Dank Hewlett. Mooie buit!
Nieuwsgierigheid bevredigd
groet! Gertjan
Special Member
@hewlett bendankt voor je foto's en @douwebakker jammer van die buis.
Moderator
Die Fluke 27 is een tank, dat kun je niet zeggen van die 8024B overigens.
Op 27 mei 2018 19:49:48 schreef bprosman:
Die Brabantse mannen die op (bijna) iedere markt staan met die camera's (voor PCB inspectie) , weet iemand of die ook tussentijds benaderbaar zijn ? Hebben die een bedrijf ?
Minstens 1 van de heren heeft gewoon een day job. Maar ze staan zo ongeveer op elke beurs die een beetje wat voorstelt.
[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 27 mei 2018 20:33:54 (52%)
Golden Member
Maar ze staan zo ongeveer op elke beurs die een beetje wat voorstelt.
Wat is de volgende ? lichtmis ?
Golden Member
Neen, Friedrichshafen.
Daarna zomervacantie en dan naar ,,de Lichtmis"
Overleden
Op 27 mei 2018 21:08:41 schreef bprosman:
[...]
Wat is de volgende ? lichtmis ?
Ho Ho Ho, niet te snel, Lichtmis is afsluiter van het seizoen .
Piet en trouwe metgezel trouwens gister ook niet gezien ?
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zondag 27 mei 2018 21:33:06 (13%)
Golden Member
Op 27 mei 2018 19:21:33 schreef Hewlett:
Koopje op de beurs was toch wel 4 nieuwe Radiall R570012105 3GHz coax relais in de SPDT serie voor 70 euro.
Ah, had jij die gekocht...
Ik hoorde hier op de band al gemopper dat ze weg waren toen ze de knoop doorgehakt hadden..
Twee tientjes stuk is het niet?
Honourable Member
Ja, dat klopt, de vraagprijs was 20 euro per stuk, na wat afdingen 4 voor 70. Ze hadden een flinke doos vol met die relais en niet de intentie om wat mee terug naar huis te nemen.
Samen met KGE heen geweest.
Was voor mij de eerste keer Beesterzwaag en ik moet zeggen dat ik goed geslaagd ben.
Had niet iets "echt nodig", maar ging toch met een behoorlijk gevulde tas weer naar huis.
Golden Member
Shiptronic; ondergetekende met trouwe metgezel ( zwager Theo) en ook zijn goede echtgenote bevinden zich reeds enkele dagen aan het Bodenmeer.
Hij hoopt daar binnen enkele dagen Opa te worden.
Het is hier ,tot nu toe, elke dag 30 gr. C.
Gisteren kreeg ik enkele beelden van onze woning oppas te zien en daar zag ik zeker 5 cm hagel en ondergelopen straten; nog even niet terug.
En nu wij er toch even zijn is een uitvoerig bezoek aan de driedaagse Hambeurs in Friedrichshafen wel voor de hand liggend; toch?!
Flash2b; Al onderweg?
Als wij tegen 12 uur voor de stand van de Veron ( hal 1 meen ik) de handen schudden en vervolgens een dubbele espresso gaan halen.... Een deal?
Special Member
@pietplof : PM verstuurd
Op 27 mei 2018 19:49:48 schreef bprosman:
Die Brabantse mannen die op (bijna) iedere markt staan met die camera's (voor PCB inspectie) , weet iemand of die ook tussentijds benaderbaar zijn ? Hebben die een bedrijf ?
Ik heb een kaartje gekregen van 'm. Stuur me een PB.
Golden Member
Bester mensen,
Ik heb zaterdag in Beetsterzwaag op de radiomarkt een TC2 buizentester gekocht voor € 100.00
De verkoper heeft me verzekerd dat er niets aan het apparaat mankeerde en dat het eigenlijk in nieuwstaat verkeerde. Dat het laatste niet klopte zag ik al aan de notities die er in de gebruiksaanwijzing waren gemaakt maar dat vond ik niet zo erg.
Wat ik wel erg vind is dat bij thuiskomst blijkt dat de tester niet werkt en ook niet werkend kan worden gemaakt. De transformator is namelijk stuk. Ik voel me gewoon bedondert. Ik heb geen naam en adres van de verkoper maar misschien is er iemand van jullie die mij verder kan helpen. Ik wil de verkoper er op aanspreken.
Special Member
En wij maar denken dat het om de buis (en niet om de tester) ging.
Wat de één nieuwstaat vind, vind de ander niet. "Bijna nieuw" is ook niet hetzelfde voor iedereen en ook "Nieuw in doos" is geen garantie dat het niet defect is.
In dit geval, zeker voor €100, had er echter wel wat "garantie" bij gegeven kunnen worden. Beter was terplekke testen, maar dat is nu mosterd na de maaltijd... sorry.
Is de trafo primair defect ?
http://www.vintageradio.nl/Diversen/tech_tc2_tube_tester.htm
Golden Member
@flash2b, het is een autotrafo.
Golden Member
Dat is mooi balen Douwe. Ik maakte eigenlijk een grap over de buis en de stand van de meter. Maar blijkbaar is het apparaat defect gebleken.
Hopelijk kan je nog in contact komen met de verkoper (die wellicht niet beter wist, dat kan nog steeds)
Voor 100 euro had ik zeker een stopcontact opgezocht. Maar goed zoals flash al zegt, mosterd na de maaltijd...
Golden Member
Ik was ook geweest en heb wel wat leuks kunnen bemachtigen.
Helaas heb ik al even last van zware hoofdpijn, dus het posten is er een beetje bij ingeschoten. Toch hoop ik dat ik jullie niet geheel teleurgesteld heb en dat ik het hiermee toch een beetje goed kan maken.
De buit: een aantal schakelaars, een W&G verzwakker alleen wel voor 75 ohm, een 5 tal vishay 543 potmeters, een zakje met verschillende soorten transistors, zeners, spoelen en nog wat meer. Als laatste nog een Fluke 8000a deze heeft nog wel wat aandacht nodig, maar is een leuke toevoeging voor bij mijn 8800a.
Ik heb ook alleen Hewlett gespot van CO, alhoewel het wel op het nippertje was, aangezien ik hem niet direct herkende door zijn fedora.
@Hewlett zie ik daar nu aan de bovenkant van je foto de voorkant van een tek 577?
Groet,
Christiaan
Golden Member
Ha Haasje93,
Mooie buit.
Die Flukes blijven lekkere, en lekker compacte, werkpaarden.
Ik weet zeker dat ik die Wandel & Goltermann verzwakker al op de "Jutberg mk.2" (Oisterwijk) gezien heb .
Ik herken de 75Ω, de bevestigingsring en het barstje in het glas. Hij lag bij die aardige Philips Natlab man. Ik heb toen z'n zusje meegenomen. (ook 75Ω, geen barstje, maar wel weer een deukje in de BNC achterop).
je weet dat die achterkant (als je die extra bevestigingsring er af haalt) helemaal verzilverd is. Tijd voor de zilverpoets
groet, Gertjan.
Moderator
Kijk, weer een leuke hobby buit.
Die pots met een gele insert is daar nog wat spannends mee? Geel heb ik ze eigenlijk nooit gezien.
Vraagje ter interesse, dat neon indicatie lampje, staat daar een merknaam op?
Ha Guido,
Je bedoelt dat kleine groene lampje? Dat is een LED-lampje
Ik heb wel dergelijke headers, waar eren 5mm LED in past, maar weet niet meer waar ik ze vandaan heb
Honourable Member
Mooie spullen Haasje93, toch nog wat meer gevonden dan de W&G TR-1 die je me op de markt liet zien. Ik draag geen fedora's maar trilby hoeden, dit vanwege de zon, sombrero's zijn me te groot
Je hebt een goed oog, dat deel op rechts boven op de foto is inderdaad een Tek 177 plugin in een Tek 577 curve tracer. Woonkamer staat een beetje vol met 19" rekken en stapels met allerlei losse machines omdat mijn lab nog in wederopbouw is. Ik heb ook een in nieuwstaat verkerende Tek 576 welke eigenlijk meer gebruikt wordt dan de 577-D2.
Moderator
Op 28 mei 2018 17:43:34 schreef Tidak Ada:
Ha Guido,Je bedoelt dat kleine groene lampje? Dat is een LED-lampje
Nein, ik bedoel de lamp aan de andere kant van het rijtje, dat zijn wel degelijk neon pitten, maar ik heb geen idee wie ze maakt (Dialco / dialight?)
Goh Douwebakker. Dat is een onleuke tegenvaller. Beetje misselijk van die verkoper. Het kan zijn dat die het niet wist natuurlijk. Maar dat is verwijtbaar. Als je een klant verzekert dat iets werkt en hem daar ook voor laat betalen moet je ook zorgen dat dat zo is.
Ik heb het ding ook zien staan en het zag er mooi uit. Het is dat ik iets anders zoek anders had ik hem misschien wel meegenomen. Helaas weet ik ook niet wie de verkoper was.
Ik heb overigens zo'n klein laptoppie (HP elitebook 2540P met i5 cpu en 4G ram) gekocht bij die man in het midden in het gebouw. Het werkt heel leuk. Een prima laptopje om mee te nemen in de auto met navigatie zooi en hamradiozooi er op. Het werkt ook lekker in de werkplaats als computer bij mijn ant16 logic analyzer. laptop neemt lekker weinig plaats in. Ik ben er wel content mee in elk geval.
En ik heb sma naar bns omzet spul gekocht.
Dat was mijn oogst.
Golden Member
@Ex-fietser,
Ik weet niet meer precies welke kraam het was. Ik heb van de secretaris van de vereniging een plattegrond gekregen in die stuur ik naar jouw mail adres. Misschien weet jij het nog. Of iemand anders want dat kan natuurlijk ook.
Tenslotte wat is sma naar bns omzet spul?
Golden Member
Heren,
Gertjan,
Aha dat is wel toevallig dat die ook bij die Philips man wegkomt, maar wat dan weer wel jammer is dat ik er ondanks dat ik er geld af heb gehandeld ik er toch meer voor heb betaald. Maar ik ben er wel blij mee!
Ik weet dat het inderdaad tijd is voor de zilver poets, dat word een klusje voor binnenkort. Ga je ook nog een mooie SA meting maken met die 75 ohm? Omdat je een mooie meting had gedaan met die van 50 ohm en ik las in de datasheet dat deze tot een 300MHz gaan ipv de grotere range van de 50.
Hewlett,
Ja inderdaad zoekt en gij zult vinden.
Aha een foutje van mij, verkeerde naam. Maar was wel een mooi hoedje.
Je weet het he? Als die 577 ooit een nieuw huisje zoekt dan is hij hier in Groningen welkom!
Sine,
Dat lampje is gemaakt door: Cerberus Männdorf SGF/F
Ik had ook nog niet eerder in het geel gezien, heb wel al twee verschillen gevonden, de as dikte bij de gele is 6mm ipv 6,35mm
en de liniairiteit is +- 0,20% ipv +- 0,25%
Het zijn beide spectrol 534 series.
Heb ze voor een mooi prijsje meegenomen.
Groet,
Christiaan