Hallo iedereen, ik heb jullie hulp nodig bij het volgende: ik heb een Philips 32PFL7404H/12 LCD tv op zolder met analoog signaal er op.
Per 1 oktober stopt Ziggo met het doorgeven van analoge tv en moet ik overstappen op digitale (standaard) tv. Op de Philips woonkamer tv is de omschakeling met de ingebouwde DVB-C tuner prima gegaan.
Op de zolder tv zou dit ook zo moeten werken, want er zit een ingebouwde DVB-C tuner in. Op de sticker achter op de tv staat ook bij DVB-C tuner “NLD”. Echter krijg ik op deze tv 0 digitale zenders gevonden.
Ik heb de tv al met een originele Ziggo (= Hirschmann) kabel aangesloten op het abonnee overname punt van de aansluiting. Beter signaal kan ik dus niet krijgen. Ik kan bij de installatie kiezen voor antenne of kabel. Vreemd genoeg stond er op de Philips woonkamer tv antenne of kabel (DVB-C). Ik weet niet of dat veel uitmaalt maar het viel me op.
Zodra de installatie (zoeken) begint voer ik de door Ziggo opgegeven frequentie in. Daarna blijft se tv zoeken zonder resultaat. Na 5 minuten stopt het zoeken. De stap waarbij ik een kabelaanbieder of netwerk-ID in moet vullen krijg ik niet eens.
Wie weet hoe ik dit op kan lossen? De ingebouwde DVB-C ontvanger zou de digitale zenders toch moeten ontvangen, net als de woonkamer tv.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
kies antenne, en dan zoeken, uiteindelijk moet je de netwerk code in gaan voeren, maar die komt pas nadat je de juiste vorm van zoeken hebt ingegeven. je kunt ook nog ziggo proberen, soms met wat extra aanpassingen in het menu. als je de upc optie hebt, die ook proberen, zeker in voormalig upc gebied..
Ik moet toch kabel kiezen bij het zoeken naar digitale zenders? Antenne is voor analoog.
Het klopt dat ik in een voormalig UPC gebied zit, maar bij de stap waarbij ik moet kiezen (UPC of Ziggo) bereik ik niet eens. Zo ver kom ik al niet tijdens de installatieprocedure.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik meen dat je meerdere mogelijkheden voor frequentie en code kunt invoeren, afhankelijk van je toestel en postcode. Gewoon even de bijbehorende stappen op de Ziggowebsite doorlopen.
rob040
Golden Member
Check eens in het installatiemenu of bij land of regio Nederland gekozen is. Staat me vaag iets van bij dat de DVB-C optie niet in alle landen werkt en/of op de zelfde manier. En verander het anders eens in Duitsland en probeer opnieuw.
Ik heb ook een 2k9 set gehad en daar werkte het prima. Maar of ik toen iets veranderd heb weet ik echt niet meer.
Probeer de tv eens in de woonkamer aan te sluiten, op de kabel die nu in de woonkamer tv zit. Dan weet je zeker of het aan de tv of aan de kabrl ligt.
Want misschien is het signaal toch te zwak?
Ik heb het stappenplan op de website van Ziggo gebruikt. Zo ook de opties Nederland, Duitsland en Zweden heb ik vanmiddag geprobeerd met exact dezelfde uitkomst.
En vanmiddag heb ik de kabel uit de woonkamer tv aangesloten op deze tv en dat gaf geen verschil.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ziggo optie nemen, 2 codes invoeren en als die goed zijn zoekt ie, en vind ook zenders dan. als je codes invoert die niet kloppen zoekt de tv, maar in 3 seconden zegt ie 0 gevonden zenders.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/active…
postcode invoeren, dan krijg je de juiste codes om in te voeren.
je hebt toch wel eerst de tv op digitaal ontvangst gezet? want als je vanuit analoge zenders gaat zoeken kan het zijn dat het anders niet werkt..
