beginsel zou ik graag willen meewerken maar er zijn wat kleine maar toch hinderlijke praktische probleempjes. Misschien op te lossen maar zover was ik nog niet.
En nu ik al twee verse kandidaten zie verschijnen hoef ik verder geen moeite meer te doen.

festina lente

Ik heb hier nog een aantal mooie apparaten staan 19 inch breed, 1HE hoog, van Philips en Samsung, is van origine broadcast apparatuur. Werkt nog, je hebt er niets meer aan (denk ik), voorzien van mooie voeding, display, knopjes, berg connectors e.d. interesse?

https://i.ebayimg.com/00/s/MjUwWDkwMA==/z/tkYAAOSwsFpWTI8F/$_57.JPG

Uiteraard staat de koffie klaar :).

maartenbakker

Golden Member

Hmmm ik mis denk ik dingen straks... Ziet er uit als een mogelijke kruising tussen de TV-hobby en de Philips-hobby maar waarschijnlijk ga ik het dit jaar niet redden om er te zijn (de dag erna NVHR en tussendoor waarschijnlijk verjaardagen).

Toch maar de vraag, wat zit er verder allemaal tussen, of zijn het allemaal MPEG2 receivers?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 20 februari 2018 13:00:48 (17%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Mochten er nog mensen nodig zijn , ben eventueel ook beschikbaar. Vroeg op geen probleem, woon "om de hoek".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 20 februari 2018 13:00:15 schreef maartenbakker:
Hmmm ik mis denk ik dingen straks... Ziet er uit als een mogelijke kruising tussen de TV-hobby en de Philips-hobby maar waarschijnlijk ga ik het dit jaar niet redden om er te zijn (de dag erna NVHR en tussendoor waarschijnlijk verjaardagen).

Toch maar de vraag, wat zit er verder allemaal tussen, of zijn het allemaal MPEG2 receivers?

Ik heb 6 van deze units. Verder nog een Samsung multiplexer om het geheel aan elkaar te knopen, nog een ander apparaat waarvan ik het doel niet weet voorzien van een 6 tal nixies (frequentie?), is een overblijfsel van, dacht er ooit wat leuks mee te doen, maar het staat me in de weg inmiddels, te goed om weg te gooien, verkocht krijg ik het niet :).

Ik ben zelf niet op Rosmalen aanwezig, chuckie of iemand mag het komen halen indien er interesse is.

Overigens die foto is niet van mij, volgens mij hebben die van mij meer knopjes en ledjes, maar ik kan me vergissen :). Als je wilt maak ik straks even een foto als ik thuis ben.

chuckie

Honourable Member

@Antoine
Ik denk dat er misschien wel interesse voor zal zijn, al is het voor de behuizing.
Stuur me maar een mail met je adres en dan kom ik je er 3 maart van verlossen.
Alvast hartelijk bedankt.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde