Op 26 maart 2018 07:48:21 schreef fcapri:
[...]

als je canbus hebt, kan je misschien met de arduino die afluisteren en het gewenste bericht onderscheppen?

Je kan niet rechtstreeks op de CAN bus maar via ODB2 kan je wel parameters, over de CAN bus bekomen, opvragen middels PID's (parameter identifiers).
Torque doet dat op dezelfde manier. Maar het is leuker als je zelf wat in mekaar knutselt :-) . Aan de hand van een Arduino Mega2560 CORE (qua afmetingen een verkleinde versie van de Mega2560) en een bluetooth module met ELM327 kan ik opgevraagde data (boordspanning, motorbelasting, motortemperatuur e.d.) op een OLED display tonen op analoge en digitale wijze. Op een LCD display gaat ook maar de grafische mogelijkheden zijn dan beperkt, al is een Uno dan wel voldoende.
Meer info en sketch vind je op mijn Arduino blog onder "Arduinows!OBD2 deel 1 t/m 5".

Op 30 maart 2018 17:24:23 schreef Rudim:
Meer info en sketch vind je op mijn Arduino blog onder "Arduinows!OBD2 deel 1 t/m 5".

Leuk om jouw blog te zien met allemaal projectjes rond de Arduino.

moet je geen initialize doen van je display?

hier vind je alles, aansluitingen, code...
ik mis de
LCD.begin(16,2); in jouw code. hier ga je het display initialiseren, de geheugenplaatsen in het display leegmaken (zodat je geen random karakters krijgt te zien) en bepalen hoe groot die is.
er zijn namelijk ook 20x4 displays die op dezelfde manier werken. dan zet je gewoon 20,4 tussen haakjes en kan je 4regels beschrijven

Op 30 maart 2018 17:24:23 schreef Rudim:
[...]

heel leuk, ga zeker die code eens bekijken van die clock met pacman, tetris, pong... erin. ben met dergelijke ook bezig, maar dan de games schrijven ipv een simulatie in de klok. best ingewikkeld om zoiets te maken.

[Bericht gewijzigd door fcapri op (35%)]