[Bericht gewijzigd door testman op (15%)]
Ik kan dus maar 1 code invoeren, namelijk de frequentie. De netwerk-id code daar vraagt de tv niet om want zo ver kom ik niet bij het installeren.
En de tv staat inderdaad op digitale ontvangst.
Op 22 september 2018 21:07:25 schreef BertPleizier:
Ik moet toch kabel kiezen bij het zoeken naar digitale zenders? Antenne is voor analoog.Het klopt dat ik in een voormalig UPC gebied zit, maar bij de stap waarbij ik moet kiezen (UPC of Ziggo) bereik ik niet eens. Zo ver kom ik al niet tijdens de installatieprocedure.
Je moet inderdaad voor kabel kiezen! Dat is voor DVB-C, digitale TV via de kabel. Antenne is voor DVB-T, digitale TV via de ether (Digitenne) en is hier niet van toepassing.
Gebruik je de juiste notatie voor de frequentie? Het juiste aantal nullen, eventueel met voorloop nul? Stel je moet 450,00 MHz invoeren dan is het maar net wat jouw TV hebben wil:
450
4500
45000
450000
450,0
450,00
450,000
0450,0
0450
etc.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Voorloopnul mag je rustig vergeten bij een 3-cijferige frequentie aangezien televisies maar tot 860MHz gaan. Volgens de DFU is de frequentieinvoer met 2 cijfers achter de decimale punt. Ik verwacht niet direct dat de fout daar zit.
EDIT: Probleem gevonden. Je moet de netwerk-ID toch echt vantevoren invullen. Staat niet heel duidelijk in de gebruiksaanwijzing, daar staat op pagina 23 namelijk dat je er van af moet blijven als je niet weet wat je doet. Van die opmerking moet je je dus niets aantrekken!
https://www.download.p4c.philips.com/files/3/32pfl7404h_12/32pfl7404h_…
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (40%)]
je moet de TV eerst terugstellen naar fabrieksinstellingen en dan overnieuw. Zonder netwerk ID gaat het niet werken en alleen als DVB-T dan en je moet DVB-C hebben
Geen digitale zenders op Philips 32PFL7404H/12
Beste Bert,
Blijkbaar lopen wij in onze regio 'wat' achter
; ik heb nu met hetzelfde probleem te maken als jij destijds (Ziggo stopt bij ons per 2-2-2021 met het analoge signaal). Ik heb alle reacties op jouw vraag gelezen en/maar weet inmiddels dat een heleboel goedbedoelde adviezen niet opgevolgd kúnnen worden. Mijn vraag aan jou is: ben je er nog uitgekomen en zo ja: hoe? Ik zou je zeer erkentelijk zijn als je mij zou willen helpen.
Bij voorbaat dank voor je reactie,
EmVee
maartenbakker
Golden Member
De kans dat iemand na 2 jaar nog gaat reageren, is niet heel groot. Deze generatie toestellen wilden inderdaad niet altijd werken.
Misschien handig om te vermelden wat je zelf al geprobeerd hebt, ter voorkoming van dubbele adviezen.
@Sprint: daar ben ik ook bang voor 
@maartenbakker: dat snap ik, maar ik hoopte dat @BertPleizier de e-mailnotificatie niet had uitgezet en nog een konijn uit zijn hoge hoed zou kunnen toveren; een reactie van hem zou de kortste klap zijn geweest, aangezien wij echt precies hetzelfde toestel hebben (hadden?).
Voor de rest heb ik goede nota genomen van alle eerdere adviezen hier op het forum, waardoor ik geen verdere nieuwe inzichten verwacht. Daarom wil ik verder geen beslag leggen op andermans (waaronder jouw) vrije tijd. Ik 'vrees' dat ik inderdaad niet ontkom aan 'het kastje' tussen tv en aansluitpunt.
In ieder geval allebei heel erg bedankt voor jullie reactie!