Aeg Lavamat 74748 trilt erg

Onze Aeg lavamat 74748 trilt erg tijdens het centrifugeren.
Als de machine leeg is en centrifugeert hoor je hem ook bij bepaalde toerentallen zachtjes kloppen.
Lager defect?

Wat mij ook opvalt is dat het lijkt alsof er een slag in de trommel zit.
Filmpje...
Nog de moeite waard om het lager te vervangen mocht dat het probleem zijn?
Google vertelt me dat er een 6207 lager inzit met een 40.2x72x11/14 simmering, klopt dat?

trillen en een slag met centrifugeren lijkt meer op een gaar trommelkruis. echter is deze machine wel voorzien van kunstof kuip, maar heeft wel nog een rvs trommel. machine is van 2001 meen ik..

schokbrekers erg gaar komt ook voor op die leeftijd..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hee Testman, ven een vraag: Nog steeds zijn machines met RVS trommel en kunststof kuip maar is het deelbaar ja of nee bedoel je?? Lagers zijn vrij goedkoop en deze kuip is nog deelbaar. Maar ik vermoed ook een gebroken trommelkruis,lagers versleten mogelijk en schokbrekers ook. Is dat het nog waard ja of nee?? Hangt er vanaf of je trommelkruis tweedehands kan krijgen in goede staat...

Maak machine eerst open en je ziet het vanzelf...

Lijkt inderdaad toch iets met het trommelkruis te zijn. Ik kan op 1 plek de trommel tegen de kuip aantrekken aan de voorzijde.
De kuip is aan de voor binnenzijde ook beschadigd en er komt slijpsel af.

Net even de zeep toevoer slang los gehaald en daar zie je duidelijk dat de trommel op 1 punt beweegt tov de kuip.

Denk dat het einde machine wordt, nieuw kruis kost rond de 100 euro en dat is de machine denk niet meer waard.
Jammer, is nooit wat mee geweest heeft zo'n 16 jaar gedraaid 3x in de week.

dat is knap voor zoveel wasbeurten, bij aeg verwacht je op zijn minst koolborstels die op raken. ik heb deze machine ook 1 gehad, toen ik het ding kreeg was de pomp slecht en de koolborstels op. jaren later waren de 2e hands koolborstels weer op en zijn de motorlagers vervangen. machine heb ik in 2005 gekregen en heeft nog 8 jaar gedraaid 2,5 wasbeurten per week.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Keuzes maken : Heeft het netjes gedaan dus... Of nieuwe kopen of een sloper zoeken.

Het gaat een nieuwe machine worden.
Als jullie nog onderdelen (of de hele machine) willen hebben moet je me even een pm sturen.
Zaterdag komt koudeblauwe een nieuwe brengen en gaat de 74748 mee terug. Snif..