startonderbreker omzeilen

Beste mensen het hoort misschien niet hier thuis maar ik zoek een noodoplossing , ben mijn autosleutel kwijt en mijn reserve heeft geen startonderbreking .

is het mogelijk deze auto te starten (staat beetje ver van huis)
door de ontsteking en inspuiting te voeden via schakelaar met accu en aan te duwen (kan ook ff spanning op startmoter zetten)

dealer gebeld en duurt enkele dagen voor nieuwe sleutel er is , zit nu zonder auto met invalidekaart , auto in oss en ik den bosch .

misschien een tip , thuis heb ik werkplaats en ben gepensioneerd auto electrichien

Mitsubishi Lancer Wagon 2006 benzine Chassisnummer JMBLNCS3W6U004761

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Lambiek

Special Member

is het mogelijk deze auto te starten (staat beetje ver van huis)
door de ontsteking en inspuiting te voeden via schakelaar met accu en aan te duwen (kan ook ff spanning op startmoter zetten)

Als je het circuit overbrugt zal het best mogelijk zijn, maar wat doe je met je stuurslot.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 5 maart 2018 12:03:46 schreef Lambiek:
[...]
Als je het circuit overbrugt zal het best mogelijk zijn, maar wat doe je met je stuurslot.

heb wel een reservesleutel zonder transponder .
moet dus ontsteking en inspuiting extern voeden

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Lambiek

Special Member

Nou, je moet dus je startonderbreking circuit omzeilen. Als dat circuit op een ingang van je CPU zit, dan krijg je hem waarschijnlijk niet aan als je de ontsteking en je inspuiting voed.

Maar weet dat niet zeker.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Helaas is het met de benzine versie's niet mogelijk de startonderbreker zomaar te omzeilen. De enigste manier is een nieuwe sleutel programmeren.
Alleen de diesels zijn te manipuleren (Bosch).

Soms is er m.b.v. de rem en gaspedaal een noodcode in te voeren maar of dat met een Mitsubishi kan weet ik niet.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Al bij de politie al daar gevraagd of de sleutel gevonden is?
Als je bij de print van de startonderbreker kan komen deze loshalen goed bekijken en even logisch na denken dan moet het ex auto elektricien niet zo moeilijk zijn. Zelf eens gedaan bij een kapotte startonderbreker van een Mazda cabrio, binnen 5 min weer tijdelijk aan de praat, en dat als gewoon elektricien. Maar ik vindt dit medium te openbaar om het uitgebreid te vertellen.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
High met Henk

Special Member

er zijn 2 soorten startonderbrekers:

de aftermarket/bijgebouwde systemen

de originele fabriekssystemen welke in het motormanagement zitten.

de eerste zijn te omzeilen door de originele draadjes te verbinden
de tweede is niet (eenvoudig) te doen....

bij een normale dieselpomp (mechnisch met stukkie electronica) zal het nog te doen zijn, maar als er een echt motormanamgement in zit wat injectie (en ontsteking) regelt, zal dat hele deel niet opstarten en kun je dus je injectie niet regelen qua timing en hoeveelheid (en je ontsteking niet timen) omdat de CPU niet vrijgegeven wordt: is allemaal software....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Paul en Henk ik heb het schema bekeken en snap nu ook waarom mijn lancer(2006) veel zuiniger als mijn oude lancer(1995) .

ONTSTEKING EN INSPUITING wordt direct aangestuurd door de ecu die belasting verschillende temperaturen toerental vergelijkt met as posities (crank en cam) .

dat had de vorige Lancer niet en daardoor veel zuiniger

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Anoniem

Auto van 2006, vergeet het maar.
Die contactloze transponders,zijn er jaren 90 gekomen als beveiliging tegen diefstal. Eerst de dure diefstalgevoelige wagens en nu zowat alle auto's. Het is naief te denken dat het gewoon een schakelaar bedient die ergens mee in serie staat of iets dergelijks dat overbrugd kan worden. Het principe is een spoel die rond het contactslot zit. (Bij recente contactsleutelloze auto's is het een beetje anders.) Wanneer de sleutel in het contactslot zit, en omgedraaid wordt, zendt de spoel een magnetisch veld uit op 125 of 134 kHz. Dit wordt opgevangen door de actieve transponder in de sleutel en verzorgt de voedingsspanning ervan. De transponderchip is ingegoten en heeft geen eigen batterijtje.. Het batterijtje in de sleutel dient enkel voor de deuropener en om het alarm af te zetten.
Daarop krijgt de transponder voeding, want via een detectiediode laadt een condensatortje op.
Vervolgens gaat de transponder een code genereren die de ontvangstspoel op dat ritme kortsluit. De zendspoel in het contactslot krijgt een demping van het magnetisch veld en dus een verandering in stroom op het ritme van de transpondercode. Dit wordt gedetecteerd, verwerkt door de immobilizermodule en naar de ontstekingsmodule gestuurd bij een benzinewagen, en naar de dieselpomp bij een dieselwagen. Pas als de code overeenkomt met wat in de processorunit staat wordt de ontsteking of pomp vrijgegeven
Maar denk nu niet dat het zo simpel is dat je met een draadje overbruggen de wagen alsnog kunt starten. Dat kan enkel in Amerikaanse politiefilms waar je ook anno 2018 nog bommen kunt onschadelijk maken door een rood hetzij een blauw draadje door te knippen.

