Kuka robotarm

Goedenmiddag

Ik heb afgelopen week 2 kuka KR 150/2 Ti ik heb alleen geen idee hoe ik ze kan besturen kan iemand mij hierbij helpen

Gr patrick

Ten eerste moeten ze weer aangesloten worden op de controllers (de kasten rechts op de foto). Daar zit de aanstuurelektronica en -computers in. De hand-terminal op de eerste foto is eigenlijk alleen maar een user-interface. Het echte werk wordt door de controllers gedaan. Hiervoor moet je echt de kuka-documentatie hebben, dit is te specifiek om zo even via een forum uit te leggen.

Omdat alles los is geweest, moeten de positie-encoders voor alle assen opnieuw gecalibreerd worden.

Nog twee tips:
- robots zijn levensgevaarlijke machines. Doe voorafgaand aan de inbedrijfstelling een risicoinventarisatie en neem de juiste voorzorgsmaatregelen. Als je ze bedrijfsmatig gaat gebruiken, moet het samengestelde geheel (een robot draait nooit stand-alone, maar is eigenlijk altijd onderdeel van een grotere machine) voldoen aan de machine- of bedrijfsmiddelenrichtlijn.

- Veranker de voeten. het gewicht van zo'n robot valt nog wel mee, maar de dynamische krachten kunnen enorm zijn. Als je er mee gaat bewegen, vallen ze zo om, en meestal gaat er dan wel wat duurs stuk...

GJ_

Moderator

Inderdaad, het is wel even iets meer dan stekker er in.

Dat geldt ook voor de kosten. De kosten van die armpjes zijn slechts een klein deel van de totale kosten om zo'n robot bedrijfsklaar te krijgen.