Als je gaat knoeien aan die ontsteking of pompbesturing is de kans bijna onbestaande dat je de auto in gang krijgt, maar de kans op ernstige schade is zeer reëel.
Als je de besturingsmodule om zeep helpt is dat een dure grap
Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en er netjes afblijven. en een paar dagen geduld oefenen tot je sleutel klaar is. Zo heel erg is dat toch niet.

GD, je hebt wel meegekregen dat Franssel invalide is?!?!

En dan kan ik me goed voorstellen dat je echt onthand bent als je geen auto hebt.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
jerome

Golden Member

Wel jammer dat je via het mobieltje geen app hebt "waar is mijn sleutel".
Een gat in de markt mss.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 5 maart 2018 11:59:25 schreef Franssel:
..., ben mijn autosleutel kwijt en mijn reserve heeft geen startonderbreking .
...

Wat ben je dan met die reserve? Kan je net zo goed geen hebben. Bedoeling van een reserve is toch verder te kunnen als je de originele niet meer vindt of stuk is.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
RAAF12

Golden Member

Daarmee kan de gebruiker de deuren openen en soms ook de kofferbak en het dashboardkastje. Een sleutel met baard dus zonder ingebouwde startonderbreker en knoppen om de deuren op afstand te sluiten en te openen.

Hensz

Golden Member

Ik zou het gewoon met de reservesleutel proberen. Die zou volgens mij ook gewoon moeten werken. Er zit misschien geen afstandsbediening in voor de deuren etc, de herkenningschip zou er wel in moeten zitten. Dat ding is zó klein (wat een verrassing!) dat je er niets van ziet.

Don't Panic!
buckfast_beekeeper

Golden Member

Dat is toch alleszins zo bij mijn reserve. Geen afstandsbediening maar wel de nodige zaken om de auto te openen en te starten.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 7 maart 2018 11:40:41 schreef buckfast_beekeeper:
Dat is toch alleszins zo bij mijn reserve. Geen afstandsbediening maar wel de nodige zaken om de auto te openen en te starten.

Een afstandsbediening (met knopjes en batterijtjes) 'op' de sleutel is iets anders als de passieve chip die 'in' een sleutel zit. Vaak hebben reserve sleutels geen knopjes maar zit er wel een transponder in

http://img.tweede-hands.net/pics/00/11/81/48/46/1c.jpg?ceaab27bed

Op 6 maart 2018 21:37:06 schreef jerome:
Wel jammer dat je via het mobieltje geen app hebt "waar is mijn sleutel".
Een gat in de markt mss.

Er zijn al merken die je met je mobieltje kan openen. Volgens mij werkt het zelfs met lege batterij (NFC chip).

Zou je niet een transponderlezer met bijbehorende sleutel kunnen aansluiten?

De tweede transponderlezer/spoel is blij met de bijbehorende sleutel, je kan dit koppeltje aansluiten in een zak in het motorruim stoppen met een paar tie-raps.

Het oude slot/transponderlezer laat je gewoon ziten en gebruik je om het contact te schakelen en het stuurslot te ontgrendelen.

Dat kun je inderdaad bij een lancer wel vergeten. Dat wordt allemaal in de ECU geregeld.

Normaal heb je toch twee sleutels beide met AB en transponder, in elk geval die van mij wel.

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Op 7 maart 2018 12:37:50 schreef -chefke-:
Dat kun je inderdaad bij een lancer wel vergeten. Dat wordt allemaal in de ECU geregeld.

Normaal heb je toch twee sleutels beide met AB en transponder, in elk geval die van mij wel.

Klopt idd chefke , maar een auto van uit 2006 2e hands gekocht van eerste eigenaar die een sleutel kwijt was , kan na zoveel jaren toch gebeuren.
via ebay res sleutel gekocht €5.00 en slijpen 2,50 , voor gemak om toch in de auto te kunnen .

straks opzoek naar een specialist voor een extra transponder die ik in het kapje naast het contactslot monteer , dan kan ik alle sleutels gebruiken

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Nieuwe sleutel is binnen á 250 euro en ingelezen door dealer en kan weer rijden .
als ik met reserve sleutel start en de nieuwe in de buurt hou start hij wel , ook als ik de nieuwe na het starten wegneem blijft hij lopen .

op ebay voor 17 dollar cpl nieuw incl transponder pcf7936aa

nu nog iemand die transponder wil kopiëren

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

ik weet dat je bij opel zo'n sleutel kunt inleren, bepaalde volgorde van deur openen en contact aanzetten en dergelijke..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Anoniem

Antwoord niet meer actueel.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op woensdag 7 maart 2018 19:26:47 (53%)

Hensz

Golden Member

Op 7 maart 2018 19:05:01 schreef Franssel:
nu nog iemand die transponder wil kopiëren

Is dat Schoenmakertje van hierboven iets, of te ver weg?

Don't Panic!

Ik wil het wel proberen maar het ligt aan de wijze van programmeren door de dealer tool of de chip gelockt is.
Je kan dan een deel niet meer lezen met een programmer.
Ben nu op vakantie locatie de 19e weer present.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Iemand advies of kennis met programmeerset https://www.ebay.com/itm/Sbb-Silca-Programming-Mini-Zed-Bull-Key-V33-0…
is goedkoper dan sleutel laten inleren

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Shiptronic

Overleden

Alleen windows XP ook gezien ?

maar ik zou op het aanbod van PW ingaan

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.